Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Ja idd!! zéér goede uitleg... daar leer je van!!

@masterwebber:

Ik hoop dat je koppeling snel in orde is want stilstaan is ook maar niks :?

btw check dit ook eens aub...
[web:1b589cc004]http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=50125[/web:1b589cc004]

grtz hendrikiver

R3an!m@ted zei:
De veer en de schaaltjes waar die in komt te zitten, dit moet zoasl m7h al zei soepel kunnen draaien inelkaar

Afbeelding145.jpg

Nee, dat is niet belangrijk, de veer moet soepel over de krukasmoer heen en weer kunnen bewegen, want dat doet hij als de koppeling door het toerental naar voren moet komen.....

Verder is het een perfecte uitleg, chapeau!......

1 tip nog voor jou, kijk maar wat je ermee doet.
Het lijkt erop dat je een nieuwe schoen gebruikt, maar toch is je gap, zonder shims 1.4mm.
Ik zou, om de hoeveelheid shims op de koppeling te verminderen, dus juist 1 extra 0.5mm achter de vliegwiel conus leggen......
Op deze manier schuif je de gehele koppeling t.o.v. je krukas 0.5mm op, en hou je 0.5mm minder krukas over aan de koppelingskant.......

Ik zou, om de hoeveelheid shims op de koppeling te verminderen, dus juist 1 extra 0.5mm achter de vliegwiel conus leggen......
Op deze manier schuif je de gehele koppeling t.o.v. je krukas 0.5mm op, en hou je 0.5mm minder krukas over aan de koppelingskant.......

Inderdaad een heel goed idee , ringetjes zijn ook goedkoop en Shims erg duur

Idm2x0.5.jpg

Leuk Topic trouwens , Keep It Up

Is een hele oude schoen die ik nog had liggen, die er normaal op zit(gele) had ik al weggegooid.
Normaal is het gap zonder shims 1.1.

En met die shim achter de conus heb ik slechte ervaringen, de shim was in me lagerseal gaan happen waardoor er allemaal zooi in is gekomen waardoor ik allebei de lagers kon vervangen, dus die gebruik ik niet meer.

En dat met die veer heb ik bij de dikkere die ik heb, uit een 1/8 wel gedaan, die gleed er niet mooi overheen.
Maar was het idd nog vergeten te melden, heb er wel naar gekeken toen ik me koppeling voor et eerst bouwde.

En bedankt voor de complimenten, dit seizoen ben ik alles een beetje gaan begrijpen dus leg ik het graag uit aan de nieuwere rijders. Ik vond goede hulp altijd erg prettig, zonder dat had ik nu nog lang niet de ervaring die ik nu heb.

WVK Performance zei:
Dan had jij je geld beter kunnen besteden aan een berg draagarmen (en vooral linker lagerblokken ;) ) in plaats van een 35 PLUS 21!
Voor die prijs kan je hem heel vaak in het hek hangen ;)

Het gaat hier ook niet om mij (geld zat :yes: ), maar de discussie die jij begon over het inrijden in het algemeen. Dus voor mensen die het niet ruim hebben en toch deze fantastische hobby willen beoefenen.

R3an!m@ted zei:
En met die shim achter de conus heb ik slechte ervaringen, de shim was in me lagerseal gaan happen waardoor er allemaal zooi in is gekomen waardoor ik allebei de lagers kon vervangen, dus die gebruik ik niet meer.

Nog nooit gehad, als je shim netjes recht is, kan dat ook niet, tenzij de seal van het lager naar buiten is gekomen, dan wel..... maar dan had je vroeg of laat toch wel problemen gehad.......

Zeer goede en duidelijke uitleg, alleen 1 vraag waar haal jij al die Shims vandaan :) ?

trouwens mijn probleem is zo goed als opgelost!
ik heb hier een daar wat 'schoon' gemaakt, en ben er ook achtergekomen
dat ik een 1 shim van 0,3 mm en 1 shim van 0,1 mm bij mijn end-play heb zitten,
dus heb ik die 0,3 even vervangen door een 0,1 maar nu heeft die enorme speling..
moet ik dan gewoon nog 2 shims van 0,1 erbij doen, of gewoon die 0,3 er weer tussen
zetten?

Greatz,

Diezel

Die shims kan je gewoon in zakjes van Serpent kopen maar ook alle andere merken met soortgelijke koppelingen heeft ze.

De shims voor de endplay zoveel vullen naar het gewenste resultaat, er moet een klein beetje speling over blijven om de uitzetting van de klok op te vangen.

R3an!m@ted zei:
dan heb je waarschijnlijk een dunne shims tegen het lager gelegd, en die verbuigen te makkelijk zoals je helaas gemerkt hebt.
Je kan beter eerst een dikkere 0.3 of dikker tegen het lager aan leggen en dan evt. de dunnere daar weer op, dan is de kans dat je shims je lagers opvreten toch heel wat minder geworden.
(mits je gewoon standaard lagers gebruikt)

Hallo ik wilde schokbrekerolie van serpent 50W...
Dat had ik besteld bij pkracing en nu krijg ik schumacher 50W thuisgestuurd...
Ik belde en volgens de vrouw aan de telefoon is het dezelfde dikte... Dat is toch niet waar??

Pure Silicone Shock Oil - 50w € 4.95

Speciale siliconen olie voor schokbrekers. Deze formule maakt de werking van je schokbrekers veel soepeler dan wanneer je normale olie gebruikt. Ook verandert de dikte niet bij temperaturen tussen 5 en 70 graden. Dikte 10 is heel dun, 120 is heel dik. Normale standaard waarde is 50.

Graag jullie mening... en hoe lossen zet dat nu op??

grtz hendrikiver

hendrikiver zei:
Hallo ik wilde schokbrekerolie van serpent 50W...
Dat had ik besteld bij pkracing en nu krijg ik schumacher 50W thuisgestuurd...
Ik belde en volgens de vrouw aan de telefoon is het dezelfde dikte... Dat is toch niet waar??

Pure Silicone Shock Oil - 50w € 4.95

Speciale siliconen olie voor schokbrekers. Deze formule maakt de werking van je schokbrekers veel soepeler dan wanneer je normale olie gebruikt. Ook verandert de dikte niet bij temperaturen tussen 5 en 70 graden. Dikte 10 is heel dun, 120 is heel dik. Normale standaard waarde is 50.

Graag jullie mening... en hoe lossen zet dat nu op??

grtz hendrikiver
nope, elk merk gebruikt zijn eigen schaalverdeling, ook al zegt het etiket het zelfde.
Voor serpent is de dikste olie 50w, wat jij dan nu hebt zal rond de 30W van serpent komen dan.
ongeveer dan he, bind mij er niet op vast :P

het is het makkelijkste om 1 merk schokbreker olie te gebruiken dat om verwarring te verkomen.

Gebruikt iemand dat serpent 30W shockoil op zijn serpent?? Of moet ik een kwaad telefoontje naar pkracing maken omdat ze me gewoon belazeren??? :evil:

grtz hendrikiver

Gebruik je het rondom of heb je een combinatie??
Waarom gebruik je 30W? Wat zijn je bevindingen?
Kan ik bv 50W achteraan zetten en 30 vooraan of net andersom??

Hartelijk bedankt!!

hendrikiver

hendrikiver zei:

Hartelijk bedankt!!

hendrikiver

Ligt even aan de schokbreker die je gebruikt.
WVK, rijdt 960, heeft dus de rcc schokbrekers, en die zijn niet (makkelijk) verstelbaar....

Rij je met de 4-stappen schokbrekers (ik wel) dan kun je 1 oliedikte rondom nemen, en makkelijk je demping instellen die je hebben wilt.....
Doorgaans rij je vóór stugger geveerd dan achter, dus ook stugger gedempt........

hendrikiver zei:

Hartelijk bedankt!!

hendrikiver
dat hangt van een heleboel fatoren af; idd zoals M7H al zegt de type schokbreker maar ook circuit waar je rijd, tevens ook je rijstijl.
persoonlijk vind ik een direct reageerde auto fijn rijden dus gebruik ik 30w serpent olie met redelijk stugge veren.

Gebruik je 50W ipv 30W word je auto veel minder direct omdat ie minder grip heeft.
(tenzij je op echte high grip tracks rijd maar dat lijkt mij wat onwaarschijnlijk)

gebruik je 50W achteraan en 30W voor dan krijg je meer stuur als andersom...wat logisch is.

Idm2x0.5.jpg

heb je geen scheurtje in je carbereteur zitten of beging ik dingen t ezien die er neit zij ? :P

mzzl sander 8)

ik zie ook iets.
kan ook haartje zijn. Ik zie zo'n carb niet direct scheuren.

Nee geen scheurtje , was gewoon een plukje Halfzware Shag
icon_lol.gif

.edit:

Die ringetjes komen van de HornBach zijn per stuk gratis en per 25 mischien 2 euro
icon_wink.gif

haha ok

zo zie je maar waar roken alemaal naar toe kan lieden he :P

mzzl sander

Back