Alula depron SAL/DLG V1.0 en V2.1/a en V3.0 en nu ULTIMAHOELA!

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Kcnalp Kcnarf, 12 mei 2013.

  1. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    oops (ik zit weer eens verkeerd te klikken) :hammer:
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  2. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
  3. fireforx309

    fireforx309 Guest

    het is je vergeven omdat je weer een kekke (wat is dat toch voor raar woord :cool:) kist gebouwd hebt... ben eens benieuwd hoe het vleugeltje zich gedraagd in het gooien met dit profiel.
    mss een startstand nodig met de evelons wat naar beneden, wie zal het zeggen.
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Idd dacht ik ook, met veel snelheid (werpen) zal deze plank zeker de neus omhoog steken. Maar eens in de evo manual duiken, die heeft geloof ik wel 234 flightstanden / modussen
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  5. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    @fireforx: als je maar weet dat "kekke" een heel kek woord is.......
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Fulla, zo ist echt! (voor de niet terzake deskundigen..<---...op zn vlaams uitgesproken), kek is een nederlandse/verbasterde versie van het engelse kick)

    Correctie overigens wat betreft het gewicht van den plank, bij uitbalanceren moest er een 10gr "loekieloodje" op de tip daar waar de peg niet zit..... (klinkt al als dlg talk niewaar?) En ik balanceer nu de vleugel op 25% af met vaste loekieloodjes in de neus.....totaal gewicht komt dan op 245 gram, met bal punt op 25%...zot :hammer: Met twee losse bijprikloodjes kan ik dan het zwaartepunt aanpassen van 25 naar 20 en 15% . Al lijkt me 15% wel erg voorlijk zo niet nog meer zot...mgoed.

    en das pas kek ! :D

    En wat betreft kek=gek woord...ik loop sinds herentals met de uitspraak van de madam van Joost Frit in m'n hoofd..."en 3 vleeskroketjes" (op z'n K3's uitgesproken) ......ik wordt er zot van !

    Mgoed, morgenmiddag met Mees deze ammehoela invliegen op de helling om de hoek ! Kekke!


    Overigens, we hebben nu:
    Hans Meij luikjes
    158 vleugelkleppen
    Loekie loodjes

    Wat volgt? LOL
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  7. fireforx309

    fireforx309 Guest

    de firefox lanceringsmethode? :D
     
  8. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Amai, dat bekt niet genoeg :D
     
  9. fireforx309

    fireforx309 Guest

    de firefox 360 (int engels)
    kek he! ;)
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    ik maak er een fox360 van ?
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Vraagje, is er ergens een programmatje (word 2013 lukt niet) waar ik tekst kan uitprinten voor de aluha ? (over de breedte van de vleugel ?)


    edit: gevonden ...
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  12. fireforx309

    fireforx309 Guest

    gaat ammehoela er helemaal op ? :D
     
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Zo, ailerons zitten erop...nu alleen nog de uitslagen en vliegmodus afregelen....doe ik morgen wel in gevecht met de software van de evo :D . Samen met mees een mooi stikkerschema gemaakt, uitgeprint en uitgeknipt. Er komen straks ook nog wat streepjes en kleurtjes bij.

    [​IMG]

    Mees en ik zaten toch nog eens na te denken over de (fire)fox360 "uitdrukking", wat moeten we daar nu mee. We kwamen er samen op uit dat het een soort keurmerk moest worden... dus dat hebben we samen gemaakt in stempelvorm :D KEK !!!! Dit is de eerste kist wereldwijd met een dergelijk keurmerk !! (hopelijk komt hij morgen door de ballotage...)

    [​IMG]

    Wat het keurmerk inhoud/welke criteria weten we niet, maar Mees vond het helemaal geweldig :D

    En zo ist !
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  14. fireforx309

    fireforx309 Guest

    wat het keurmerk inhoud?

    dat het er pas op mag als het ding goedgekeurd is door mij! :D

    dus filmpjes, ofwel kom je em maidenen als ik in friesland ben :p (maar zolang kan mees niet wachten!)
     
  15. fireforx309

    fireforx309 Guest

    wel temenens kek man!
     
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    LOL..... temenens kek :D Video komt, want we gaan samen deze gast morgenmiddag de lucht in gooien ! (en we wachten nog even met de approved sticker plakken dan)
     
  17. fireforx309

    fireforx309 Guest

    nu is het aan mees om hier even zijn gedachten te posten! ben benieuwd wat ie denkt en vind hiervan :p

    ik kan het me voorstellen dat ie staat te springen van ongeduld naast je aan de bouwtafel!
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    ja dat deed ie...maar nu in bed :D 11 jaar ej. :D Ik zal em morgen vragen om hier onze vliegervaringen te posten.
     
  19. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    En nu een met goed vleugelprofiel...

    Franck, ik ben een tijdje bezig geweest met iets soortgelijks.
    In mijn draadje vakantiezwever-de-backpackglider staat ook een beschrijving van een goed vleugelprofiel, de PW1211DLG. Ook kun je tekeningen downloaden van de SalAz.

    Misschien ter inspiratie voor versie 2.0 ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ey Leon dankjewel
    Er komt zeker een versie twee, al was het maar voor Secondelijm en Huey. Al ben ik echt benieuwd naar wat morgen gaat opleveren, tis maar een beginnetje. Ik ga je info even doorlezen !

    Tnx again !
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2013

Deel Deze Pagina