Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik volg je helemaal, maar druk en kracht zijn 2 verschillende dingen... druk gelijk, oppervlak kleiner = kleinere kracht. En volgens mij heb ik dat juist uit mijn lessen hydraulica, mijn examen in januari is toch goed gegaan :wink:

Of zijn we nu langs elkaar heen aan het praten :-?

De druk (via uitlaatnippel) blijft gelijk ongeacht de vulling van de tank en ongeacht het oppervlak in je tank (versmalde gedeelte of niet). Hetgeen wat wel verandert naarmate de tank leger raakt is de statische brandstofkolom (p=hoogte * dichtheid * g).

Bij mijn savage merk ik er niets van dat de instelling anders moet zijn met een volle tank dan een lege...

Je hebt ook geen gesloten vat.. maar een open vat.. de druk zal hoe dan ook gelijk blijven.. dus het moet totaal geen invloed kunnen hebben voor het afstellen van je motor. :)

Inderdaad, tijd voor een 'Algemeen Savage Topic #2' ? ;)

Ik weet wel ongeveer aan het geluid van de motor te horen dat het bijna tijd is om te tanken. En ik bedoel dan niet op het allerlaatst als het bijna op is.:rolleyes:

Was gisteren ff lekker aan het rijden met mijn savage.. maar had niet het gevoel dat hij overschakelde naar de 2de versnelling.. nu was ik wel off road aan het rijden.. (motor crossbaan) Je moet de inbus toch linksom draaien om hem eerder in de 2de versnelling te krijgen?

Ja dat klopt.

Tegen de klok in eerder schakelen, en met de klok mee later schakelen.
Niet meer dan 1/4 slag per keer.

savagespeedsetup.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand zijn servo saver veer van de standaard savage servo saver al wel eens vervangen voor een ander (sterkere), of weet iemand welke geschikt zijn, op het oog lijkt de veer hetzelfde als van een buggy servo saver.

RJ

Nu jullie het toch over de servo saver van de savage hebben hoe kun je het beste de speling eruit krijgen ?
Want ik heb teveel speling tussen de bodemplaat en de onderkant van de servo saver.

B.v.d. Paul

Dan is de optie dus om lagers te plaatsen. Die komen dan in de plaats van de busjes met nummer 85058 (algemeen part). De lagers die je nodig hebt zijn de B045 met de maar 5x10x3mm.

Kijk eerst of er geen defecten zijn.

Ik heb gekeken of er defecten waren in de gehele stuurinrichtingen van de servo af (was toch bezig) maar kon niks vinden.
Heb nu ook maar vier lagertjes met rubber sealing gehaalt.

Bedankt voor de info Burp

Laatst bewerkt:
ik heb een savage 25 met een 4.6 big block:D
maar ik wil er ff een tuned pipe op doen...

wat kan ik het beste nemen??
ik vind zo'n dubbele pijp wel heel gaaf,
maar ik hoorde pas dat als je zo'n ding erop doe,
de motor slecht af te stellen is.
klopt dat?? (ik kan me het haast niet voorstellen)

mzzl Renso

Back