ARK X400 microheli bouwverslag

ik heb de HS-56 HB gevonden bij 4RC :D onder elektronica,servo's,Hitec , alleen ze kosten wel 30 euro per stuk :cry:, welke zouden jullie nemen, die op het lijstje staan of gewoon 4 x HS-56HB ? Ik weet namelijk niets van kwaliteit van servo's, alleen dat standaard dragonfly servo's bagger zijn, omdat ze bij iedereen beginnen te trillen en het dan laten afweten :?

gr Rik

als je je zender bij bichler besteld kun je daar ook de servo's (HS-56 HB) bestellen!
daar kosten ze maar 23 euro, toch een aardig verschil.

Ik heb de HS-55 in mijn x-400. Deze kosten 13,95.
Niet vergeten dat de x-400 maar iets meer is dan een micro dus servo's zijn al snel goed genoeg.

tieske

remie zei:
als je je zender bij bichler besteld kun je daar ook de servo's (HS-56 HB) bestellen!
daar kosten ze maar 23 euro, toch een aardig verschil.

oke remie bedankt ! ;)
weet alleen niet of ze geld per bank overmaken accepteren, maar dat zie ik wel zodra ik ze daar bestel. qua servo's scheelt het dan dus al dik 28 euro.

edit:
ik gooi het roer helemaal om. ik ga meer dingen bestellen bij bichler. ik moet alleen weten hoeveel amp voeding de powerpeak lipo 300 nodig heeft van Robbe. weet iemand dit? ik gok zelf 3A, omdat de lader dit ook gebruikt, maar dat zal wel niet :wink:
ze staan bij http://www.modellbau-bichler.com bij ladetechnic en dan netzgerate

gr Rik

hoi,

ik zie nu ook een LIPOLY EQUALIZER (balancer) staan op deze site
is deze te gebruiken in combinatie met die powerpeak en mijn Hyper power lipo? of heb je deze dan zelfs niet meer nodig?

gr. Rik

ik heb afgelopen paar dagen weer behoorlijk wat informatie ingewonnen.
in volgorde van bestellingen:

boodschappen.JPG

zijn alle onderdelen goed, mis ik iets, of heb ik iets wat onnodig is, of nog iets wat wel zo handig is? geef me jullie mening aub, want ik ken de kwaliteit van de onderdelen niet zo goed. als je je afvraagt waarom ik alle rotoronderdelen los bestel, komt dat omdat het goedkoper is (tot nu toe). verder wacht ik graag op reacties.

gr rik

Tja wat moeten we er van zeggen?
Ziet er goed uit! Vraag me alleen af waarom je de bestelling van rcheliparts en rchelistore niet bij elkaar besteld? Zal dan wel met "in stock" items te maken hebben denk ik.

Verder ziet de setup er zeer goed uit! Wordt vast een plaatje om te zien :)

hallo,

@NFsavage:
om een voorbeeld te noemen, de swashplate kost bij heliparts 30€, en bij helistor 25€. maar helistore heeft geen staartset, en ook geen tail blade holders. maar ik zal het wel eens navragen, misschien dat ze ze toch hebben :wink:

gr Rik :bye:

rikdragonfly zei:
ik heb afgelopen paar dagen weer behoorlijk wat informatie ingewonnen.
in volgorde van bestellingen:

bestelling.jpg

zijn alle onderdelen goed, mis ik iets, of heb ik iets wat onnodig is, of nog iets wat wel zo handig is? geef me jullie mening aub, want ik ken de kwaliteit van de onderdelen niet zo goed. als je je afvraagt waarom ik alle rotoronderdelen los bestel, komt dat omdat het goedkoper is (tot nu toe). verder wacht ik graag op reacties.

gr rik

Als ik dit boodschapenlijstje zo zie was het dan niet goedkoper geweest om direct naar een Trex SE te gaan, zaten alle upgrades al op en had je ipv een alu frame een carbon frame gehad.

gr Remco

Ik kan blijkbaar niet quoten uit de vorige pagina: maaar even over de s-39.

maak je kabel en stekkertjes heel erg goed schoon want het spul vreet je kabels weg en uit eindelijk zul je uitval krijgen of afgeripte kabels. Bij dit soort soldeer verbindingen en alle elektronica solderingen uitsluitend harskern soldeer gebruiken en geen andere vloeimiddelen. als je kabel en connector schoon is zorgt de hars voor meer dan voldoende gevloei en het hars kan je zonder meer laten zitten. voor het mooie kan je het met wat alcohol verwijderen.

Groeten
Steven

Sinds kort ook in bezit van een bouwdoos van de x-400........

@rikdragonfly
Die GY401 is bij RChelistore.com te koop aan €125, €14 goedkoper en over om upgrades te kopen.
Ik heb mijn X400 bij ehelishop.de gekocht voor €96,05 euro inclusief verzending.

belair zei:
@rikdragonfly
Die GY401 is bij RChelistore.com te koop aan €125, €14 goedkoper en over om upgrades te kopen.
Ik heb mijn X400 bij ehelishop.de gekocht voor €96,05 euro inclusief verzending.

kun je zeggen waar ik hij staat?, ik kan hem namelijk niet vinden

gr. Rik

Ik heb wel vergeten te zeggen dat ik de GY401 in Dortmund gekocht heb bij de baas van ehelishop.de zelf en de X400 (online gekocht) heb ik van de baas persoonlijk een korting gekregen tot de prijs van de beurs zijnde €95. Maar met hun nieuwe site was mijn klantencode vervallen en heb ik een nieuwe aangemaakt wat dan een korting van 5% geeft aan nieuwe klanten, zo heb ik dan die X400 zo goedkoop kunnen krijgen. De verzendingskosten moesten er wel nog bij en dat maakte €96.05.

http://cgi.benl.ebay.be/100-New-Fut...57085QQcategoryZ34056QQtcZphotoQQcmdZViewItem
http://cgi.benl.ebay.be/100-New-Fut...2539QQcategoryZ123849QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Er zei iemand op het forum, ik weet niet meer wie het was, dat je bij Neogl niet meer kon aankopen voor Nederland of Belgie, niets is blijkbaar minder waar want een vriend van mij heeft er onlangs nog gekocht. Geen probleem. Moest je vragen voor de GY401 zal je die ook kunnen kopen zonder servo erbij en ook aan een aantrekkelijke prijs. Ik heb er ook al aan gekocht en de verzending is super snel en goedkoop.

Misschien was ik dat wel, ik heb het hem tot twee keer toe en expliciet gevraagd...hij accepteerde geen paypal uit oa. Nederland.

Wat ie wil..ik zit er verder niet mee... heb de gy240 ergens anders gekocht

belair zei:
http://cgi.benl.ebay.be/100-New-Futaba-GY240-GYRO-for-helicopter-GY-240-Heli_W0QQitemZ6054157085QQcategoryZ34056QQtcZphotoQQcmdZViewItem
http://cgi.benl.ebay.be/100-New-Fut...2539QQcategoryZ123849QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Er zei iemand op het forum, ik weet niet meer wie het was, dat je bij Neogl niet meer kon aankopen voor Nederland of Belgie, niets is blijkbaar minder waar want een vriend van mij heeft er onlangs nog gekocht. Geen probleem. Moest je vragen voor de GY401 zal je die ook kunnen kopen zonder servo erbij en ook aan een aantrekkelijke prijs. Ik heb er ook al aan gekocht en de verzending is super snel en goedkoop.

izo te zien is ie wel een veilige/goede verkoper, maar deze gyro is veel duurder, hij kost namelijk 160€ 8O, wel iets meer als bij bichler.
gr. Rik

die krimpkaus is niet zo goeg id naar mijn id en die gif bende gebruik ik helemaal al niet met een goed hete baut krijg je een 100 % pervekte verbinding.

Back