Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
die 90 graden zal je wel op je startbak kunnen halen als je wat rpm's draait,
maar nooit op asfalt, want dan staat hij alvast te arm om in te rijden.
wel kan je de koelkop inwikkelen met bv alufolie.

willywuyts zei:
die 90 graden zal je wel op je startbak kunnen halen als je wat rpm's draait,
maar nooit op asfalt, want dan staat hij alvast te arm om in te rijden.
wel kan je de koelkop inwikkelen met bv alufolie.

Dat is de reden waarom ik de motor inloop op de startbox. Anders komt hij inderdaad niet aan die temperatuur. Geeft dat niet aan dat de WOT methode eigenlijk niet echt heel goed is? Ik geloof nooit dat je met die methode al rijdende aan 90°C kan geraken. De koelkop in alu wikkelen kan dit wel verhelpen natuurlijk maar dat wordt niet in de WOT methode vermeld hé.

ik ben het eens met atarikid gewoon op de startbox doen thermometer erbij kan je alles veel beter in de gaten houden. en als je dan merkt dat die de temperatuur niet haalt kan je ook veel makkelijker ff wat armer zetten. verder heb je veel minder onnodige slijtage aan banden bijv. en je tankje is toch zo leeg dus in een half uur doe je misschien wel 4 tankjes.

mvg jarno

En weer ontstaat er een discussie over wat fout en goed is......

Uiteindelijk blijft de truuk om de motor met een rijke afstelling te laten lopen en gedurende de inloop de motor armer zetten. En het is het jouw keus om dat op de baan of op de startkist te doen al raad ik je aan niet het hele proces op de startkist te doen.

(Als je alle topics over inlopen doorleest blijft het een eindeloze discussie....)

Roelof zei:
En weer ontstaat er een discussie over wat fout en goed is......

Ze zijn beiden niet fout en voor de beginners is het gewoon een kwestie van uitproberen.

Dat is hetzelfde als: Serpent of M(bzzzzz)uggen. Zijn alletwee goed.

Hey,

ok ik hoor nu wel wat goede argumenten, en wil hem best inrijden op de manier van Atarikid, alleen
van de WOT methode heb ik een gehele uitleg, en van deze inloopmethode dus niet...

wie zou voor mij de methode 1 keer helemaal "goed en duidelijk" uit willen leggen, zodat ook andere
mensen daar gebruik van kunnen maken, en dus het kunnen vergelijken met de WOT methode...

Greatz,

Diezel

Ik heb al mijn motoren ingereden met de WOT methode en tot nu toe is mij dat goed bevallen.
Maar ieder lijkt wel een eigen methode te hebben en net wat roelof zegt is dit een eindeloze discussie.

M.v.g. Mark.

Ps. je brandstofslang doe ik vandaag op de post. Was hem gisteren vergeten.

Ndegeocello zei:
Ze zijn beiden niet fout en voor de beginners is het gewoon een kwestie van uitproberen.

Dat zeg ik niet en en dat wordt hier ook niet door een ander aangegeven, hier wordt de WOT als slecht bestempelt terwijl het door de jaren heen een beproefde methode is. De discussie zal altijd blijven ondanks dat veel inloopmethodes op hetzelfde uitkomen: rijk en vol gas. (uitgezonderd de niet-hoofdsproeier verstellende inloop die veel RTR merken voorschotelen)

Roelof zei:
Ndegeocello zei:

Dat zeg ik niet en en dat wordt hier ook niet door een ander aangegeven, hier wordt de WOT als slecht bestempelt terwijl het door de jaren heen een beproefde methode is. De discussie zal altijd blijven ondanks dat veel inloopmethodes op hetzelfde uitkomen: rijk en vol gas. (uitgezonderd de niet-hoofdsproeier verstellende inloop die veel RTR merken voorschotelen)

Nee hoor, ik zeg absoluut niet dat de WOT slecht is hoor. Ik stel me enkel een vraag bij de temperatuur met die methode. Als je aan 60°C komt zal het veel zijn. En wat is nu net belangrijk? ... :-)

Maar zoals je al zei... er zijn al eindeloze discussies over geweest...

rs4evo3 zei:
ik ben het eens met atarikid gewoon op de startbox doen thermometer erbij kan je alles veel beter in de gaten houden. en als je dan merkt dat die de temperatuur niet haalt kan je ook veel makkelijker even wat armer zetten. mvg jarno

Armer zetten zou ik niet doen hoor. Maar je mag gerust zijn, als je hij heel rijk staat en je laat hem op een hogere toerental draaien op je startbox haalt hij gemakkelijk 100°C. Je zal nog moeten 'koelen' met een haardroger. :-)

Maar als ik het dus goed begrijp, moet je hem 'koelen' met een haardroger als die heter word, wat eigenlijk al gewoon gebeurt
als je hem met de WOT inrijd...

maargoed, met een haardroger 'koelen' lijkt mij moeilijk want bij mijn haardroger komt alleen warme lucht!
:D

Greatz,

Diezel

Dat lijkt me geen lucht van 100 graden, die lucht uit je haardroger. Anders wens ik je succes bij de volgende fohnbeurt :wink:

Er zijn ook haardrogers, waarvan je de warmte in kunt stellen, en ook het verwarmingsspiraal uit kunt doen, die wordt bedoelt, dan creer je kunstmatige rijwind......

Maar als je "mijn" WOT methode gebruikt, is dit allemaal overbodig, nu is hier inderdaad al genoeg over gesproken, teveel zelfs en zie hier, men ziet door de bomen het bos niet meer.....

Ik koel hem liever met een rijkere afstelling wat ook meer smering geeft.......

@atarakid

Je zegt dat je goede( betere veronderstel ik) resultaten hebt met uw manier van inrijden...
Maar heb je dan twee identieke motoren ingelopen. Of bedoel je wanneer je een nieuw setje stak??

Hartelijk bedankt

grtz hendrikiver

hendrikiver zei:
@atarakid

Je zegt dat je goede( betere veronderstel ik) resultaten hebt met uw manier van inrijden...
Maar heb je dan twee identieke motoren ingelopen. Of bedoel je wanneer je een nieuw setje stak??

Hartelijk bedankt

grtz hendrikiver

Echt vergelijken is moeilijk hé. Al zou ik twee dezelfde motoren hebben ingelopen met de twee verschillende methode's dan nog kan je niet echt vergelijken omdat er altijd wel andere omstandigheden zijn hé (lees: afstellingen etc...)
Voorbeeld? Hmmm... b.v. mijn zx15 heeft nu ca 15liter gedraaid en er zit nog zeker heel wat compressie op. Ik noem dat een goed resultaat. Kan je dat met de WOT methode ook? Waarschijnlijk wel ja ...
Ik heb nooit gezegd dat 'mijn' methode beter is hé en zal dat ook niet doen. Het is goed genoeg voor mij dus... laten we deze discussie er hier bij laten.

@atarakid

Het was totaal niet mijn bedoeling om een discussie aan te gaan of om te zeggen wat nu de beste methode is... Ik weet evengoed dat dat een eindeloze discussie zou kunnen worden!
Ik wou alleen even vragen wanneer je die goede resultaten boekte omdat ik dat dan ook eens kon everwegen :D
Ik dacht dat jij kon vergelijken omdat je bv een nieuw setje had gestoken fzo. maar je bedoelde gewoon een goed resultaat met jouw motortje...

Grtz hendrikiver

Hey,

even een kort filmpje van mijn Serpent 705 die zijn eerste slokjes neemt... :D

[/media]

Greatz,

Laatst bewerkt door een moderator:
DiezeL zei:
Hey,

even een kort filmpje van mijn Serpent 705 die zijn eerste slokjes neemt... :D

You gotta be kidding? Dit komt zeker in aanmerking als het meest boring rc filmpje ooit. :roll:
Het is echt een rage om tegenwoordig met youtube de bandwidth te verspillen met zulke zaken.

Sorry hoor, was dit filmpje echt nodig? Ik begrijp best dat je fier bent op je 705 en daar ben ik heel blij om, maar vond je het nu echt nuttig om dit te filmen en hier te posten?

Agh, het zal wel aan mij liggen... ik ben/word een oude zeurpiet... :lol:

Back