Balanceermachine tekeningen gevraagd enz enz

manual

THX Rik.

De manual is inderdaad voor de scope die ik heb.
Nu nog effe de 291 pagina's doorspitten.

Ger.

Hallo Rik,

Ik kan het schema en bord layout niet openen. (Http: not found).
Ik vrees dat ik te laat reageer, dus als je het schema even doorstuurt, zorg ik zelf wel voor de onderdelen.

Mocht ik wel nog kunnen intekenen ...

graag de volledige set...

Luc

Hoi iedereen,

@ Mendeltbooster; Ja, ik heb je voor de volledige set genoteerd :)
@ lucbra; Ik had de afbeeldingen verplaatst, maar hier de url niet aangepast (De bouw van mijn balanceerbank staat nu namelijk ook onder mijn projecten op mijn website, eerst nog niet)
Je kunt nog meedoen hoor, dus als je even je adres Pb't, dan noteer ik je even. Ik heb de volledige set voor jou staan.

ik heb nu de volgende gegevens:
Code:
 Nickname:     print   sensor  piezo	adres	aangeg.betaald	bet.ontvangen

1.Straalpijp	X	X	2   	  X		X   
2.Ger Covacs	X	X	2	  X		X
3.Nijsinkgj	X	X	2	  X		X
4.Gerald Rutten	X	X	-	  X		X
5.Jaap Gaasbeek	X	X	2	  X	
6.Rene Witteman	X	X	2	  X	
7.KovdHeuvel	X	X	2		
8.JosvdWerf	X	X	2	  X		X
9.MendeltB.	X	X	2   	  X
10.Viperman	X	X	2	  X
11.Lucbra	X	X	2

Je moet zelf even zorgen dat het in orde komt als er iets niet klopt.

adrie(straalpijp) heeft me gemaild met de vraag of duizendtallen wel voldoende zijn, ivm dat er tussen 500-2000 gebalanceerd wordt. Als jullie dit bevestigen moet ik een decimaal toevoegen aan het bord. Het zijn de kosten niet, maar vereist wel dat ik me weer even achter het tekenbord verschuil :p

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
hoe zou je de duizendtallen anders te zien krijgen?
alleen de laatse drie cijfers, of de eerste drie?
als het niet alteveel moeite (en geld )kost stem ik ook op 4 cijfers:)
groeten Gertjan

Hij werkt zo, dat als je 120 op het display ziet, dat je dan 120.000 toeren draait. Als daar dus een cijfer bij komt, wordt het dus 120.4 = 120.400 toeren per minuut. Het kost me €1.01 meer om dat te verwezelijken, niet zo'n probleem dus :)

Groeten Rik

@Rik

4 Cijfers is genoeg hoor, dan kun je tot 9999 toeren meten, dat is genoeg en een toerental meting is een leuke bijkomstigheid maar niet noodzakelijk om goed te kunnen ballanceren.

Wat ik vernomen heb, is dat men ballanceerd op ongeveer 600 toeren, als het anders is verneem ik dat graag hier.

Vriendelijke groeten Jaap

Als anderen het anders willen hebben dan sluit mij daar natuurlijk bij aan.

ik heb het schema en board nu aangepast, 4cijfers, maar ik heb de oude versie ook nog.

Jaap, je hebt me verkeerd begrepen. Je kunt tot maximaal 250.000 tellen (niet dat je het ooit haalt, maar oke) Wat de teller aangeeft bij dat toerental is 250.0
Het minimale toerental is 100. De teller weergeeft dan 000.1

Tenzij jullie zeggen dat het handig is om tot 9999 toeren te kunnen tellen. Qua programmeer code verschilt het 1 berekening (de delen door 1000 valt weg), dus zeg maar wat je het makkelijkste vindt.

Naar mijn mening heb je aan 180K toeren kunnen meten meer, dan aan bijv. 60 toeren per minuut, want dan draait de motor dus 1 keer per seconde wat wel erg traag is en niet significant(lijkt me :rolleyes: )

tada, nieuwe print.

Had m gister eigenlijk al af, maar geen tijd om te posten.

Board
Schematic

De print is nu 6,3 x 12,8
Ik kan 2 verschillende printen maken. De ene telt tot 9999, en de ander tot 180.000 . Het verschi voor mij is 1 regel code en een weerstande weglaten. Dus jullie kunnen straks aangeven welke versie je wilt. Versie 1 telt tot 9999, versie 2 tot 180k. Niks is vast, je kunt het straks ook nog laten veranderen.

En, Het is maandag dus ik heb een hele buts betalingen binnen:
Code:
Nickname:     	      print   versie   sensor  piezo	adres     bet.ontvangen

1.Straalpijp		X	1	X	2   	  X 		X  
2.Ger Covacs		X		X	2	  X		X
3.Nijsinkgj		X		X	2	  X		X
4.Gerald Rutten		X		X	-	  X		X
5.Jaap Gaasbeek		X		X	2	  X		X	
6.Rene Witteman		X		X	2	  X	
7.KovdHeuvel		X		X	2	  X		X		
8.JosvdWerf		X		X	2	  X		X
9.MendeltB.		X		X	2   	  X
10.Viperman		X		X	2	  X		X
11.Lucbra		X		X	2
12.GJbroekhuizen	X		X	2
Ik bestel vanavond de onderdelen, voor 13 personen (including myself :yes: )

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
ik kan bijna niet wachten;)
wel even een verslagje van de bouw bijhouden he? altijd leuk om te volgen
sucses met de bouw:proost:
groeten Gertjan

doe ik ;)

Maar geef even iedereen aan welke versie je wilt.
Ik heb de onderdelen besteld. Dit weekend maak ik 1 bord met een soort van testmodule. Dan test ik eerst of het design doet wat het moet doen. Als dat zo is, ets ik het weekend erop de 12 andere printen. Ik weet niet of ik ze dan ook al gesoldeerd krijg, want ik moet dan nog 2724 gaatjes boren :schrik:.

Ik heb ook een ander leuk nieuwtje

De actie is dus in principe gesloten
Groeten Rik

Laatst bewerkt:
wow

@Rik.

Aan ondernemend vermogen ontbreekt het bij jou niet, ik begrijp hieruit dat je ook de ECU zelf gaat ontwerpen en bouwen.
Voor wat betreft de LED en piezo opnemers ga ik voor de voor jou makkelijkste opties, dus wat de meerderheid wil.
(zo nu verder met de manual van de scope doorspitten :wink: en als dit boek uit is een nieuwe astunnel voor de martin's 44er draaien, 1tje die wel loopzuiver is :wink:)

(geeft het ook effe aan voordat het voor jou financieel te gortig word, dan stort ik wel bij)

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf je ecu bouwen.....kan ik alleen maar van dromen....maar ben nu goed af met de gangbare ecu's op de markt. Ik maak nu gebruik van Orbit en FADEC van Gaspar Espiel die beiden goed en betrouwbaar werken.

Wat betrefd versie scoop print sluit ik me bij Ger aan, makkelijk voor je om ze gelijk te houden lijkt me, als er meer kosten zijn hoor ik het wel van je.

Had vandaag weer de draad van balanceren opgepakt na wat gestuntel, k'was een beetje de weg kwijt qua fijn-balanceren maar heb het licht weer gezien.;) Mijn JG100 na groot onderhoud weer uitgebalanceerd en is weer piko in orde. Ik mis wel die ruisfilter en die andere gadgets van je zijn ook wel handig.

Grtz,
Gerald

ik sluit me bij Ger en Gerald aan, gewoon 1 print maken.

ik ben gisteravond en vanavond ff mn hobbyhok ingedoken en alvast een balanceerbankje in elkaar geflanst.
nog even de lagerhouders maken en dan ben ik klaar om je print in ontvangst te nemen:)

21724919e9537a940.jpg

21724919e953bcfbd.jpg

groeten Gertjan.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Rik,

Zoals Ger, Gerald en Gert Jan sluit ik me bij hun aan. Wat voor jou het makkelijkst is.
Gaaf dat je je eigen ECU wilt gaan ontwerpen en bouwen, klinkt allemaal veel belovend. Ga je er een bouwverslag van bijhouden op het forum hier?? Ik ben benieuwd. Succes!!

Groeten,
Jos

Das een mooi bankie Gertjan, gaat wel werken .
Mooi die samenwerking met Rik.

Rik ,petje af hoor , en ik denk als je een ecu ontwikkeld ,en alles lukt ,dat je heeel veel klanten krijgt.

Succes,

Mvg,

Martin.

ECU

Nette balanceerbank Gertjan!!

Voordat ik aan mijn balanceerbank kan beginnen moet ik eerst iets hebben wat mijn alu plaat va 40 x 15 x 2 cm netjes recht maakt (vlakfrees dus oid)

De ECU is nog wel even afwachten hoor, ik moet even kijken of het allemaal haalbaar is. Ik probeer eerst dat LCD met touchscreen gedeelte werkend te krijgen, die heb ik al thuis liggen (beter bekend als het LCD kleurenscherm van de sony PSP spelcomputer). Mocht dat niet werken (wat ik niet verwacht) ga ik naar een ontwerp met karakter LCD kijken, die heb ik al wel werkend gekregen.

bouwverslag, tja, kweet niet :p het is eigenlijk meer elektronica dan modelbouw toch?
Voor de mensen die het willen volgen, het staat in ieder geval op mijn website.

nouja martin, "klanten"he ;)

En als iets werkt wil niet zeggen dat het ook betrouwbaar is ;) dat is dus even experimenteren

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
Back