Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik los dat op door niet recht op mij af te komen maar een beetje zig-zaggend. Allereerst kijk je dan wat van opzij op je model, ten tweede tijdens elke zig (en zag) ligt de kist even scheef, wat de zichtbaarheid tijdelijk weer even verbetert ...Het wordt dan een verdomd klein lijntje wat je nog ziet. Uit ervaring durf ik te stellen dat je een F3J kist alleen al door zijn dubbele V-stelling beter ziet ....
Ik los dat op door niet recht op mij af te komen maar een beetje zig-zaggend. Allereerst kijk je dan wat van opzij op je model,
Dirk
Volgens mij was jij ooit blond ... :rolling:
![]()
1977, met een F1A model op de Roosendaalse Heide
Dat is toch geen blond; langharig ja, maar blond minder ........![]()
.... bleek dat 600 m hoog en ook zoiets ver weg......
welke logger is het geworden?
Ja! Leuk. Die snelheden kun je naar mijn idee niet zo heel veel mee. Het is immers de grondsnelheid. De gemiddelde snelheid over een langere vlucht geeft volgens mij een redelijke benadering van de werkelijke vliegsnelheid ( je vliegt immers net zoveel tegen de wind in als met de wind mee, anders kom je niet uit waar je begonnen bent). Moet je alleen niet teveel zoemertjes en zo doen want dat trekt het gemiddelde omhoog.
Klik met de 'verkeerde' muisknop op de vliegspoor in de 3D weergave, of links in het menu op het traject en kies voor 'hoogteweergave'.
Leuk: snelheid en hoogte!
Dirk.
Jazeker, en ik wist ook toen al: grootte vertekent de snelheidsindruk.@Dirk. herinner jij je nog jouw uitspraak toen je de ASH 31 de eerste keer in de lucht zag.........
hij staat daar zo mooi geparkeerd![]()
Snelheid meten met GPS is ook moeilijk. Je bepaalt op regelmatige intervallen (hoe groot is het interval?) waar je bent en bepaalt zo de snelheid. Bij continue rechtdoor rijden (auto op snelweg) lukt dat wel. Bij een vliegtuig wat een beetje willekeurig aan het zigzaggen en cirkelen is (dit is geen commentaar ArnoToch is ook die GPS-software (GPX lezen en tonen) niet helemaal correct.
Voor een recht stuk heb je natuurlijk helemaal gelijk, en bij de maximale snelheid heb je het natuurlijk over een recht stuk.
Maar... de ene applicatie kan de snelheid tussen tussenpunten die een cirkelend patroon hebben anders bepalen dan de andere applicatie. Dat is iets anders dan 6x2.