Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
mikevst zei:
Heeft er iemand ervaring met het verschil in setup tussen een Serpent 710 en 720? Makkelijker, minder gevoelig,... en dus makkelijker rijden?

Ik spreek niet uit ervaring maar wat ik gelezen heb is hetvolgende:
- Serpent 705: smal "sweet spot" waarbij je een goeie afstelling hebt. Dus moeilijk af te stellen.
- Serpent 710: breder "sweet spot". Dus makkelijker
- Serpent 720: nog iets breder. Dus nog makkelijker

720 is een iets andere manier van afstellen, daar moest ik zelf even aan wennen.
Maar heb het nu aardig door en vind de auto stuk lekkerder rijden.
Het grootste verschil is is dat de auto veel sneller reageert, hij stuurt zeer strak, komt overeen met een 1/8.
Zelf merkte ik het grootste verschil(verbetering) door de rollcenters te veranderen, toen ik die allebei op hun onderste postitie had gedaan reed de auto echt super.

Maar zelf vind ik het niet zo'n wonderauto als sommige zeggen, ik ben er nog niet sneller mee geweest als met de 710, komt ook omdat op die 710 de motor toen nog net nieuw was en op de 720 al aardig wat liters had gehad. De auto is wel makkelijker om snel mee te rijden, stuk constanter.

R3an!m@ted zei:
Maar zelf vind ik het niet zo'n wonderauto als sommige zeggen, ik ben er nog niet sneller mee geweest als met de 710, komt ook omdat op die 710 de motor toen nog net nieuw was en op de 720 al aardig wat liters had gehad. De auto is wel makkelijker om snel mee te rijden, stuk constanter.

Om finales te winnen kun je beter een makkelijk te besturen auto hebben, dan een lastige.
Een snelle "lastige" set-up geeft vaak een snelle kwalificatietijd, en omdat je hem maar 5 minuten in "bedwang" hoeft te houden, gaat dit wel.
Ga je met deze set-up een finale in, rij je niet constant en eindig je dus niet bovenin.....

Lamberto Collari is daar wel een leuk voorbeeld van, is meestal niet de TC, maar is inmiddels wel 7-voudig wereldkampioen.....

ook wat je zegt over deen nieuwe motor, helpt zeker mee.....
Een motor is de 1e 1-2 liter top, dan houdt hij een iets lager vermogen gedurende de volgende zeg maar 10 liter, en dan zakt het hard weg.....

Ielasi heeft al aardig wat gewonnen met niet de best ogende wegligging. Het gooi- en smijtwerk kan soms sneller zijn als ook driften in de rally het snellere bochtenwerk geeft.

Wat motoren betreft, motoren die met de inloop vrij strak zitten beginnen pas na een 5 liter los te komen en meer toeren te draaien.

Ik weet dat een wat minder snelle constante auto beter is voor finales dan een snelle moeilijke auto, maar wat ik bedoel is dat veel mensen zeiden van ik ben al na 3 rondjes een halve seconde sneller als met de 710 enzo. dat gebeurd niet snel, of je moet heel slecht zijn met je voorgaande auto :lol:

maar bij die motor gaat het niet echt om het toerendraaien, dat doet ie nu ook wel naar 10 liter maar vooral die trekkracht vermindert behoorlijk door de mindere compressie. Top ligt nu nog steeds boven de 100 op heemstede, en dat voor een motor van 225 8)

ik vraag me af, als mensen bijvoorbeeld een 710 hebben en een nieuwe 710 kopen, hoeveel sneller ze daar dan mee zijn.......
In de basis geloof ik nooit dat een nieuwe auto, 0.5 sec. sneller kan zijn dan de vorige....
Ja, als de vorige echt een slechte auto was die ook niet mee kwam op het top niveau......

Over de motoren, dat is precies wat ik bedoel, het onderin vermogen is op zijn best als hij nieuw is.
De toppers rijden echt niet met motoren van 5 liter of ouder.......

M7H zei:
ik vraag me af, als mensen bijvoorbeeld een 710 hebben en een nieuwe 710 kopen, hoeveel sneller ze daar dan mee zijn.......
In de basis geloof ik nooit dat een nieuwe auto, 0.5 sec. sneller kan zijn dan de vorige....
Ja, als de vorige echt een slechte auto was die ook niet mee kwam op het top niveau......

Over de motoren, dat is precies wat ik bedoel, het onderin vermogen is op zijn best als hij nieuw is.
De toppers rijden echt niet met motoren van 5 liter of ouder.......
maarja die hoeven ze niet te betalen he.

Daar gaat het toch niet om,of wel?.....
ik stel alleen dat een motor op zijn best is in het begin van zijn carriere.....

volgens mij is het zo;

nwe motor
>vermogen
<toeren

oudere motor
<vermogen>toeren

Compressie neemt af, dus vermogen neemt af. Door minder knelling is er minder wrijving dus meer toeren

Nismo zei:
Je hebt soms rare lui op de baan :hammer:, als het nu ook eens echt hard ging!

Nou, pieter, de rijuren die hij er afgelopen jaar in gestopt heeft, heb ik de afgelopen 5 jaar misschien net gehaald.....
Snelheid heeft hij wel, alleen nog niet constant genoeg, maar dat komt wel.....

JaZzMaN251 zei:
Kan je hier wat uitleg over geven?

Krukasje hier, zuigertje daar, drijfstangetje weer ergens anders vandaan....
ff passen, en starten maar......

Kan soms best goed werken....
Maar meestal alleen als de onderdelen van 1 fabrikant zijn, en dan wordt het al gauw novarossi, omdat die toch (wellicht in het verleden) de meeste klanten motoren bouwen.....

Nismo zei:
Ndegeocello zei:
M7H zei:
Tja, dat krijg je met die hybride motoren die Sander in elkaar flanst..... :mrgreen:

Yep! :thumbsup:

Je hebt soms rare lui op de baan :hammer:, als het nu ook eens echt hard ging!
dat ding had zo enorm veel klemming dat ie niet boven de 95km/h op heemstede uitkwam.
Je moest dat ding echt over de 110 graden stoken voordat er wat snelheid in kwam, maar ja....echt lang gaat ie dan ook niet mee.

he sander :wink:

als ie nou eens aan zijn 35+ ging werken, dan ging die echt hard :P

M7H zei:
JaZzMaN251 zei:
Kan je hier wat uitleg over geven?

Krukasje hier, zuigertje daar, drijfstangetje weer ergens anders vandaan....
ff passen, en starten maar......

Kan soms best goed werken....
Maar meestal alleen als de onderdelen van 1 fabrikant zijn, en dan wordt het al gauw novarossi, omdat die toch (wellicht in het verleden) de meeste klanten motoren bouwen.....
doen ze nog steeds naar mijn weten.
NOVAROSSI: Nova-top-rex-Jp-Rb-Max-Shark-max/mega
Picco: Picco-mega-Jammin

Back