Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
de motor loopt nu zelfs iets stabieler door een langere brandstofslang.
De weglegging is ook iets verbeterd. (minder wheelies)

Helpt een langere brandstofslang echt!! Ik heb zelf last van een motor die (na een kleine 5 minuten rijden en een hoop rollebollen), ineens heel hoog stationair gaat lopen, althans dat lijkt zo.
hoe lang is dat stuk brandstofslang bij jou?

daniel:);)

zo'n alu bumper,bevestig je die rechtstreeks of heb je dan die plastic stangetjes nog nodig die je ook gebruikt bij de standaard plastic bumpers.En alu skidplates,haak je die ook zo irritant aan je bodem of schroef je die er zo onder.

Hallo nog een vraagje over de xss.
Hoe goed moet de koppelingsplaat/vliegwiel eigenlijk vast zitten?
ik heb het over de zilvere die het dichst tegen de motor zit :P
Er moet een moertje op waarvan het lijkt dat je hem met de hand aan moet draaien, ook omdat er nergens aangegeven staat wat de dikte ervan is.
Alvast bedankt

Dat grijse ding heet het vliegwiel, het moet zo vast mogelijk zitten. Je kunt de moer met een gloeiplugsleutel (met een ander uiteinde) vast draaien. Houd het vliegwiel stevig vast (of zet hem tussen de bankschroef) en draai hem zo strak mogelijk aan!

RJ

Helpt een langere brandstofslang echt!! Ik heb zelf last van een motor die (na een kleine 5 minuten rijden en een hoop rollebollen), ineens heel hoog stationair gaat lopen, althans dat lijkt zo.
hoe lang is dat stuk brandstofslang bij jou?

daniel:);)

Kan iemand mij dit vertellen?

daniel:)

Als je stationair ineens hoog gaat lopen kan het zijn dat je LSN te arm staat.

Met de gloeiplugsleutel? in het instructieboekje staat helemaal aan het begin dat die uiteinden van 8 en 10 mm moet hebben. Die van mij (van hobbico) heeft 8,9,10 en 12.
Maar de moer is 8.5 mm... En met een moersleutel kom je er niet bij. Moet ik hem dan met een tang vastdraaien?

problemen met verbeterd gas/rem systeem...

Ik heb op marktplaats een verbeterd gas/rem systeem voor mn savage aangeschaft...:rolleyes:
maar nu heb ik een probleempje want het gas gaat maar half open.
kheb vanalles geprobeerd met instellen, dat ding een tandje verder zetten op de servo maar nix helpt.:? ik heb een beetje het gevoel dat het aan de sterkte van de servo ligt (gewoon een standaard ding). kan dat kloppen???:confused:
mzzl Renso

Dat lijkt me sterk.. bedoel meeste standaard servo's moeten lijkt mij wel sterk genoeg zijn om alleen te fungeren als gasservo. Stuurservo is een ander verhaal..

Bedoel je met dat ding een tandje verder zetten dat je gekeken heb naar je gastrim op je zender als je die hebt? Ik had het ook een keer dat me schuif niet volledig opentrok daar lag het toen aan...

nee gewoon als je de servo zelf neem het gas/rem systeem een tandje verder...
kweet niet goed hoe ik dat moet uitleggen...
maar het ligt niet aan mn gastrim

mzzl Renso (bedankt voor de snelle reactie)

Misschien is het al ergens geschreven (sorry dan).

Heeft iemand ervaring met de 3-speed-bak? Is deze de moeite om te plaatsen of verloren geld?
Ik heb ook dit zelfde vraagje voor de reverse (met mixer)... werkt dit goed?

Zelf heb ik ook een 3 versnellingsbak in mijn savage zitten, maar ik krijg deze niet goed afgesteld. (tijd mee bezig geweest) Hij schakeld nu alleen van z'n 1 naar 2. Maar in de derde versnelling heb ik hem nog nooit gekregen.

Moet er binnenkort nog even goed naar kijken!

Maar als hij het eenmaal doet gaat hij volgens mij echt een stuk sneller.
Maar als nog vind ik het wel een aanrader!!

Zelf heb ik ook een 3 versnellingsbak in mijn savage zitten, maar ik krijg deze niet goed afgesteld. (tijd mee bezig geweest) Hij schakeld nu alleen van z'n 1 naar 2. Maar in de derde versnelling heb ik hem nog nooit gekregen.

Moet er binnenkort nog even goed naar kijken!

Maar als hij het eenmaal doet gaat hij volgens mij echt een stuk sneller.
Maar als nog vind ik het wel een aanrader!!

Ik ben van plan de 3-bak aan te schaffen.
Ik ben sinds kort eigenaar van een standaard savage X met 4,1 blok.
Het is niet echt de bedoeling om hem volledig om te bouwen en het onderste uit de kan te halen. Ik ga me beperken tot volgende aanpassingen:
- 3-bak
- reverse-module
- Sterkere stuurservo
- 2-schijfs-rem

Ik heb een savage x4.6 en dan is een 3 bak alleen maar een achteruitgang wat de topsnelheid betreft. Heb er een grotere clutchbell op gezet om weer aan mijn "oude" top snelheid te komen.
Het is wel kicken als je hem 2x hoort schakelen. Het is ook het eerste wat omstanders vragen of het een schakelbakje is en hoe dat dan werkt. ;-)
Afstellen is wel een rot klus, voor de 3e versnelling moet je steeds de gehele bak uit elkaar halen. Maar dat is natuurlijk wel een deel v/d hobby, sleutelen.
Reverse is wel eens handig als je jezelf hebt vastgereden. Kwaliteit van de reverse is slecht. Het ontwerp van de reverse is nog van toen op de savage een 1.9 motor zat, tandwielen zijn van gietwerk en gaan daardoor sneller stuk. Bij mij waren er 2 tandwielen gebroken, kosten nieuw duurder dan een gehele reverse unit.
Ik heb er zo'n een mixer bij (die trouwens prima werkt met een failsafe) 3sec rem erop en hij gaat achteruit. Wel je rem goed afstellen dat hij ook binnen 3 sec stil staat anders is je reverse defect, zegt hij uit ervaring.

Back