Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar zijn geen tekeningen van, alleen de lage resolutie foto's van internet. Verder heb ik screenshots gemaakt (zie foto) van de film die bureau wijsmuller heeft gedeeld. Zal met een beetje fantasie gemaakt wordenHeb je hier iets aan Albert? Geen idee of je zelf een tekening hebt van de lier op de Amsterdam. Gr. Klaas.
Ja, dat ga ik ook doen op die manier, en uit reacties op de bureau wijsmuller groep van facebook, wordt ook bevestigd dat er op deze lier/winch reserve draad, en alles wat ze kwijt moesten, hier opgerold werd. Dus idd geen sleeplier. En op deze foto zijn ook die 2 gaten op het achterste deel te zien, waar die sleepgeleiders in passen.Als je een werkende sleeplier net iets te ver vind, zou ik gewoon 1 of 2 kabels uit de achterwand laten komen met een ooghaakje eraan.
dan kan je deze kabels stevig verankeren en makkelijk verlengen om iets te slepen+ het lijkt net echt.
Ziet er zo toch aardig uit Albert. Diameter van de winch is qua diameter in verhouding met de breedte wat fors uitgevallen. De dammenketting van Ali is helaas een beetje iel. Heb die ook op mijn coastertje gemonteerd, maar echt mooi vind ik het niet. Oordeel zelf maar. Is hier nog niet zwart gemaakt. Op de winch zou ik geen ketting doen, maar een paar einden bruin gemaakte tros. Katoen en dan in wat thee bruin laten worden. Maar kleed het schip lekker aan naar je eigen smaak. Je bouwt netjes en dat geeft ook sjeu aan het geheel. Gr. Klaas.
Dankje Klaas, met idd touw in thee bruin, heb ik ook aan gedacht. En dat touw om de bolder voor op je voordek, vind ik mooi touw om te zien. Wordt vervolgt,....
![]()
GEWELDIG!Nou Albert, het is een schitterende boot geworden en dat resultaat mag je best trots op zijn. Nu op naar het mooie weer en dan lekker varen. Ga je nog iets maken als sleepobject? Misschien eens een klein bootje met kinderen trekken. Vind het altijd mooi om een sleepboot aan het werk te zien. Maar om een sleepobject mee te nemen is vaak het probleem. Hieronder hebben we op de jachthaven een werkvlot(je) geleend en speelt mijn kleinzoon als towmaster. Van 1985 tot 2009 lagen we met onze zeilboot in deze jachthaven (Blinckvliet te Zuidland). Wens je veel vaarplezier! Gr. Klaas.
Bekijk bijlage 483387