Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
kattekamp zei:Ik ben er alleen nog een klein beetje bang voor dat ik, vooal in het begin, door mijn weinige on road circuit ervaring de snellere mannen nog wel wat in de weg zal rijden maar hopelijk zal er voor een beginner ook wat ruimte zijn.
Nu maar wachten op het voorjaar en tot die tijd vermaak ik me nog wel off road met de buggy (overigens ook geen speelgoed in tegenstelling tot de tamiya).
Ndegeocello zei:Iedereen moet het leren en de meeste "ervaren" rijders houden ook wel rekening met de "onervaren" rijders.
Wat wel heel belangrijk is is dat je zoveel mogelijk je lijn probeert aan te houden en dat je de vaart erin probeert te houden als andere (snellere) rijders achter je zitten. Een algemene afspraak is dat de snellere rijder in de bocht altijd de binnenkant zal kiezen en je dus als langzame rijder ruimte geeft in de bochten. Je moet dus, zeker in het begin, niet je gaan meten aan andere rijders door ervoor te blijven...maar door erachteraan te gaan rijden. (kijk dan wel uit, want deze rijders kunnen meestal later remmen en jij, als beginnende rijder, niet zodat je al snel in de hekken belandt)![]()
Tuurlijk zijn er uitzonderingen en zal je merken dat sommige snellere rijders zich gaan irriteren, maar bedenk dan dat ook deze rijders ooit zijn begonnen net zoals jij en durf ze ook (wel met enige respekt) aan te spreken hierop. Maak bijvoorbeeld afspraken dat de snellere rijders niet samen rijden met de langzame rijders. (ieder 30 minuten o.i.d.)
Ook is het HEEL belangrijk dat als je auto op het circuit stil staat (door pech of aanrijding) je gelijk duidelijk van je laat horen op de rijdersstelling. Schreeuw dan zoiets als: "AUTO STIL EINDE RECHTE STUK". Daarmee voorkom je een hoop schade aan je eigen en andere auto's.
Als laatste tip: spuit de kap van je auto in een opvallende kleur, zodat je meer opvalt op het circuit. Dus GEEN zwart, grijs of andere donkere kleuren. :teacher:
TGXnut zei:Met dit vochtige weer wordt het circuit van AMCA niet droog omdat het nodal in de schaduw van bomen ligt.
ik hoop dat de komende 2 weken wel een beetje rijbaar weer is in nederland (ook de overige weken natuurlijk maar speciaal deze 2 wekenM7H zei:Het ligt natuurlijk aan het weer, maar de kans is toch wel aanwezig dat ik van het weekend naar de MACH ga........
WVK Performance zei:even leren om met sticks te rijden ipv een stuur.... !
Ndegeocello zei:Ohhhh...dan hoeven we voor jouw dus niet te vrezen in het aankomende jaar.![]()