Austria Elefant

Leuk plaatje en een uniek plaatje. Ik weet niet of hier luchtvaartregelementen overtreden worden maar daar ben ik geen expert in.
Een nieuwe Elefant of restauratie van??
Een maand klinkt lang maar is zo om vooral als daat veel feestdagen in zitten:):(
Succes met je besluit.

Er zijn 2 opties open: een Merlin electrosleper bouwen, maar die optie wordt aan de dure kant (dus wat tegenstand van het thuisfront); of een nieuwe Elefant bouwen.

Ik denk dat een Elefant eenvoudiger te verantwoorden is. En persoonlijk vind ik het ook nog eens mooier... (ik zorg er dan voor dat mijn Rans S19 klaar is)

Fotor schreef:

Ik zit mijn volgende grote project te overwegen.

Is zo'n (eventueel vergrootte) 'Milan' niet wat voor jou? Weer eens wat anders! ;)

Zie IGA Archiv

Qua (RC-)investering ook goed te doen. :yes:

Ik ben contact aan het leggen met die Grünenwald.

(Zoals gewoonlijk is niets zeker; maar baat het niet, schaadt het niet. :p )

jan.

Een nieuwe Elefant of restauratie van??
Dat zou een hele nieuwe worden. Vleugels moet ik sowieso nieuw bouwen, want de oude waren niet goed (en daarom gebroken). De romp is dusdanig stuk dat nieuwbouw net zo'n goede optie is als restauratie. En dan zou hij tenminste echt helemaal door mij gebouwd zijn (vorige romp was van een andere bouwer).
Ik denk dat een Elefant eenvoudiger te verantwoorden is. En persoonlijk vind ik het ook nog eens mooier...
Ja, een Elefant is mooier en goedkoper. Maar een mooie sleepkist geeft een uitbreiding van de vliegmogelijkheden. Een mooie grote schaalzwever heb ik tenslotte al.
Is zo'n (eventueel vergrootte) 'Milan' niet wat voor jou? Weer eens wat anders! ;)
Daar heb ik dus niets mee. Prachtig om eens te zien vliegen, maar van een Elefant (of andere schaalkist met heel oud voorbeeld) krijg ik veel meer 'tranen in de broek' dan van een retro vv-model.

Absolute voorstander van een elephant hier!!

De vorige kist was een prachtige verschijning op onze open dag!!!;)

Aan de slag zou ik zeggen!

grt, Louis

Of toch...

Airspeed_Tern.jpg

Airspeed_Tern_3v.jpg

Of....

Bowlus_BA-100_Baby_Albatros.jpg

Of 1:1 nabouw?

Peyret_Alerion_Tandem_3v.jpg

Ik hou er mee op, want ik kan het antwoord al verzinnen. ;)
Een tweede, nog betere Elefant lijkt me een heel tof project.

De baby bowlus op 4,5 meter zou ik wel zien zitten
Komt dicht in de buurt van de Elefant maar geeft je het gevoel toch iets anders gebouwd te hebben. Wellicht vliegt het ook wat prettiger

Er was toch op het forum iemand die zelf een KTW aan het maken was? Ben even vergeten wie dat was.
Dat lijkt me veel mooier :rolling:

Nou, de voorkeur hier is wel duidelijk..... Helaas voor jullie ben ik erg eigenwijs en doe ik toch lekker waar ik zin in heb :).

De baby bowlus op 4,5 meter zou ik wel zien zitten
Komt dicht in de buurt van de Elefant maar geeft je het gevoel toch iets anders gebouwd te hebben. Wellicht vliegt het ook wat prettiger
Ik wil helemaal niet iets anders bouwen dan een Elefant (nou ja, die sleper dan.....). De Elefant vloog prettig, dus dat is geen argument.

Hoewel, die Peyret tandem is ook een gaaf ding!
Peyret_Alerion_Tandem_3v.jpg

Maar dat bouw je alleen maar voor de looks, dit moet een vliegende baksteen zijn.

Maar dan mét een KTW :yes:

(dan vliegt ie er ook wat vaker mee)
Als er een Elefant komt dan komt er geen motor in. Met de toenemende interesse voor sleepmeetings hier ben ik niet meer alleen afhankelijk van BIGGS meetings en Wasserkuppe.

Hmmm ... we wisten het natuurlijk allang, maar je zegt het nu ook zelf: je bent een eigenwijze donder die niet zomaar te overtuigen is. ;)

Ik denk dat jij hier maar eens goed moet gaan neuzen. Ik zie de wens naar iets bijzonders, maar geen modern ding.

Succes!

Back