Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Ik zou dat best nemen een alu motor mount. Of je dat pakt voor te passen weet ik niet hoor. Maar die plastic smelt als je vrij hoge temp krijgt!

In de tamiyacup worden mn motortjes zo warm dat de badkuip soms beetje begint te smelten.. Niet door te zware vertanding maar gewoon een zware lipo op origenele motor + dan nog intensief wedstrijdjes rijden :)
op kleine parcourtjes
Ik weet dat ik een ta05 moet kopen enal om wedstrijd te rijden voor die reactie te vermijden maar in de stock reeks is enkel tt01.. toegelaten !!:sleeping:

Waarvoor zou dat goed zijn?:)

Dat gaat enkel een beter rijgedrag geven die schokbrekers.
Die tandwielen zijn handig als je op circuit gaat rijden..

Ik heb een EZRUN 9t combo setje besteld. Het komt wel uit HongKong dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
maar op internet vind ik een hoop verschillende ervaringen varieërend van "na 3 weken stuk, motortje ontploft" tot "rij er al 1,5 jaar tevreden mee rond".
Ik ben erg benieuwd. Op Youtube staan leuke filmpjes van de tt01 met dit setje.

er is hier ook een groot Ezrun topic, kijk daar anders eens in.
ik ben nog zeer tevreden over ezrun en heb 2 setjes.

Ik heb een EZRUN 9t combo setje besteld. Het komt wel uit HongKong dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
maar op internet vind ik een hoop verschillende ervaringen varieërend van "na 3 weken stuk, motortje ontploft" tot "rij er al 1,5 jaar tevreden mee rond".
Ik ben erg benieuwd. Op Youtube staan leuke filmpjes van de tt01 met dit setje.

Uit hongkong, dat hoeft niet meer je heb ze nu ook uit duitsland.
eZRun Combo Brushless Motor 9T@4300KV+ 35A ESC RC CAR - eBay, Sonstige, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 02-apr-10 19:14:08 CEST)
Of heb jij hem nog goedkoper gevonden?
Over de ervaringen, volgens mij zijn de meeste mensen er wel tevreden mee.
Ik ga binnenkort ook het 9t setje bestellen of 13t.

Heb ook een TT01 met een brushless setje erin , eentje van 9.5T...
alu aandrijfas en kogellagers zijn dan wel een must !

Heb plastic spanbandjes over de as van elke demper gedaan en zo de veer ong 1/4 opgespannen , er zit zelfs een rubber rondelletje waar je de spanband kan voorzetten zodat hij niet onder de veer raakt ...
Dit rijdt al veel beter dan de standaard nepdempertjes moet ik je vertellen.

Moest het je niet duidelijk zijn pb je me maar dan zet ik er een fotootje bij :)

Hi, kan iemand mij vertellen hoe men een standaard motor (mabuchi) kan opdrijven. Ik lees regelmatig over "water dippen". Hoe werkt dit? Zijn er nog tricks?

Hier is mijn tt01 met aangepaste veren ...
Rijdt veel beter dan ervoor en kost niks :)

full

op de achtergrond zie je het spanbandje al liggen... kunst is nu om dat mooi voor het rubber rondelletje te krijgen :)

full

resultaat zou dan zoiets moeten zijn ... keuze is aan jou om alle 4 dezelfde spanners te gebruiken of iets kleinere vooraan ...

full

Heb er bij mij 4 dezelfde op staan ... wordt nogal op hobbelige parkings mee geraced en dit gaat goed zo :p

resultaat van middagje parkingrace :

full

zowel de tt01 als de anderson zijn er zonder kosten vanaf gekomen :D

hoop dat je er wat aan hebt ...

Moest het voor jou ook zo goed werken als voor mij hoor ik het graag !

Mvg,

yanlar

Laatst bewerkt door een moderator:
dat zijn Veer Spacer´s die zijn los te koop in de modelbouw winkel

ik had deze body gezien maar volgens mij past hij niet op mijn TT01 of zie het verkeerd

want mijn wielbasis is volgens mij 257 of heb ik nou Helemaal mis..

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=235267

Deze kap heb ik er even neer gezet voor de afmetingen

Laatst bewerkt door een moderator:
want mijn wielbasis is volgens mij 257 of heb ik nou Helemaal mis..

Nee dat heb je niet mis. Ik heb het voor je nagezocht en inderdaad is de wielbasis van de tt-01 257mm. Dit scheelt echter slechts 3 mm met de wielbasis van de reely-kap (260mm). Misschien kun je met wat vulringetjes zelfs nog de draagarmen wat verder van elkaar af krijgen zodat je nog net 1 of 2 mm meer wielbasis krijgt? En dan scheelt het echt nog maar heel weinig. Lekker goedkoop kapje trouwens:)

Ja daar gaat het ook om....

het is voor mij dan gewoon een rag kap zeg maar.. hahaha

en die Golf kap wil ik nog meer verkloten..

Bedankt

Ze verkopen ook HPI kappen bij conrad en die zijn wel 257

schokdempers voor tt01

Hallo,

ik heb mijn oude schokdempers eens opgemeten maar die zijn 60MM

ik kan alleen maar 66,3 of zo vinden

de lengte van de vering kun je instellen, door bijvoorbeeld een andere lengte plastic oogjes aan de onderzijde te monteren, of de huidige wat verder in of uit te schroeven. Ook kun je de demperstang aanpassen mbv een ringetje onder de piston zodat de zuigerstang minder ver naar buiten kan en je shock korter wordt. Kijk eens op pkracing naar dit artikelnummer: TC50110GU

Uit hongkong, dat hoeft niet meer je heb ze nu ook uit duitsland.
eZRun Combo Brushless Motor 9T@4300KV+ 35A ESC RC CAR - eBay, Sonstige, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 02-apr-10 19:14:08 CEST)
Of heb jij hem nog goedkoper gevonden?
Over de ervaringen, volgens mij zijn de meeste mensen er wel tevreden mee.
Ik ga binnenkort ook het 9t setje bestellen of 13t.

Qua prijs ontloopt het niet zoveel. ik heb er geloof ik 50 euro voor betaald. Maar die uit Duitsland komt ook gewoon uit Hongkong.
een vriend van mij heeft deze enkele weken terug besteld en het pakketje kwam gewoon uit Hongkong.
Ik vermoed dat de verkopers van die spullen op meerdere locaties zitten maar dat alles uiteindelijk uit dezelfde fabriek komt.

Back