algemeen teamC topic

Natuurlijk is goedkoop meestal duurkoop, ik geef ook liever iets meer uit aan kwaliteit, dan voor een dubbeltje achter een pilaar te zitten bij de voorstelling, ipv op een goede rang, maar in dit geval kost het monteren van de sand paws ook de transmissie. ;)

Weet iemand trouwens de verschillende gear ratios die bij elk pinion horen dat je op de Minion kan gebruiken? De handleiding laat maar 2 pinions zien, 19T en 21T, en geeft daar verder geen tabel bij met de verschillende gear ratios. Bij Kyosho heb je daar altijd een mooi overzicht van. Ik kan natuurlijk ook tanden tellen, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als die info gewoon beschikbaar zou moeten zijn, en vast ook wel is.

Natuurlijk is goedkoop meestal duurkoop, ik geef ook liever iets meer uit aan kwaliteit, dan voor een dubbeltje achter een pilaar te zitten bij de voorstelling, ipv op een goede rang, maar in dit geval kost het monteren van de sand paws ook de transmissie. ;)

Weet iemand trouwens de verschillende gear ratios die bij elk pinion horen dat je op de Minion kan gebruiken? De handleiding laat maar 2 pinions zien, 19T en 21T, en geeft daar verder geen tabel bij met de verschillende gear ratios. Bij Kyosho heb je daar altijd een mooi overzicht van. Ik kan natuurlijk ook tanden tellen, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als die info gewoon beschikbaar zou moeten zijn, en vast ook wel is.

Op de site van absima staat onder downloads een Ubersetzungstabel daar staan de verschillende ratio's in.

Eindelijk contact gelegd met Absima. Veel excuses dat ze niet op de 3 eerder gestuurde berichten hadden gereageerd, en lang verhaal kort, ze gaan het netjes oplossen.

@poebe: 3.5T werd afgeraden als setup voor de Minion, zoals je hebt gemerkt is de transmissie daar niet helemaal op berekend.

Dat gelukkig wel ja. Ze waren ook erg geschrokken van de video's die ik had gemaakt. Plus de verkeerde motor (21T ipv de beloofde 15T) en de andere dingen. Ik heb redelijk wat ervaring inmiddels met RTR, en al heb ik ook op andere auto's wel iets te mopperen gehad, dit was de eerste die ik niet, zelfs met wat sleutelen, direct rijklaar kon krijgen.

En dan heb ik nog niet eens gehad over de spoiler, die niet is uitgesneden, maar meer lijkt uitgehakt, aan 1 kant. Geen vloeiende snijlijnen met hier en daar een braampje, maar echt een bocht die uit 2 a 4 kaarsrechte knippen bestaat, bij de uitsparing voor de schokbrekers. En de andere kant ineens wel redelijk smooth. Was me, door alle gedoe met de slingerende wielen etc, nog niet eerder opgevallen.

Eindelijk contact gelegd met Absima. Veel excuses dat ze niet op de 3 eerder gestuurde berichten hadden gereageerd, en lang verhaal kort, ze gaan het netjes oplossen.

@poebe: 3.5T werd afgeraden als setup voor de Minion, zoals je hebt gemerkt is de transmissie daar niet helemaal op berekend.

zolang je de goede diameter wielen gebruikt is er niks aan de hand. ik had er sandpaw wielen onder met een diameter van 110mm ... daar ging het voud!

nu ben ik toch van gedachten veranderd en ga er een nieuwe servo in zetten en weer rije... die omstandigheden en de manier hoe ik er mee om ging waren gewoon niet best. dat gaat nu veranderen ;) nieuwe servo erin en dan weer lekker skeuren
spur en pinion zijn al vervangen, hij rolt weer lekker. dat duinzand is niet best voor je transmissie... owja... de transmissie is bijna stofdicht ;) niet dus! en helemaal niet met deze body

Jammer voor mij, ik had een reserve auto als onderdelen donor wel kunnen gebruiken, maar blij te horen dat je het niet opgeeft.

Zand is ook wel het ergste wat je een auto aan kan doen. Het komt echt overal tussen. Alsof het leeft, en zelf naar binnen kruipt...

Als het kapje over de pinion toch niet 100% sluit, dan zal dat vast wel op te lossen zijn met een dun randje schuim of zo. Maar het zal inderdaad ook al veel schelen of je de originele kap gebruikt of niet. Met die schaalkapjes spuit het zand wat de voorwielen weg gooien zo over het interieur, dat wordt zo goed als gezandstraald.

klopt inderdaad.
wat wil je geven voor die auto? zonder electronika?
misschien ... wil ik er wel afstand van doen aangezien de twisten mij toch lief aan blijft kijken en ik zeer content met deze wagen ben... 2wd :D

Ik stuur je nog wel even een pb. Aan de ene kant zijn extra spares nooit weg, maar ik moet me ook even goed afvragen of ik wel budget heb voor een complete auto erbij. En voor dit topic is het wel beter als je ook met de Minion blijft rijden, is er meer "leven" in de brouwerij. Verder is het hier toch vooral vrij stil de laatste tijd...

Vandaag weer gereden met de Minion. De 15T ECO motor lijkt net een tikje minder agressief dan de Blast BX met G20, maar kan ook komen doordat de Minion veel stiller is. Wat me opvalt is dat bij springen de Minion erg goed op zijn "4 pootjes" terecht komt, en meteen vol grip heeft op de ondergrond. Dat voelt lekker. De motor en regelaar werden nu lichtjes warm, dus misschien dat ik toch die tip over de koelgaatjes met gaas erachter, die elders in dit (?) topic werd gegeven, ga toepassen. En even afkloppen, na de 2e keer lijmen met de bruine, klassieke Bison Kit, ipv de "verbeterde witte versie" blijft het klittenband tot nu toe op het chassis zitten.

Lichtjes warm?
MMM als je 'm zo ongeveer een seconden of 3 je vingers erop kunt houden is het wel okay hoor.
Moet een beetje warm warm worden, koud of lauw betekent dat je 'm eigenlijk veel te weinig belast en dan ook geen 15T motor nodig had ipv die 21T motor.
Tot een graad of 65 is het prima, maar dan is het voor de vingers al wel akelig heet.

Laatst bewerkt:
Even voordat de verwarring toeslaat, 15T slaat in dit geval op het type motor, de ECO15T, een 15 turns motor. Dus niet een 15 tands pinion. Er zit een 19 tands pinion op de motor.

"zoals je hebt gemerkt is de transmissie daar niet helemaal op berekend"

Moet zijn: "zoals je hebt gemerkt is de transmissie daar helemaal niet op berekend"
1 woord anders in volgorde en je krijgt een héél andere zin.

Zijn maar zéér weinig wedstrijd offroad auto's 1:10 die probleemloos met een 3.5T motor overweg kunnen, laat staan een RTR wagentje.

Is wel gemakkelijk..leg er wielen op die er absoluut niet op thuis horen en leg er a passant ook nog een 3.5T motor in.
En dan vertellen dat het bij een zacht kusje of weet ik wat, het al stuk gaat.
Niet helemaal eerlijk en objectief weergegeven over dit RTR autootje lijkt me.

Ik heb de woordvolgorde bewust zo gekozen, met een "fluwelen gasvinger" en los ingestelde slipper zal de transmissie het waarschijnlijk best aardig lang kunnen uithouden. Maar wil je voluit, dan op de langere termijn niet. Vandaar de uitdrukking "niet helemaal". Ik verwacht dat ook niet van een RTR, semi-wedstrijdauto, en reken de Minion daar niet op af.

Ik was het trouwens niet die er een 3.5T motor in heb gezet, of die schade heeft gereden. Mij is vooral de hier en daar haperende kwaliteitscontrole opgevallen, die niet beperkt is tot slechts een enkele auto. Te lange dogbone, verkeerd uitgefreesde cup bij een wiel-as, tot een missend cover over de tandwielen. Was gewoon vergeten, blijkbaar. Vooral de velgen van de Minion zijn uit de doos al krom, ik heb nu in totaal 3 sets Minion wielen, waarvan eentje zuiver spoort, bij eentje slechts 1 wiel goed is, en bij de 3e set is het redelijk, maar dan nog steeds slechter dan goedkopere wielen, als die van Conrad. Het is een lekker rijdende auto, en in basis een goed ontwerp, nu alleen nog wat meer aandacht voor de aflevering.

Ik denk dat ik een dezer dagen de TM2 ga bestellen... En dan eerst lekker bouwen, bandjes erop en kijken voor een ESC en motor. Meen dat in 2wd een 7,5 gangbaar is?

Back