Andrea Gail (1:30)

Droop mijn held mijn toeverlaat! (sorry liet me even gaan bij het aanschouwen van zoveel moois)

Stevo

@ Commander Clumsy: Dank! Dank! Dank! :lol:

@Arnold: De navigatielichten en schijnwerpers zijn telkens 2 in serie geschakelde 3 volt gloeilampjes. De binnenverlichting is een 6 volt lampje.

@Stevo: Ik begrijp het hoor. :lol: Dit gevoel kreeg ik vandaag ook toen ik je SUPERBE, PRACHTIGE en SCHITTERENDE Tiger Moth bekeek. Wat een toestel!!!!

Droop

haaks

He Droop volgens mij is haaks 90 graden hoor:rolleyes:En dat van jouw komt bij mij over als 45 graden:confused:
Hoe zit dat dan ?
mvg
Frederik:D:D

Als je het op de letter neemt, dan heb je gelijk hoor, Frederik.

Maar wij Vlamingen nemen het soms niet zo nauw.
belgisch_vlag.gif

Droop

Als je het op de letter neemt, dan heb je gelijk hoor, Frederik.

belgisch_vlag.gif

Droop

Ja dat kan wel zo zijn Droop
Maar ik moet het soms op een honderdste nauwkeurig doen he
Anders loopt het niet Droop vandaar he:confused:
mvg
Frederik:D

Droop ,

tis een ferme boot aan het worden :thumbsup: , ik denk als ik het zo zie dat het ook mijn volgende project gaat worden.

belgisch_vlag.gif

Meneer Droop,

Je stelt me teleur, Waar is die FIERE vlaamse Leeuw gebleven. Dit is een miezerig (veel te klein) Belgisch vlaggetje! En heeft bijgevolg niets met Vlaanderen te maken zonder de communotaire heisa weer te willen aanzwengelen.

Stevo

@ bcs: ze wordt nu idd beetje bij beetje mooi. Maar wacht als haar masten (met verlichting!) op hun plaatst staan. :lol:

@Stevo: Meneer Stevo, ik vond eerst geen manneke die met met onze Fiere Leeuw stond te zwaaien. Maar ik hoop dat ik met het volgende één en ander heb goedgemaakt:
icon_vlaanderenvlag.gif

:lol: :lol: :lol: :lol:

Droop

Laatst bewerkt:
Stelletje belgische Droogkloten :lol: :lol:

Pardon?

Dit ganse gebeuren gaat over de Vlaamse identiteit( en ook een beetje over de Andrea Gail) moest je het één en ander vergeten zijn, heeft wat mij betreft weinig met België te maken:rolleyes:

hé hé zelfs het communotaire is tot het forum doorgedrongen (als het aan mij lag toch) ;)

Stevo

Laatst bewerkt:
Als je dat geel nu oranje maakt hebben we weer er weer een paar miljoen voetbalmafkezen erbij.
Ik stel voor dat de Vlaamse Leeuw zijn kunsten op de slaapkamer vertoond of als vlaggetje aan het stuurke van het fiestke van hunne zoon of dochter en dat wij ons hier tot nautisch en modelbouw vlagvertoon beperken.
Krimson

Vandaag heb ik de relingen kunnen plaatsen.

Natuurlijk zijn ook deze niet van de gepaste weathering gespaard gebleven.
Jammer genoeg is er op de foto's daarvan weinig of niets te zien:

AndreaGail115.jpg

De patrijspoorten staan er hier nogal 'mat' bij. Dit komt omdat ze nog een laag Color Stop over zich heen hebben. Dit met het oog op het aanbrengen van de laatste satijnlak. :wink:

AndreaGail119.jpg

Met haar relingen begint de Andrea nu toch echt op een boot te gelijken. :lol:

AndreaGail122.jpg

Tot zover ziet het er redelijk goed uit. De volgende stap is het essembleren en plaatsen van de mast.

Eer het zover is ga ik hier eerst het een en ander opruimen want onze 3-jarige kleindochter komt op bezoek. En er is toch niets leuker dan met die kleine handjes naar zo'n bootje te grijpen? De lieve schat... ... ... :rolleyes: :lol:

Wordt vervolgd,

Droop

Geef dr maar die heli met machinegeweer uit dat filmpje :wink: :lol:

Masten

We zijn weer een weekje verder en de bouw van de Andrea schiet gestaag op.

Een overzichtje van de gedane werkzaamheden:

AndreaGail124.jpg

Hier zien we de mast op z'n plaats. Natuurlijk is ook deze van de gepaste weathering voorzien.
Aangezien zich de motor onder het stuurhuis bevindt moest ik een oplossing vinden om de gehele opbouw demonteerbaar te houden.
Ik heb dit eenvoudig opgelost door de mast op zich met een pin/gat-verbinding aan het stuurhuis te bevestigen/ te lijmen.
De onderkant van de mast staat ook met pinnetjes in het dek verankert. Deze konstruktie is nu op zich zéér stevig en kan nu dusdanig in één beweging van het dek verwijdert worden. Simpel! :wink:

AndreaGail127.jpg

De schipper kan haast niet langer wachten om op zee te gaan en daarom heb ik alvast de markeerboeien aan boord gebracht.

AndreaGail128.jpg

Daar de Andrea Gail geen netten aan boord heeft maar met nylon lijnen de zwaardvissen boven haalt, heb ik dus visdraad op de winches bevestigd. Ik kon gewone visdraad gebruiken maar ik vond die fluoscerende toch nét iets meer hebben. Het oog wil natuurlijk ook wat, niet? :lol:

AndreaGail129.jpg

Op de boeien staan de letters 'AG'. Dit slaat natuurlijk op de initialen van deze schuit. Ik heb dit met opzet niet te strak gedaan omdat deze letters in werkelijkheid er door een bemanningslid ook met een gewoon penseel opgekliederd waren. :wink:

AndreaGail129a.jpg

Het achterdek...

AndreaGail130.jpg

De mast gezien vanaf het werkdek.

AndreaGail131.jpg

En nog eens een totaal overzicht van het model.

De volgende stap is het monteren en plaatsen van de stabilisatoren.

Wordt vervolgd,

Droop

Droop ,

Jij bent een kunstenaar als het gaat om de werkelijkheid nabootsen.
Petje af voor je model hoor :thumbsup::thumbsup:

Ik ben nu de Carina van Graupner aan het maken om even terug de "slag" te pakken te krijgen.

Mijn volgende project gaat worden de "Amsterdam"van Artesania.
Heb veel zitten lezen op het forum over dit merk , maar schijnt toch best goed te zijn.

Suc6 met de stabilisatoren bouwen ;)

Back