Wat jij zegt slaat nergens op. Dus als je 300 euro betaald voor een 20 inch tv terwijl je voor die zelfde 300 euro een 30 inch tv hebt met betere specs is dat niet zonde dat je de 20 inch tv hebt gekocht?
Nee ik wil niet voor niks een 20 inch tv
Misschien heb jij een boompje in je achtertuin waar geld aan groeit, maar ik moet gewoon net zoveel urenwerken voor die 300 euro hoor. Dan probeer ik dus zoveel mogelijk uit mijn 300 te halen. Of het nou rc of hetnou tv is.
Zoals ik het eerder zei, een savage kan je ook op 4s rijden en dat ding op mp komt met nihm bats, dus dan is die nog sloomer.
Niet handig, Castle zelf raadt nimh icm. mamba monster af, behalve de door traxxas geleverde nimh,
Ook zijn het maar 3300mah nimh pakketen bij die op mp, dus na 10min is de pret over Oftewel voor extra accu's dure traxxas nimh packs kopen of alsnog lipo's en een lader kopen want er zit een simpele nimh lader bij
En kun je dus zo 150/200€ erbij optellen omdat er ook nog eens dubbele accu's nodig zijn en je wel een beetje goeie lader wil hebben om die 2 packs snel te kunnen laden
Ik heb een brushed gehad als mijn eerste rc, daarom zeg ik het uit ervaring dat het zonde is om die zelfde 300 uit te geven aan een 2wd brushed ipv 4wd brushless.
Jouw mening dus, ik ben ook met een 2wd brushed gestart en heb er tot de dag van vandaag geen spijt van gehad
Mijn eerste auto was een tamiya lunchbox dus een vergelijkbare ding met die traxxas, het is leuk om in je eentje op een parkeer plek rondjes te rijden, totdat je met een brushless 4wd hebt gereden. Vooral als een beginner is een 4wd veel makkelijker te besturen. Als ik toen de verschil had geweten, had ik nooit die tamiya gekocht.
Wederom jouw mening, 4wd makkelijker om te besturen ja in het begin wel, maar met een beetje geduld en oefenen kun je net zo makkelijk een 2wd rijden
Dus als die savage had gekocht, dan had die een heleboel geld bespaard met zoals jij noemt toekomstige upgrades. En als die savage niks aan vind, dan kan die dat alsnog voor 300 op mp weer verkopen. Nu die dat traxxas hebt gekocht, zal die in de toekomst dus nog extra geld voor die upgrades moeten uitgeven,
Niks moet, als hij het wil upgraden kan dat, en het is te hopen dat je de savage na zeg een jaar en hij bevalt niet weer voor 300 kan verkopen
dan hebook een auto die constant op zijn dak ligt als je teveel gas geeft. Zoals jij het beschrijft.
Dan is het een keuze die hij zelf maakt door er een te sterke motor in te hangen, ding is makkelijk sneller te maken zonder dat deze constant op zijn dak ligt, savage heb je geen keus want die motor wordt al meegeleverd
Maar wat dan als die traxxas niks aan vind? Dat ding levert nog maar 150 euro op mp op. Dus maakt die 150 euro verlies.
Ik hoop voor hem dat die blij is en lang blij blijft met zijn 2wd brushed. Want anders is het een nog grotere zonde om al die extra geld uit te moeten geven voor upgrades, terwijl dat met een savage niet meer hoeft voor 300 euro.
Tsja, dat is een risico wat je loopt met vrijwel elke auto, en eigenlijk vrijwel elk product wat je koopt, je koopt het niet om weer door te verkopen via marktplaats maar om zelf te gebruiken.
Trouwens, brushless is niet alleen maar nieuwer en snller. Het heeft ook een langere levensduur en het vergt minder onderhoud. Maar de belangrijkste voor mij en denk ik ook voor vele andere, je hoeft het niet in te rijden. Dus het verpest mijn ongeduldigheid niet. Als ik een nieuwe rc koop, het eerst wat ik ermee wilt gaan doen is een rondje rijden. Kijken hoe die rijdt. Het laatste wat ik wil gaan doen, is mijn nieuwe rc zonder ook maar 1 keer gereden te hebben al uit mekaar halen en boven een bak water hangen.
Ook dit is weer jouw eigen keuze, elke rtr rc die je koopt moet je eerst nalopen, niet alleen de motor.
Ook zijn er andere manieren om je motor in te lopen dan in een bak water.
Waaronder het eerste pack op een vlakke ondergrond rijden zonder steeds volgas zoals traxxas ook adviseert.
Traxxas - Brief break-in period required for Titan 12T motor | traxxas.com
De TS is blij, en dat is het belangrijkste voor hem, dat hij een auto heeft die hij zelf wilt hebben.
Het gaat er in de hobby voor de meeste mensen volgens mij ook nog steeds om dat je lol erin hebt en niet dat je de beste of duurste hebt want dan heb je ook een heel ander budget nodig