Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

mission zei:
dat heb ik zelf ook meegemaakt. maar gelukkig heb ik nooit geen schade. heb nou een jaar mijn mission en heb maar voor 25 euro schade gereden.

het ligt ook gewoon aan de baan, voorheen was ik lid van een club(speedworld heemskerk), die een baan had, die meer geschikt was voor kleinere auto's, 1:12, en kleiner, dan rij je ook zo de baan uit,....of tegen een muur...
1 kap/ 2 of 3- maanden was dan ook geen uitzondering :lol:
maar nu rij ik bij de AMCC in alkmaar en hebben we ruim 600 4-kante meter tapijt, en een oval van 200-250 meter (tis de wielerbaan), de tapijt baan heeft mooie rubberen stroken, en geen muren etc., dus doe je langer met je spullen, zeg maar :)

me waggi :lol:

ff auto'tje pakke...
05.JPG

TT-01, met alle hop-up's 8)
09.JPG

ff een close-up :) (let op, de nieuwe VENOM RACING banden, zijn super!)
13.JPG

in de transport-kist, wielen vrij, is beter voor de olie-schokbrekers
14.JPG

AMCC tapijtbaan 8)
10.JPG

hans in actie! :D
5.jpg

Twinspark zei:
Ik heb onlangs ook een 2de hands TT-01 gekocht. Hij is gekogelagerd, Carson vering, CPR 01 regelaar, 55-28 Tandwielen van Carson en Dr Speed 2x21T motor.

Nadat ik deze tandwielen van Carson gestoken had, heb ik het gevoel dat m'n wagen minder snel stopt. Hoe kan ik dit oplossen?

Ook precies dat hij na even rijden begint te haperen als ik vanuit stilstand wil vertrekken. Heeft dit met m'n motor te maken of eerder met m'n batterij?

Greets

Ps: ik heb een alu cardanas besteld, zal dit veel uitmaken? Op topsnelheid hoor ik de huidige plastic as keihard ratelen...
ik heb precies hetzelfde gedaan, en btw, het zijn tamiya veren,
dat batterijprobleem krijg je :
A. als je batterijen bijna op zijn
B. als je batterij zo veel gebruikt is(of slecht ) dat hij gewoon niet goed meer is.. ik heb gewoon nieuwe batterijen gekocht en het is over.
ja die alu stang, maakt veel verschil. maar pas op! het gewicht word minder dus, bij wedstrijden oppassen geblazen!!!!
en wat ik eerst zou kopen na die alu stang is stabilisator setjes!! die hebg je serieus nodig. al die problemen boven beschreven, zijn voor mij verleden tijd nu! :wink:

Twinspark zei:
Wat voor een vertanding steek in dan best? Want van een diode solderen heb ik geen verstand... Ik heb hier nog originele vertanding liggen en nog een eentje van 58T. Maar als m'n auto minder goed trekt, gaat hij wel sneller als ik me niet vergis...? Koolborstels zijn wellicht nog niet op, heb het motortje sinds enkele dagen.
een extra condensator, helpt, anders krijgt hij storing!!! :!: :!: :!: :!:

TT-01 rcdriver zei:
Twinspark zei:
Ik heb onlangs ook een 2de hands TT-01 gekocht. Hij is gekogelagerd, Carson vering, CPR 01 regelaar, 55-28 Tandwielen van Carson en Dr Speed 2x21T motor.

Nadat ik deze tandwielen van Carson gestoken had, heb ik het gevoel dat m'n wagen minder snel stopt. Hoe kan ik dit oplossen?

Ook precies dat hij na even rijden begint te haperen als ik vanuit stilstand wil vertrekken. Heeft dit met m'n motor te maken of eerder met m'n batterij?

Greets

Ps: ik heb een alu cardanas besteld, zal dit veel uitmaken? Op topsnelheid hoor ik de huidige plastic as keihard ratelen...
ik heb precies hetzelfde gedaan, en btw, het zijn tamiya veren,
dat batterijprobleem krijg je :
A. als je batterijen bijna op zijn
B. als je batterij zo veel gebruikt is(of slecht ) dat hij gewoon niet goed meer is.. ik heb gewoon nieuwe batterijen gekocht en het is over.
ja die alu stang, maakt veel verschil. maar pas op! het gewicht word minder dus, bij wedstrijden oppassen geblazen!!!!
en wat ik eerst zou kopen na die alu stang is stabilisator setjes!! die hebg je serieus nodig. al die problemen boven beschreven, zijn voor mij verleden tijd nu! :wink:

het scheelt 3 gram in gewicht, moet dus niet veel uit maken.
hij is ook stijver. die 3 gram maakt overigens wel veel uit omdat hij heel hard ronddraait en dus een grote centrifugale(hopend dat ik het goed schrijf) kracht heeft

leuke foto's hans dat ziet er wel leuk uit met alle hop-ups.
Je kan ook nog alle hop ups van GPM er op zetten die hebben van die draagarmen, dat ding wat tussen je 2 draagarmen zit( geen idee hoe je het schrijft) en nog veel meer.

Over GPM gesproken ik zag dat www.rcdiscounter.nl nu ook GPM onderdelen voor de tt-01 verkoopt, en hij krijgt er nog meer.

TT-01 rcdriver zei:
Twinspark zei:
Wat voor een vertanding steek in dan best? Want van een diode solderen heb ik geen verstand... Ik heb hier nog originele vertanding liggen en nog een eentje van 58T. Maar als m'n auto minder goed trekt, gaat hij wel sneller als ik me niet vergis...? Koolborstels zijn wellicht nog niet op, heb het motortje sinds enkele dagen.
een extra condensator, helpt, anders krijgt hij storing!!! :!: :!: :!: :!:

ik heb bij Conrad zo'n speciaal ontstoor apparaatje gekocht ik zal als ik hem binnen heb wel wat foto's en mijn bevindingen wel posten.

neoblader zei:
leuke foto's hans dat ziet er wel leuk uit met alle hop-ups.
Je kan ook nog alle hop ups van GPM er op zetten die hebben van die draagarmen, dat ding wat tussen je 2 draagarmen zit( geen idee hoe je het schrijft) en nog veel meer.

Over GPM gesproken ik zag dat www.rcdiscounter.nl nu ook GPM onderdelen voor de tt-01 verkoopt, en hij krijgt er nog meer.

deze:
TT022_blauw.JPG

kost maar 12 euro.
verzend kosten zijn wel ruim 5 euro, ik wacht wel ff af tot dat ze in de winkel liggen :lol: , anyway, die alu baterijhouder heb ik al zelf gemaakt, alleen nog ff afwerken :D

ik ben benieuwd wat er nog meer voor de TT-01 uitkomt :D

ik heb de ontstoorfilter binnen, ik heb hem nog niet getest maar dat komt nog later, ik heb ook nieuwe kogellagers binnen en een metal motor mount.
hier wat foto's
DSCF0047%20%28Small%29.JPG

DSCF0048%20%28Small%29.JPG

DSCF0049%20%28Small%29.JPG

DSCF0050%20%28Small%29.JPG

werkt mooi trouwens dat nieuwe upload gedeelte
top gedaan :olympic:

van die lagers zul je veel plezier hebben!!!

af en toe spoelen met wasbenzine, en dan na het drogen (24 uur) smeren met teflon-spray (geel/zwart spray/pompbusje bij de gamma/praxis op de fietse-afdeling 6,95 euro )

bedankt voor de tip dit deed ik ook al bij mijn oude kogellagers maar die waren gewoon helemaal op, in sommige zat wat speling, dus ik was echt toe aan nieuwe. toch nog een handige tip voor de andere mens hier :)

mm me tt-01 ligt heerlijk op de weg met de ball differentieel achterin en de de mgripperbandjes (heb geen stabies nodig op dit moment)
voor de rest opok alles erin behalve dus vrijloop voor en stabies

8O dat zijn nogal wat veranderingen zeg....

grappig, bij de R-versie gebruiken ze geen carbon bovenplaatmeer, en zitten de stabi-stangen dus buiten om, zoals gebruikelijk!

@erik
wel jammer als ze niet op de onze ouwe passen, anders kunnen we hem gwoon ombouwen,
@hansGSI
mooie TT-01, zelfs die van mij is nog niet zp ver getuned!

check-out die draagarmen!, probleem "afbrekende" noken op gelost!, draagarmen worden blijkbaar met boutjes gemonteerd, enne zijn zo tezien van dikkere kwaliteit!

stukken beter!

Back