Jan, je moet gewoon even door de zenuwen heen, dat is normaal.
Gewoon vlieguren maken en vertrouwen krijgen in de kist en jezelf.
Dat is niet raar, dat heeft iedereen.
Als je hem in de start kan corrigeren dan zitten de stuurbewegingen er nog wel in alleen vertrouw je daar nog niet op.
Als je in panieksituaties goed reageert dan is er toch niks aan de hand?
Slepen is een soort dans van 2 mensen, als je je partner niet kent danst het ook lastiger.
Ik kan me wel sleepjes met Gerben herinneren, dat was met een Simprop Solution XL achter een Ikarus Trainer met 15cc 4takt.
Mijn zwever was sneller dan zijn Ikarus en ik was ook niet zo ervaren.
Op een gegeven moment nam ik binnenbochten of schoot door naar de buitenbocht en dan trok ik de sleper weer de verkeerde kant op.
Allemaal kwestie van meer vliegen en oefenen.
Maarr.... je ASK is nog heel en hopelijk heb je een leuke dag gehad.
Als je nu ook nog die Vario werkend had gehad dan was je gek geworden van de piepjes.
Dus wees nu even blij dat hij het niet deed.
Daar kan je nu gewoon rustig aan gaan werken.
GJ
Gewoon vlieguren maken en vertrouwen krijgen in de kist en jezelf.
Dat is niet raar, dat heeft iedereen.
Als je hem in de start kan corrigeren dan zitten de stuurbewegingen er nog wel in alleen vertrouw je daar nog niet op.
Als je in panieksituaties goed reageert dan is er toch niks aan de hand?
Slepen is een soort dans van 2 mensen, als je je partner niet kent danst het ook lastiger.
Ik kan me wel sleepjes met Gerben herinneren, dat was met een Simprop Solution XL achter een Ikarus Trainer met 15cc 4takt.
Mijn zwever was sneller dan zijn Ikarus en ik was ook niet zo ervaren.
Op een gegeven moment nam ik binnenbochten of schoot door naar de buitenbocht en dan trok ik de sleper weer de verkeerde kant op.
Allemaal kwestie van meer vliegen en oefenen.
Maarr.... je ASK is nog heel en hopelijk heb je een leuke dag gehad.
Als je nu ook nog die Vario werkend had gehad dan was je gek geworden van de piepjes.
Dus wees nu even blij dat hij het niet deed.
Daar kan je nu gewoon rustig aan gaan werken.
GJ