Austria Elefant

Kennen jullie dat? Dat een project soms een hele tijd gewoon totaal stil ligt? Sinds de laatste foto's eind april is dit het enige wat gebeurd is met de Elephant:
Olifant051.jpg

In de kast liggen :sleepy:

Oorzaken: ten eerste is de zomertijd bij ons altijd druk op het werk (al lijkt de crisis het iets te verlichten), verder wordt er veel gevlogen, wat ook weer de normale lopende dingen oplevert door de gebruikelijke lichte schades. DS-vleugelje dat even tussendoor gebouwd wordt. Buiten wacht nog het nodige schilderwerk. Enz enz enz....

Daarbij is de zin om te bouwen er een tijdje niet geweest. Mijn gecrashte mimi-rompje is onder druk van een DLG-meeting weer opgebouwd. Klusje van 2 avonden, maar heeft toch weken geduurd. Idem met mijn stukke fireworks DLG-romp, dat duurt ook al zo lang. Gelukkig lijkt de zin weer terug te komen. Nu de tijd nog....
De zolder wordt nu stevig opgeruimd, er was geen doorkomen meer aan. De bouwkriebels komen weer terug. Waarschijnlijk zal de elephant nog wel even stilliggen tot de herfst. Dan komt er weer wat meer tijd en wordt het vliegen wat minder.

Kortom: de Elephant is zeker niet vergeten, maar heeft even pauze.

Laatst bewerkt:
Heel herkenbaar, vooral die opmerking over "geen doorkomen meer aan"...... datzelfde probleem had ik ook tot vorig weekend..... Inmiddels is 1/3 van de garage geclaimd voor de hobby en mijn vrouw was het vorig weekend zat dat ze niet eens iets kon gaan zagen in de garage vanwege hetzelfde probleem....
Ik had al een tweede tijdelijke werkbank (Workmate met daarop een grote plaat multiplex) voor de "rommel"-werkbank staan.

Kan je wel vertellen dat na het opruimen van de werkplek het een stuk prettiger werkt.

Veel succes, we willen graag zien dat de Elephant gaat vliegen.

Gr,

Johan

wohhooeeewww, dat is een vet bangelijk ding :D (de elefant! )

veeel strakker dan de minimoa of dergelijke!

is het een gewoon zweef toestel? of heeft het andere doeleinden gehad in die tijd? acro? of spionage ofzoiets?

ik hou van speciale dingen, en dan zeker zo een toestel :o:mrgreen:

De Olifant heeft vandaag als static display gelegen op het 2e Vintage Glider Treffen in Hoeven. Er was veel belangstelling voor. Leuk.

Olifant052.jpg

De bouwkriebels komen weer op. Nog een weekje aan het huis klussen en dan ga ik langzaam maar weer eens beginnen.

Bedankt Harry.
Het blijft toch een bizar ding om te zien. Ik ga straks geen moeite hebben mijn kist te onderscheiden van de rest als hij vliegt.

@(Ik ga straks geen moeite hebben mijn kist te onderscheiden van de rest als hij vliegt.)

Het probleem komt te liggen bij de andere vliegers die op dat moment aan het vliegen zijn, zij vergeten hun eigen toestel.:):):)

GOH wat zijn we weer vriendelijk....
moet ik dat ruiken soms? ik volg dit helemaal niet, ik kijk maar eens heel af en toe ja?

maar je staat nogal bekend om je kortaf zijn op het forum eh.

Ben niet kortaf.
hoe zeg je dat je niet kortaf bent in meer dan 3 woorden? jij niet blijkbaar :s

maar wat ik wilde zeggen is dat ik gewoon het filmpje op een ander topic zag en even gekopieerd heb.
onwetende of dit al 4 of 256x gepost was hier.

ik zeg, het bouwseizoen is weer zo'n beetje geopend :) (en feitelijk een schaamteloze manier om een abo op dit draadje te nemen).. ben benieuwd!

Zo, dat is weer klaar (hoop ik). Zullen we het weer over het Fantje hebben? ;)

Jeroen, je hebt gelijk, het bouwseizoen is weer van start. Na nog enkele kleine klusjes gaan de vleugels weer op de plank.

Gisteren op het duin stond ik al helemaal weg te dromen. Ik zag het helemaal voor me: een vliegmaat die het gevaarte met een waarschijnlijk niet zo elegante zwaai van het duin af mietert, waarna dr Frederik met zijn vliegtuig statig langs het duin (en de meedraaiende camera) glijdt......:sleepy:

Zo, dat is weer klaar (hoop ik). Zullen we het weer over het Fantje hebben? ;)

Jeroen, je hebt gelijk, het bouwseizoen is weer van start. Na nog enkele kleine klusjes gaan de vleugels weer op de plank.

Gisteren op het duin stond ik al helemaal weg te dromen. Ik zag het helemaal voor me: een vliegmaat die het gevaarte met een waarschijnlijk niet zo elegante zwaai van het duin af mietert, waarna dr Frederik met zijn vliegtuig statig langs het duin (en de meedraaiende camera) glijdt......:sleepy:

die zijn maiden moet MINSTENS op de wasserkuppe zijn ;) en niet in zoutelande op de helling ;)

Eindelijk......

... gaan we weer verder. De nieuwe meubels staan er (met bijbehorende klussen als witten, muren verven, parket poetsen gedaan), de nieuwe mannen op het werk zijn opgeleid, de kleine klusjes zijn vrijwel gedaan. Nu heb ik 2 weken vakantie en kan ik eindelijk weer aan het Fantje werken.

Als eerste heb ik een nieuwe bouwplank gemaakt, nu één waar een vleugelmiddendeel van 1,5 meter wel op past. De vorige plank was zo'n 20cm te kort, verre van ideaal met beplanken e.d. Ik heb d'r zin an!

Olifant053.JPG

Firefox, de maiden wordt waarschijnlijk wel op het duin, maar dan op Langevelderslag, niet Zoutelande. Ik ken die stek erg goed en vind het prettig daar een maiden te doen bij matige wind. Voorspelbare condities, nooit ver van de grond en een vertrouwde plek voor mij. En ja, hij gaat daarna ook naar de WaKu! (als hij het duin overleeft)

Back