Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Erik,
Heb de spiegel geprint. Totale printtijd rond de 2 uur.
Valt me niet tegen de wielen draaien en alle gaten zitten er ook in.
MVG Arnold
Erik,
Heb ook het bestand wieltje geprint. Resultaat was niet optimaal. Toen even ingezoomd op het originele .stl file. Kreeg het volgende beeld:
Volgens mij moet je de nauwkeurigheid van de facetten ten opzichte van de oorspronkelijke geometrie veel kleiner moet maken. Dit is normaal een variabele die je moet zetten voordat je de .stl file genereert.
MVG Arnold
Ik vraag me af of dit soort katrollen opgewassen gaat zijn tegen een beetje wind. En draait er nu kunststof op kunststof met die katrol, of is de as metaal?
Erik,
Hierbij een plaatje van de neerhouder.
Ik heb wel om het wieltje en de neerhouder te printen de printkop moeten vervangen van .4 mm naar .25 mm. Hierdoor werd de printtijd veel langer. Het printen van de neerhouder duurde rond de 3 uur. Het lijkt me verstandig om toch nog eens naar het ontwerp van het wieltje te kijken. Het is allemaal wel erg klein en vooral dun.
Als je me een PB met je adres stuurt dan stuur ik de onderdelen naar je op.
MVG Arnold
De onderdelen zijn naar je onderweg. Het probleem met het wieltje is dat als je het in de normale stand wil printen de print mislukt omdat je de overgang hebt van de onderplaat naar het draaiende deel. Daar zit een spleet waardoor de pinter fout gaat omdat hij in de lucht print. Dat was de reden dat het wieltjes op de spiegel wel goed gingen. Heb het wieltje op zijn zijkant gelegd:
en de support aangezet om het wieltje ondersteund te krijgen.
MVG Arnold
Ziet er goed uit. Naar aanleiding van je opmerking over het slagroomtaart effect. Bij het 3D printen definieer je de dikte van de onder en boven en zijkanten. Deze staat bij mij op 1 mm. Verder kun je de print density zetten. Bij mij staat hij op 20%. Dit betekend dat het volume omsloten door de onder, boven en zijkanten voor 20% gevuld worden. Dit geeft een sterke maar ook lichte constructie.
MVG Arnold