ARK X400 microheli bouwverslag

michel pet zei:
die krimpkaus is niet zo goeg id naar mijn id en die gif bende gebruik ik helemaal al niet met een goed hete baut krijg je een 100 % pervekte verbinding.

ik heb m er al af gesloopt, er moeten toch andere connectors op :?

Ik heb mijn X400 dit weekend in elkaar geknutseld maar ondervond wat problemen met de ball links, na enig onderzoek en wat vragen op het net blijkt dat de links eerst moeten geruimd worden met een reamer. Man die gingen stroef. De reamer is besteld en nu maar afwachten. Zijn er nog mensen met deze problemen op de X400?

Man die gingen stroef. De reamer is besteld en nu maar afwachten. Zijn er nog mensen met deze problemen op de X400?

Niet zo extreme dat ik een reamer nodig had. Wel de kunstof kogeltjes van de heckrotor bladhouders wat aan gepast.

tieske

Ik heb wel wat upgrades gebruikt, maar dit zou normaal beter moeten gaan dan de alu balls. Blijkbaar in mijn geval niet.

Hou je er wel rekening mee dat de linkjes er maar op een manier goed op passen? Ik geloof dat ik toendertijd alleen wat olie gebruikt heb. Het moet in iedergeval allemaal lekker soepel werken voordat je gaat vliegen.

tieske

Zijn die van de zelfde afmeting als van de X400, de links zonder de Z-bend wil ik zeggen.

Bij mij liepen er ook een aantal stroef en sommige waren ook te ruim.
Met een tang een beetje knijpen als ze op de bol zitten en ze lopen licht !

ik heb een andere site gevonden, maar weet niet of het veilig is om daar te bestellen, weten jullie meer van deze site:
http://www.helikraft.com

ik wilde hier het volgende gaan bestellen:
http://www.helikraft.com/Batteries+...attery+Balance+Charger+RCC-3CX+KX850143A.html
heeft deze een voeding nodig(dacht zelf van niet), en is het ook werkelijk een lader?

http://www.helikraft.com/Futaba/FUTABA/*GY401A/GY401+gyro+only.html

hoe krijgt de ontvanger stroom, van de lipo, of een batterijpack, of...?

hoeveel C (voor lipo) ik nodig heb voor mijn setup:
35A regelaar, en motor die max 15A heeft, (weet niet of de rest er toe doet) gy401, 4x HS56HB servo's, Mzk sexta

voor de accu zat ik aan zoiets te denken:
http://www.helikraft.com/Batteries+...+Battery+11.1V+2200mAh%252F13C+KX850151A.html
maar weet dus niet of de C kloppen

alvast bedankt,

gr Rik

Lader (ja het is echt een lader) heeft geen voeding nodig. Let er wel op dat deze maximaal 1A laadt en je dus wel 2 uur bezig bent met een lege accu...

Ontvanger en servo's krijgen stroom uit de BEC van de regelaar

Lipo het liefst 1800mAh 15C of 2100mAh 12C of beter. 2100 15C is optimaal :) Dus die 2200 13C moet voldoende zijn.

Tadango zei:
Lader (ja het is echt een lader) heeft geen voeding nodig. Let er wel op dat deze maximaal 1A laadt en je dus wel 2 uur bezig bent met een lege accu...

Ontvanger en servo's krijgen stroom uit de BEC van de regelaar

Lipo het liefst 1800mAh 15C of 2100mAh 12C of beter. 2100 15C is optimaal :) Dus die 2200 13C moet voldoende zijn.

met hoeveel Amps mag ik deze accu laden?

Hai Rik
Zoals Tadango al opmerkte het is een lader geschikt voor 100V tot 240Volt AC maar hij laad met 1Amp
Plus dat de stekker niet geschikt is op ons europese net dus moet je er een anderen stekker aanzetten.
De C waarden van de LIPO's is de capasieteit (per uur) omgezet tegen over de stroom die deze lipo kan leveren
Dus 2200MAH betekend èèn uur(1C) lang 2,2Amp
maar ook 22Amp (10C) totdat de lipo leeg is 60(min):(10C)= 6 minute
Deze lipo leveren 13C continu dus 2200x13 = 28,6 continu en 35,2 Amp voor een korten periode.(10sec bijvoorbeeld)
Over de giro wil ik nog het volgende opmerken
Waarom daar bestellen ? de giro is een kwestbaar onderdeel als er ietst mee gebeurd onderweg moet je daar weer aan kloppen, terwijl voor de prijs hoef je het bijna niet meer te doen
succes jan
Het lijkt interressant maar de verzend kosten en evt invoersheffing doen alle voordelen weer teniet.

hoi J. v/d wetering,
die stekker had ik niet eens op gelet, maar ik zie dat het andere uiteinde hetzelfde is als die bij sommige stereotorens, radio's of tv's wordt gebruikt.

aantal C is duidelijk :)

de giro bestel ik waarschijnlijk dan maar ergens anders :D

gr. Rik

de Gy 401 verkopen ze ook bij eheli, alleen dan voor 125€ voor 1 jaar garantie, of 139 voor twee jaar garantie. Welke zouden jullie nemen?

gr. Rik

Mijn X400 is nu volledig klaar.

DSC02764.JPG

DSC02765.JPG

Back