Alula depron SAL/DLG V1.0 en V2.1/a en V3.0 en nu ULTIMAHOELA!

Wubbe, leuk uurloon :D dan draai je geen 40 uur neem ik aan..

Nog over de V-stelling, ik meende gelezen te hebben dat de bedoeling was om de staart te verlengen, ik heb ooit op RCgroups een soort vleugel gezien met een boom en een conventionele staart eraan. Die had een behoorlijke V-stelling en vloog heel goed. Die werd wel als HLG gestart overigens.

Hoe vliegt ie? Filmpje?
Ik dacht dat er reeds een filmpje opstaat ??? zal eens kijken...

De onderkant met het kogeltje balanceerlood ( ook met Tec7 ingelijmd )

HPIM4813.JPG

Wubbe, leuk uurloon :D dan draai je geen 40 uur neem ik aan..
Jawel hoor. Bedenk wel dat dit inclusief verzekering, pensioen, reiskosten, vakantiegeld, etc. is. Enne, als ik geen opdracht heb krijg ik geen WW, dus ik moet ook een spaarpotje opbouwen voor slechtere tijden.

Hm, ja ok dan houd je niet de wereld over tegenwoordig inderdaad..

De zwarte streep aan de onderkant van je alula, is dat een strip carbon? Was de glasvezeltape niet veel te zwaar (in verhouding tot de rest van het toestel) of noodzakelijk voor de stevigheid?

biplex1.jpg

De zwarte streep is een stukje onderdak materiaal waarin de staart kan geschoven worden... Is allemaal duidelijk te zien op de Salaz/Alula bouwbeschrijving... Van dit onderdak materiaal maak ik ook kielvlakken voor de Weasel en mijn nieuwste hellingzwevertje-vleugeltje
HPIM4807.JPG

Hier staat het filmpje van de Alula , dat ik gemaakt heb toen mijn neefje ermee vloog tussen een bomen rij ( is ook zijn Alula )

Was ook één van de eerste vluchten...

FILMPJE ! ! ! https://www.facebook.com/photo.php?v=443888359033007

Deze weegt 187 gram

Laatst bewerkt door een moderator:
Was de glasvezeltape niet veel te zwaar (in verhouding tot de rest van het toestel) of noodzakelijk voor de stevigheid?
De glasvezeltape is wel een "must" op het EPP ... Ik heb ook eerst het EPP bespoten met een bus lijmspray uit de Action .
Dus het kan in principe ook lichter dan mijn 169 gram, maar dan mis je wel stevigheid .
Ofwel moet je de originele Alula kopen , die is uit stevig en doch licht materiaal gemaakt ( kost wel wat !!! )

Das net als packing tape wat absoluut noodzakelijk is voor depron plankjes....V3.0 wordt iig goed beplakt met tape...het vleugeltje is klaar , nu alleen nog apparatuur inbouwen

back :ontopic: Het is allemaal wat uittesten, maar dat is ook leuk . Zo leer je/leren we er wat van...

Laatst bewerkt:
Zo. De plank is praktisch klaar, vandaag nog wat kleine dingetjes instellen en plakken. (epoxy op het rompje, staartje vast maken en hans meij luikje erop. Wel is het rompje net iets te krap geworden, maar even kijken of alles er in past.

Misschien vanavond de V3.0 maidenen op de helling ? de wind staat iig goed.

Gewicht is 190 gram geworden... zwaartepunt op 20%, koorde is minder dan gepland, 220mm root / 150mm tip..zo gaat dat met een agile bouwmethode :D

Flying wing CG calculator

IMG_2635.jpg

Mooi plekje met deze wind :D Huey met de 2.1 ammehoela
IMG_2633.jpg

Laatst bewerkt:
Doe ik. Romp in epoxy gaat niet lukken vandaag.... sporten kids / bardienst enzo enzo enzo....dus voorzichtig vliegen!! Roer zit erop...luikje ben ik nu aan't maken. Zonder tegenbericht om 20:30 op de helling vanavond ! ....

Wel met mn mpx evo spullen erin, mgoed dat mag de pret niet drukken.

Wat een prachtige helling. Waar ligt dat? Ik moet het helaas doen met de IJsseldijk bij Zwolle; alleen een goede plek bij 4+ Bft recht uit het noorden

Nedereindse plas...zoek maar op google maps....grootste gif dump/schandaal ooit in Nederland....maar ja, wel nu een aantal leuke hellingen.

Hierbij een plaatje met de hellingen die je met een klein schuimpje kan vliegen...vanaf 3 bft....kaart is N/Z/W/E georienteerd.

Er wordt hier soms met kisten groter dan 1m/1 kg gevlogen.....zelf vind ik dat net iets te gevaarlijk......met schuimpjes van 200 / 300 gram lijkt mij vliegen hier prima ok. De rode streepjes zijn de hellingen die te "bevliegen" zijn.

plas.JPG

Laatst bewerkt:
waar blijft die 2000meter hoge berg die nederland ging maken!?
of is het weer een dooie mus waar ze ons mee plezieren?

Vanavond de V3.0 ammehoela gemaidened. Ik heb zelf niet veel gevlogen, heb de eer aan Secondelijm en een beetje Huey gelaten. Laat deze mannen maar zwiepen...leuk om te zien. ..mooi weer, lekker windje, ondergaande zon, op de parkeerplaats nog een Jupiler :D... aan Secondelijm om de V3.0 te beoordelen, hij vloog iig weer behoorlijk beter dan de V2.1 De kist kan nog beter worden getrimmed dan vanavond..komt wel. Paar foto's;

Wel oppassen met gelijk werpen :D Dit ging nog net goed !

IMG3.jpg

Zwo ammehoela's am hang! V3.0 is hoger op deze foto..staartje is iets groter, profiel dunner...gooit ook hoger. Eerste worp dacht ik gelijk al...sow...dat gaat ff net iets hoger.Zelfs 1 gram lood uit de de neus...je merkt het verschil...upstand elevons is beduidend minder dat die van de V2.1 van Huey. Daar valt ook nog wel wat aan te balanceren..

IMG1.jpg

Deze foto zegt het wel een beetje.... Windje, ondergaande zon, gemaaid gras, perfecte zwiep.... zwiepen is leuk.

IMG2.jpg

V3.0 head on !...duikuh !!

IMG_2686.jpg

Tsja...nog zo eentje....:D Wat wil je nu nog meer ?

IMG_2692.jpg

Ik probeer komende week twee V3.0 ammehoela's in elkaar te draaien, moet ook wat klussen op zolder. Daarna verder met de Mini Nimbus.

Laatst bewerkt:
Back