crash
De hexa gecrashed vandaag. Schade valt mee : 1 prop kapot, 1 arm krom, het landingsgestel er onderuit en mijn cameramount kapot. Landingsgestel is op de triplex plaat uitgebroken, dus dat is op de daarvoor voorziene zwakke plek.
Crash kwam doordat ik het huis van een vriend aan 't filmen was. Ik was kort bij het huis opgestegen en de vijver en familie bij het huis gefilmd, daarna naar achter in de tuin gewandeld voor een overzichts shot van het huis en omgeving. Loiter mode geprobeerd, maar daarvoor moet ik door simple schakelen. Loiter ging niet echt goed, dus terug geschakeld naar simple (maar ik dacht naar stabilise).
Toen ik vooruit drukte ging de hexa plots achteruit en over mijn hoofd. Ik snapte niet onmiddelijk wat er aan de hand was. Dan viel het me binnen dat ik waarschijnlijk nog in simple stond. Aangezien ik mij omgedraaid had was vooruit nu achteruit. Snel naar stabilise geschakeld, maar de hexa had al hoogte verloren en was achter een boom verdwenen. Nog snel gas gegeven en de controls losgelaten, maar net te laat : crash geluid en de hexa lag in het hoge gras in de wei.
Ik denk er ernstig over om simple mode uit te schakelen, of toch zeker ergens te zetten waar ik die niet zo snel kan inschakelen. Want als je je omgedraaid heb tov wanneer je de motoren gearmd hebt is simple dodelijk.