Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Paultje118 zei:
Evert:-) zei:
Dat spurtandwiel dat ik nodig heb is geen probleem om te krijgen, maar de schijfrem (87055) kan ik nergens vinden.
Iemand nog een goed adresje?

Pk heeft hem niet als ik je artikelnummer kopieer. En die moet denk ik wel alle HPI onderdelen hebben. Ben je niet een nummer vergeten in het artikelnummer?

Neen, maar het is natuurlijk een nieuw model dus ze zullen het gewoon nog niet hebben.
Op de site van Hpi staat het wel; http://www.hpi-europe.com/piw.php?lang=en&partNo=87055

snelle jelle zei:
Ik snap het niet helemaal sorry.
Welk bronzen ding?

als je op de foto kijkt die jij als link neergezet hebt naar de hpi. site zie je "pennetje" waar jij het over hebt en een bronzen busje . in het "pennetje" zit een uitsparing waar het bronzen busje invalt als je aan het pennetje zou draaien word het busje een beetje naar buiten verplaatst en tegen je remschoen aangedrukt waardoor je remt !

Heeft er soms al iemand die stang waar snelle jelle het over heeft, wat geplooid, zodat hij beter zou moeten gaan remmen?

nielsVV zei:
Heeft er soms al iemand die stang waar snelle jelle het over heeft, wat geplooid, zodat hij beter zou moeten gaan remmen?

Ja heb ik. Hij mist het bronzen onderdeel en laat ik nu net m'n standaard rem hebben vervangen door een dual disk brake 8)
We hebben al een reparatie afspraak gemaakt. :D

Jan

nielsVV zei:
Als je de hevel van de rem bedoelt: Ja, dat heb ik. Ik rij al vanaf het begin met de standaard remschijf, een 0,0003 cent kostend elastiekje om de hevel terug te halen en een gas/remservo van 8,5kg (Futaba S3305). Als ik hard rem knal ik voorover omdat alle vier de wieeln vast staan. Mijn gouden tip is nog steeds de standaard stuurservo (HPI SF-2) op de plaats van gas/rem en een nieuwe stuurservo met een trekkracht van 13kg zodat je ook in ruw terrein bij hoge snelheid nog goed kunt sturen.

my_brake_mod.jpg

Haha, bij mij zit het ook ongeveer zo, alleen gebruik ik sinds kort een mooi veertje om de hevel terug te trekken (doosje veren bij Hornback voor een paar euro)

En sleur, op jou foto staat overigens nog de Futaba 3305 servo en niet de SF-2 :mrgreen:
Ik heb nu de z590 van spektrum als gas/rem (9kg) en de Hitec HS-5645 (12kg) als stuur servo, voldoende power dus :mrgreen:

Hoi,

Bij mijn Savage zat volgend onderdeel (ALUMINUM INNER CONE) waarmee volgens de handleiding het geluid wat kan gedempt worden:

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=86112

Werkt dit goed? Gaat het niet ten koste van het vermogen? Is er niemand van jullie die een goede (miscchien zelfs creatieve) manier heeft gevonden om het geluid te dempen ?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Heb dat ding ernet op, het moet meer toertjes onderin geven. En dempen, nou ja. Ik heb hem nooit getest met mijn ouwe motor. Maar dat mijn nieuwe motor nou echt stil is :lol:

Ik heb ondervonden dat een uitlaatbuisje, zo'n silicone buisje dat dat wel je geluid wat dempt.

Gr.

Zit er bij mij ook op, maaja het maakt nou eenmaal 'herrie' :D

Maar denken julie dat dit in mijn rotostart hpi 2 past http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...Track=true&ssPageName=VIP:watchlink:middle:nl

This namelijk niet 87114 nummer, maar toch lijkt het erop. (sorry, dat ik een beetje ongeduldig ben, maar het zou mooi zijn als ik ze voor zondag kon hebben :oops: )

Mod edit: Een beetje geduld mag wel, en het is dan ook niet echt wenselijk dit bericht te herhalen..
Als mensen een antwoord weten geven ze deze wel, crossposten is niet gewenst, en zeker niet in zo'n klien tijdsbestek!

Heb het bericht hiervoor(1e bericht over dit probleem van rotostart) verwijderd voor je.

Mvrg: Psygho (Emil)

Burp zei:
Haha, bij mij zit het ook ongeveer zo, alleen gebruik ik sinds kort een mooi veertje om de hevel terug te trekken (doosje veren bij Hornback voor een paar euro)

En sleur, op jou foto staat overigens nog de Futaba 3305 servo en niet de SF-2 :mrgreen:
Ik heb nu de z590 van spektrum als gas/rem (9kg) en de Hitec HS-5645 (12kg) als stuur servo, voldoende power dus :mrgreen:
Yep, dit is nog een oude foto (kijk maar naar het standaard chassis, is niet de LCG Innovative-RC). Ik heb de Futaba S3305 nog steeds op gas/rem zitten en op het stuur een goedkope BlueBird 630MG van 13kg (voor nog geen 30 euri 8), wel een andere servo-arm gebruiken want de standaard HPI-tjes schieten door op deze servo).

Ik ben wel geintresseerd in een achteruit voor mijn savage. Deze bedien je dan met je gashendel via een mixer, dat snap ik allemaal nog wel.
Maar nu staat er bij Pk bij dat je dan geen failsafe meer kan gebruiken? Waarom is dat dan, de mixer geeft toch gewoon pulsen door naar je gasservo, er veranderd hier toch niks aan.

#87039 REVERSE MODULE WITH MIXER (SAVAGE X)
LET OP: DEZE MIXER WERKT NIET SAMEN MET EEN FAIL SAFE, ALS JE MIXER GEBRUIKT, KUN JE DUS GEEN FAIL SAFE MONTEREN.

Nee, naar 3 secs secs op de rem te zitten, schakel je de reverse in.

Voordeel is dat je met een goed afgestelde rem, dus nooit al rijdend kunt schakelen...

Failsafe springt aan, en zet hem op de rem, dus even wachten, hop op de achteruit, nee dat wordt niets.

Dan zou de failsafe volgens mij enkel nog kunnen op een neutrale gas stand, bij failsafe werking stand...

Nee de oude methode was toch handiger lijkt me. Gewoon een aparte knop voor de achteruit, en opletten wat je doet.

heey

ik ging vanmiddag even rijden met me savage x ss ik moest nog even wat afstellen maar als als ik stil sta dan gaat die naar 10 seconden uit maar ik hoorde wel dat je dan de stationet schroef is moet in draaien maar als ik dat doe dan rijd die weg..moet ik em dan meer brandstof geven of moet ik gewoon niet stil staan 8O

ik ree vanmiddag ook even maar ik heb even doot het bos gekrost toen ging ik weer naar de stenen rijden ik had me gas niet in en de auto was nog aan het uitrollen en tijdens dat uitrollen viel die uit :? :wink:

Mvg : Mike

Lijkt erop dat de low speed needle iets ingedraait dien te worden, da thij te rijk staat.

Kan zijn dat je hierna ook de idle iets, in moet draaien....

Heb dit weekend dit hele topic nog eens doorgelezen :hammer: , en heb hier ergens gelezen dat er blijkbaar mensen zijn die hun savage kuisen met de...tuinslang :!: (luchtfilter welliswaar goed beschermd)

Wat doe jullie dan met jullie lagers en dergelijke? Daarna direct smeren etc?

Back