Axarmodel: Sukhoi SU 26 - DA50cc

Dat verbaast mij niets, ik vond het er eng uitzien. Het ding is echt schitterend gebouwd, voor een electroaandrijving zeker voldoende en erg mooi en licht gedaan allemaal, maar toen ik het met een DA50 zag lopen, vond ik dat er niet vertrouwenswekkend uitzien.

Vind ik overigens ook van veel EF en Sebart kisten. Erg mooi en licht gebouwd, ik zou er dan ook eerder electro opzetten, daar zijn ze gewoon beter voor geschikt naar mijn mening.

Ik heb al meer dan 400 vluchten zonder problemen... Is natuurlijk wel een boxer, maar zooooveel verschil maakt dat ook niet echt denk ik

We gaan het meemaken en zien ;) De ervaring zal ik hier met jullie gaan delen.

Next question: Ik wil een smoke pump gaan installeren. Alleen, nu lees ik soms dat mensen er diesel voor gebruiken, anderen gebruiken weer speciale daarvoor gemaakte benzine / diesel / rook meuk.. What to do?

En als tweede vraag behorende bij de smoke pump. Her en der lees ik verhalen dat mensen de diesel in de uitlaat spuiten, of er tegenaan spuiten (tegen de uitlaat). What to do here?

thnx alvast..

Wat ik er van gezien heb, doen veel mensen een koperen buisje rond de uitlaat wikkelen zodat e.e.a. al opgewarmd word, en dan uiteindelijk inspuiten in het warmste stuk uitlaat.

Misschien nuttig om te vermelden, ik heb er een pitts muffler style uitlaat opzitten:

Het gaat dus om de eerste motor, links:
P7150112.JPG

Al staan er 100 sterren........

Van de 5 die er in een toestel van een clublid zaten, waren er in ieder geval (gelijk al) 2 niet in orde:rolleyes:

Tja, de gene met reactie zijn ze allen oke.
Voor de rest is bij elk merk weleens wat loos.

Vind het wel opmerkelijk dat jij altijd iemand kent die ze heeft en waarbij ze niet goed waren......, als het gaat over een onbekender merk dan gemiddeld.

Maar oke, kan me voorstellen dat sommige liever gaan voor het bekendere werk bij een duurdere kist.

Vind het wel opmerkelijk dat jij altijd iemand kent die ze heeft en waarbij ze niet goed waren......, als het gaat over een onbekender merk dan gemiddeld.

Denk je dat ik het verzin dan?:rolleyes: Ik kan je zijn emailadres geven, dan mag je zelf even babbelen over die servo's;)

Overigens hebben we zat goedkope servo's die wel goed werken, maar die zitten wel alleen in de kleine kistjes...

Ik geloof best dat Alexander veel mensen kent waarbij het mis is gegaan, hij doet toch al heel wat jaartjes aan modelvliegen. :)

Maar oke, kan me voorstellen dat sommige liever gaan voor het bekendere werk bij een duurdere kist.

Heeft ook wel iets met veiligheid en verantwoording te maken .
En als ik een nieuwe kist gebouwt heb komen er servo,s in waar van ik weet dat ze voor dat model geschikt zijn .

Dus ook wel 5€ Conrad servo,s op een depron model .
Ik heb een Funjet overgenomen van iemand waar kleine HC servo,s in zaten , die zijn dus gelijk in de kliko gegaan .

Mvg Johan

Toch weer een vreemde redenering; de 3305 die ik in 2007 minder goed vond voor een zelfde situatie, waren toen nog super voor Alexzzz. Zie volgende quote;

img0211pt6.jpg

Ook de S3305 ben ik zeer tevreden over, maar goed, zal wel een kwestie van smaak zijn.

En wat zegt onze deskundige vandaag?

3305 zal te licht zijn, dat waren ze op mijn 2.2 meter Yak wel in ieder geval. Als ik langzaam vloog met de Yak ging het goed, maar met meer snelheid vliegen en dan de ailerons in de hoek ging erg slecht, werd vanzelf een slowroll:) Met kleine (mechanisch dus) uitslagen zal het wel loslopen.

...

Zelf zou ik voor de 5955 gaan (of de 7xxx serie) of eventueel de 5985.

Ik heb toen wat commentaar van jou gekregen op mijn adviezen, vandaag neem je zowat mijn toenmalige opmerkingen over.

Anyway, mijn advies is hier 5985 op ailerons/hoogte en 5955 op rudder. Een 5985 op de rudder is wat te zwak, heb al eentje zien opbranden tijdens lange meskant in een gelijkaardig toestel.

Nuja, als een duurdere servo een keer hapert, dan blijf je bezig.

Voor schuimspul gebruik ik goedkope HC servo's.
Zodra er wat meer snelheden bij komen kijken waarbij het link kan gaan worden, komen er al wat betere (lees: servo's met metalen tandwielen) in.

Voor een rc kistje met brandstof motor volstaan de goedkope flutaba servo's prima.
Voor een wat grotere rc kist heb ik de 3152's van flutaba..

En ja, voor de nog grotere, zoals deze sukhoi bijvoorbeeld heb ik inmiddels mijn keus gemaakt.. Het worden de Dymonds. Mocht ik in een later stadium anderen willen, omdat deze mij niet zouden bevallen, dan zie ik dat wel weer..

Gewoon overal D9900 op. Die zijn betaalbaar en dan heb je 15/19kg digital MG coreless. 2s lipo erop en de servo's zullen het probleem nooit zijn ;)

Mee eens hoor Tandango, en nu niet meer over servo's ouwehoeren hier in dit topic aub.

Veel dank aan alle adviezen die ik gekregen heb, dat zekers.. Alleen de keus heb ik inmiddels gemaakt. Als blijkt dat ik daar vanaf moet wijken in de toekomst, dan zie ik dat wel weer ;)

Ik heb toen wat commentaar van jou gekregen op mijn adviezen, vandaag neem je zowat mijn toenmalige opmerkingen over.

Toch niet, de Extra waar het destijds om ging had vrij kleine ailerons en bovendien had die er 2 per aileron gemonteerd zitten;)

Voorlopig even geen nieuws... Heb gister een ibis 40 opgehaald in Amersfoort en die gisteravond even in elkaar gezet.. Bijna af, leuk voor erbij ;)

P7180122.JPG

Laatst bewerkt:
Kleine, korte update.. De hitec HS5985's liggen inmiddels bij mijn ouders thuis, waarvoor mijn dank Remie!! Zodra ik die van de week even opgehaald heb, kan ik verder met de kist. Misschien dat ik een maiden kan doen op onze funfly :D

Smoke system deel 2..

Om nog even terug te komen op het smoke systeem.. Ik heb nu diverse websites gezien waar de smoke systems worden aangeboden, maar ze zijn mij nogal wat prijzig.. Kan het niet goedkoper (met bijvoorbeeld een ruitewissersproeierpomp (scrable?) of met een andere soort pomp?)

Iemand ideeen of tips voor een "doe hetzelf" oplossing? Of toch beter een complete set kopen? (heeft er misschien iemand nog een liggen anders?)

Back