Nog even de vraag van Luc beantwoorden.
Luc, de bankjes die je in dit draadje ziet zijn goed , geen twijfel.
Maar ik hoor zo weinig over die filters ,dat ik ze nu op het forum heb gezet.
Simpel te maken ,en het balanceerd ook veel beter, want je houd contstant een strakke cinus.
kijk even naar de foto van mijn bankje hier boven, en dan zie je dat het een vrij simpel bankje is.
Ik blaas het turbine wiel ,of compressor wiel even aan met 1,5 bar lucht.
Dan laat ik de as uitdraaien tot ik de piek van de as op het midden van het scherm heb .
Dit is bij mij net na de cinus omslag , en dan begin ik met balanceren.
Ik doe eerst de as met twee gloednieuwe lagers ceramisch wel te verstaan , en het turbine wiel netjes recht in de bank zetten ,en ik zet de lagers op spanning , dit moet je doen anders gaan ze brommen , mischien niet met die 22/7 lagers ,maar wel met die 16/8 lagers.
Als je dit gedaan hebt dan pas kun je uitbalanceren ,en heb je een perfect beeld.
Dan draai ik de onbalans zoeker rond de as tot ik precies een negatieve of positieve cinus hebt die precies door het midden van de piek van de as heen loopt .
Dan begin je met slijpen.
ik balanceer altijd alles uit voor dat ik de as uit de bank pak .
Ik zorg dmv een kapje over de lagers ,dat er geen slijpsel in komt.
Als ik alles heb uitgebalanceerd ,dan teken ik alles netjes af, en haal de compressor eraf ,en het voorste lager.
Dan zet ik alles in de motor , en dan leg ik de motor boven op de bank , het oog wat de as meet ,dat haal ik eraf ,en plaats dit vlak bij de spinner van de compressor ,en dan jaag ik de motor weer even aan met lucht ,en haal dan aan de compressor kant een beetje weg van de spinner ,zodat hij 100 procent goed is .
Nooit geen onbalans meer ,als je fatsoenlijk met de motor omgaat tenminste .
Groetjes,
Martin.