Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Ja, daar vergelijk je ook de Serpent met een stel totaal andere auto's.......

Maar je zult op een circuit snel verkocht zijn aan deze erg verslavende hobby.....

Klopt helemaal, dat de Serpent een gradatie boven de andere auto 's staat was mij voor de aanschaf al duidelijk.
Ik wou alleen even aangeven dat hij mijn verwachtingen zeker overtrof en dat ik ermee op een circuit moet rijden is mij zeker duidelijk, dit was op voorhand al de bedoeling. De circuits van Apeldoorn en Velp zitten bij mij vandaan op een redelijke afstand dus ik zal daar ongetwijfeld eens terecht komen. Al mijn auto's worden met grote regelmaat gebruikt en ik ben er ook niet bang voor dat de auto op een schap beland in de garage.
Ik ben er alleen nog een klein beetje bang voor dat ik, vooal in het begin, door mijn weinige on road circuit ervaring de snellere mannen nog wel wat in de weg zal rijden maar hopelijk zal er voor een beginner ook wat ruimte zijn.
Nu maar wachten op het voorjaar en tot die tijd vermaak ik me nog wel off road met de buggy (overigens ook geen speelgoed in tegenstelling tot de tamiya).

Erwin

Veel plezier ermee kattekamp. Laat Velp lekker links liggen (of is het rechts vanaf lunteren?) en ga naar Apeldoorn. Prachtig circuit

kattekamp zei:
Ik ben er alleen nog een klein beetje bang voor dat ik, vooal in het begin, door mijn weinige on road circuit ervaring de snellere mannen nog wel wat in de weg zal rijden maar hopelijk zal er voor een beginner ook wat ruimte zijn.
Nu maar wachten op het voorjaar en tot die tijd vermaak ik me nog wel off road met de buggy (overigens ook geen speelgoed in tegenstelling tot de tamiya).

Dat is perfect normaal hoor. Ik had de eerste keren ook liever dat ik alleen ging rijden zodat ik niemand in de weg zou rijden. Ik reed voorheen ook veel op parkings en de overstap is even wennen en vooral dat er meerdere tergelijke tijd voor, naast en achter je rijden.
Hoffelijkheid is dan ook belangrijk en je hoeft je niet te schamen dat je even vertraagt om een snellere rijder te laten passeren.
Na een tijdje zal je wel merken dat je met sommige mee kan en dan begint de fun! Racen!

Circuit rijden is way-cool en heeeeel verslavend. Ook JIJ zal er niet aan ontsnappen. You too will be assimilated! :robot: Resistance is futile. :robot:

Iedereen moet het leren en de meeste "ervaren" rijders houden ook wel rekening met de "onervaren" rijders.

Wat wel heel belangrijk is is dat je zoveel mogelijk je lijn probeert aan te houden en dat je de vaart erin probeert te houden als andere (snellere) rijders achter je zitten. Een algemene afspraak is dat de snellere rijder in de bocht altijd de binnenkant zal kiezen en je dus als langzame rijder ruimte geeft in de bochten. Je moet dus, zeker in het begin, niet je gaan meten aan andere rijders door ervoor te blijven...maar door erachteraan te gaan rijden. (kijk dan wel uit, want deze rijders kunnen meestal later remmen en jij, als beginnende rijder, niet zodat je al snel in de hekken belandt) :hammer:

Tuurlijk zijn er uitzonderingen en zal je merken dat sommige snellere rijders zich gaan irriteren, maar bedenk dan dat ook deze rijders ooit zijn begonnen net zoals jij en durf ze ook (wel met enige respekt) aan te spreken hierop. Maak bijvoorbeeld afspraken dat de snellere rijders niet samen rijden met de langzame rijders. (ieder 30 minuten o.i.d.)

Ook is het HEEL belangrijk dat als je auto op het circuit stil staat (door pech of aanrijding) je gelijk duidelijk van je laat horen op de rijdersstelling. Schreeuw dan zoiets als: "AUTO STIL EINDE RECHTE STUK". Daarmee voorkom je een hoop schade aan je eigen en andere auto's.

Als laatste tip: spuit de kap van je auto in een opvallende kleur, zodat je meer opvalt op het circuit. Dus GEEN zwart, grijs of andere donkere kleuren. :teacher:

Vet Kattekamp lijkt me een mooie en zeker snelle wagen!, laat anders even wat foto's achter, kunnen we ze bewonderen!

Greatz,

Diezel

Bedankt voor de tips en uitleg zover.
De kap van mijn auto is fel oranje gespoten, deze zal je dus niet zo snel over het hoofd zien.
Ik hoorde van een kennis inderdaad dat het circuit in Apeldoorn een stuk mooier is dan Velp en aangezien je daar op meerdere dagen in de week kan/ mag rijden zal er vast wel een dag of tijdstip te vinden zijn waarop het wat minder druk is.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat foto 's kan plaatsen.
Heeft er nog iemand wat tips over onderdelen die handig zijn om in ieder geval mee te nemen naar het circuit (de zwakke punten van zo 'n chassis)? Binnenkort kerstvakantie dus mooi de tijd om eens een koffertje in orde te maken.

Erwin

waarom zou je niet juist nu gaan rijden, ik heb gister ook nog gereden op heemstede en het is nu tenminste rustig en zo lang het niet regend en vriest is er best te rijden. o en zwakke punten je zal bijna altijd zien dat net kapot gaat wat jij niet bij je hebt, hoewel snaren en tandwielen altijd makkelijk zijn, ook om je auto goed te vertanden voor een circuit.

mvg jarno

Goede vraag eigenlijk ja, waarom nu niet rijden?, ik weet het eigenlijk ook niet.
Ik had het idee dat het wereldje in de wintermaanden aardig stil ligt, misschien heb ik me vergist en moet ik me eens wat gaan verdiepen in de openingstijden van diverse circuits en inderdaad nu al wat ervaring opdoen. Zijn er nog meer mensen die
(het liefst met een vergelijkbare auto) gewoon doorrijden in deze maanden? Graag zou ik dat eens vernemen (evt. per pm) om in ieder geval al eens ergens te gaan kijken.
Kan geen kwaad om ieder geval het sfeertje al eens te proeven en live te zien wat er mogelijk is met zo 'n auto lijkt me....

dat ligt echt heel erg aan het weer en het circuit, mijn thuis circuit is gouda maar in de wintermaanden is het circuit gewoon te vies om te rijden omdat het omringd is door bomen en er overal bladeren liggen en er geen kantine is. kijk je naar heemstede kan je ook binnen zitten en het circuit is gewoon schoon. ik stond dit jaar januari ook op heemstede toen was het ergens rond het vriespunt stond er tog 25 man. en misschien als roelof eens tijd heeft kan die misschien een keer met je gaan rijden zijn thius club is ruchpen als ik me niet vergis.

mvg jarno

Met dit vochtige weer wordt het circuit van AMCA niet droog omdat het nodal in de schaduw van bomen ligt. Vorige week was het dan ook net of het de hele dag geregend had. Pas aan het eind van de dag werd een stukje vh circuit droog.

Vergeet niet dat op het moment voor niet leden alleen toegang is op woensdagavond (clubavond)

Ndegeocello zei:
Iedereen moet het leren en de meeste "ervaren" rijders houden ook wel rekening met de "onervaren" rijders.

Wat wel heel belangrijk is is dat je zoveel mogelijk je lijn probeert aan te houden en dat je de vaart erin probeert te houden als andere (snellere) rijders achter je zitten. Een algemene afspraak is dat de snellere rijder in de bocht altijd de binnenkant zal kiezen en je dus als langzame rijder ruimte geeft in de bochten. Je moet dus, zeker in het begin, niet je gaan meten aan andere rijders door ervoor te blijven...maar door erachteraan te gaan rijden. (kijk dan wel uit, want deze rijders kunnen meestal later remmen en jij, als beginnende rijder, niet zodat je al snel in de hekken belandt) :hammer:

Tuurlijk zijn er uitzonderingen en zal je merken dat sommige snellere rijders zich gaan irriteren, maar bedenk dan dat ook deze rijders ooit zijn begonnen net zoals jij en durf ze ook (wel met enige respekt) aan te spreken hierop. Maak bijvoorbeeld afspraken dat de snellere rijders niet samen rijden met de langzame rijders. (ieder 30 minuten o.i.d.)

Ook is het HEEL belangrijk dat als je auto op het circuit stil staat (door pech of aanrijding) je gelijk duidelijk van je laat horen op de rijdersstelling. Schreeuw dan zoiets als: "AUTO STIL EINDE RECHTE STUK". Daarmee voorkom je een hoop schade aan je eigen en andere auto's.

Als laatste tip: spuit de kap van je auto in een opvallende kleur, zodat je meer opvalt op het circuit. Dus GEEN zwart, grijs of andere donkere kleuren. :teacher:

Klopt volledig.

Ik heb ooit een beginner gezien die met zijn nieuwe, pas ingereden wagen stil ging staan bijna op het einde van het rechte zonder te verwittigen. Er kwam immers een snelle 1/8ste wagen aangereden. Die 1/8ste heeft hem dan ook vol geramd. Conclusie voor de 1/10de: veel schade waaronder een splinternieuwe digitale servo.
Dus zeker nooit onverwachts remmen of stilstaan.

Ook al een zwarte electro auto gezien die een ferme duw kreeg van een snelle 1/5de wagen. Dat kleur was echt wel moeilijk te zien.

TGXnut zei:
Met dit vochtige weer wordt het circuit van AMCA niet droog omdat het nodal in de schaduw van bomen ligt.

Dat probleem heeft de MACH ook, maar wel leuk, het hele circuit was te berijden behalve de bocht het rechte stuk op, en in die bocht hebben Ndegeocello en ik leuke momenten beleefd, wie durft er het eerst op zijn gas........

Het ligt natuurlijk aan het weer, maar de kans is toch wel aanwezig dat ik van het weekend naar de MACH ga........

M7H zei:
Het ligt natuurlijk aan het weer, maar de kans is toch wel aanwezig dat ik van het weekend naar de MACH ga........
ik hoop dat de komende 2 weken wel een beetje rijbaar weer is in nederland (ook de overige weken natuurlijk maar speciaal deze 2 weken:P)
FF leren om met sticks te rijden ipv een stuur.... de eerste paar keer moet ik denk wel een joystick gebruiken ivm de hoeveelheid vliegmomenten met mijn 1:8 :S

mocht het droog zijn, MACH tijd!

Zo te zien word er toch nog door aardig wat mensen doorgereden, als de weersomstandigheden zo blijven als nu zal ik zondag eens naar Heemstede komen (kijken...). ik hoop dat mijn vriendin verder nog geen plannen gemaakt heeft voor de zondag, ik ben benieuwd hoe het er aan toe gaat op een circuit.

als ik jou was zou ik je auto gewoon meenemen, eens moet toch de eerste keer. en nu is het rustig en kan je nog wat tips vragen aan de gevorderde mensen.

mvg jarno

Het klopt dat eens de eerste keer moet zijn ja.
Ik wil echter eerst de auto nog even geheel nalopen, het is een gebruikte dus je weet maar nooit...
Ik zag met de koop al wel dat er in ieder geval 2 tandwielen van de bak aan vervanging toe zijn en ik wil hem er dus eerst netjes bij zetten. Van kijken wordt ik in ieder geval ook niet dommer en dan weet ik gelijk ook een beetje wat me te wachten staat.

Back