ATF 67 Apache

Dag Forum,
Vandaag eindelijk de 1e proefvaart met de Apache gehouden.
Ging goed , naar mijn zin, schip ligt mooi op diepte en vaart goed.
Alleen na 5 minuten batterijen leeg, ik had ze na 6 maand even aan de lader moeten zetten.
We hebben alleen een fimpje gemaakt met de mobiele telefoon.
Van dit filmpje een paar foto's gemaakt , bij deze.
Kwaliteit is niet zo goed, hopelijk binnenkort betere foto's.

Gr. Menne Osinga.

20220501 Foto 1.jpg

20220501 Foto 2.jpg

20220501 Foto 3.jpg

Menne, Gefeliciteerd met de proefvaart. Wel een aanwinst voor je vloot. Varen er als model niet veel van! Nu nog een keer in de herkansing met volle bunkers. Wens je veel vaarplezier. Gr. Klaas.

gefeliciteerd, vaargedrag ziet er prima uit. Inderdaad , zoals Klaas al aangeeft, een modelletje dat je hier niet snel ziet, mag je trots op zijn.
batterijen telkens laden als je wil gaan varen.

Laatst bewerkt:
Dag Klaas en Marc,

Dank voor mooie reacties.
Intussen heb ik filmpje op Youtube gezet.
Hoe kan ik dit op deze site plaatsen?

Gr. Menne.

Leuk hoor Menne! Moet een goed gevoel geven dat zo te zien varen. Apache laat een mooi vaargedrag zien. Toch een vraagje. Zie dat de Antar flink achteruit wil en ook vooruit een aanloop nemen. Maar later zie je op vooruit wel een hoop schroefwater achter de boot. maar weinig vaart. Althans bij zoveel schroefwater verwacht je dat de boot sneller zou moeten zijn. Is daar een verklaring voor? Gr. Klaas.

Hoi Klaas,
Vaargedrag was volgens mij wel goed , ook vooruit.
Film is van sept 2020 , dus het fijne weet ik niet meer.
Maar ik meen me te herineren dat de koppeling van 1 van de schroefassen los was gegaan, waardoor er maar op 1 schroef werd gevaren.
Binnen kort maar weer eens varen met de Antar.
Klaas , vraagje:
M.Zomer biedt op Marktplaats 40 Mhz kristal setjes aan .
Zouden deze geschikt zijn voor de ontvangers welke ik van jouw heb gekregen?
Dit zijn Multiplex Micro 5/7 en Multiplex Micro - IPD ontvangers.
Mijn zender is een Multiplex Combi 80.
Als dit past hoef ik niet steeds te ontvanger uit te bouwen als ik met ander schip wil varen.
Ik heb nu 2 setjes 40 MHz kristallen , in de Apache en Antar.
Maar ik wil binnenkort ook weer eens met de Zwarte Zee en de Willem Barendsz varen.
En misschien moet te AM14 , walvis jager ook nog een eeen proefvaart maken.

Gr. Menne

Hallo Menne, Bij MPX heb je op elkaar afgestemde kristallen nodig. Als ik me goed herinner werkt het kristal in de zender op de halve frequentie. Zal zo even in mijn MPX Profi 310 kijken en even zoeken of er ergens een ontvagerkristal ligt. De twee MPX ontvangers die ik nog heb zijn zonder kristal. Kom er zo wel even op terug. Heb nog wel MPX kristallen gekocht bij Quartel. Heb je inmiddels een PB gestuurd. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Back