Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

Ik ben na 2 maanden wel uitgekeken op mijn Lama 4, en wil nu de volgende stap maken.
Echter ik heb wat moeite met een keuze maken. (te veel keuze en te weinig verstand van zaken)
Dus wie kan mij helpen met een keuze uit de volgende heli,s?
Honey Bee FP 4CH
Honey Bee King 2
Thunder Tiger Mini Titan E325
T-Rex 450 XL CDE ( of eventueel een ander Type er zijn er zo veel )
Raptor 50
Walkera DragonFly HM004
Of een andere (beter) alternatief

Mijn Eisen :
3D vliegen met en Heli word het niet met me, te weinig aanleg zullen we maar zeggen.
Wel electro
Makkelijk vervangende onderdelen kunnen kopen bij schade
Kunnen vliegen bij 3 a 4 Bft
Max. 250,- euro ( eventuele zender heb ik al FF9)

Alvast bedankt voor de adviezen.

Ik heb een Honeybee FP en daarmee is te vliegen tot windkracht 3. En daarbij is het al behoorlijk moeilijk om hem in de lucht te houden. Voor windkracht 3 a 4 moet je dus echt een CP hebben.

En als je onder de 250 euro wil blijven dan gaat de Titan, T-Rex of Raptor ook niet lukken. Dus volgens mij is de keuze dan snel gemaakt: de King 2! Je zou dan in je overweging natuurlijk ook nog de Esky Belt CP kunnen meenemen. Die is niet veel duurder en heeft standaard een brushless motor en is iets groter (dus beter bestand tegen de wind)

de T rex is te vinden voor 199,-

Trex 450 XL CDE kit incl, motorset !!

Zeer mooie en luxe Heliset, bestaande uit de Trex 450XL CDE van Align incl de Borsteloze Powermotor van Align en de 35Amp regelaar van Align.
set is volledig gelagerd en wordt geleverd in een luxe Aluminium koffer,tevens houten en Carbon bladen.
tijdelijk slechts € 199,-.
Aanbiedingen

Ik neem aan dat je zelf de servo's, gyro en lipo's (waarschijnlijk wil je er meer als 1) niet hebt liggen? Misschien dat je de ontvanger wel al hebt (bij je FF9)? Dat gaat dan allemaal niet meer binnen die 250 euro passen.

Als die 250 echt je budget is dan zou ik voor een E-sky heli gaan en zorgen voor extra lipo's en spare parts.

Is er maar een persoon die hier een advies over heeft, zou het fijn vinden als ik meerdere meningen over lees om zo een goed oordeel te kunnen maken
Thanks

Mijn mening dan :)....
Een kwalitatief goede heli kost gewoon minimaal rond de 200€ kaal (Minititan zit een motor en regelaar bij)...
Dan komt de rest van de electronica er nog bij.
Een RTF Micro heli, fixed pitch etc kan je onder die prijs kompleet kopen, maar is niet echt geschikt om in het nederlandse weer buiten te vliegen en is niet te vergelijken met de heli's die je opnoemt.
Er zijn wel wat alternatieven te vinden die onder die 200€ blijven, maar dan heb je het over een verschil van maximaal 50 tot 100€ op aankoop van de (kale)heli.
Dat is een verschil waar je echt geen spijt van krijgt als je ze wel uitgeeft.
Er wordt al zeer weinig verdient op deze dingen, ga maar eens een zakje microlagers en schroefjes kopen en kijken wat je betaald....
Als je echt "goed" buiten wil leren vliegen, en je hebt nog niets, moet je gewoon rekenen op een aanschafbedrag van rond de 800€ minimaal.
Dan heb je gelijk een basis waar je evt. mee door kan, en anders verkoopt het beter als je er mee stopt...
De MiniTitan is qua prijs/kwaliteit/vliegeigenschappen een hele goede aanschaf voor een beginner.

Eric

Mijn idee, gebruik eens de zoekfunctie. Dit onderwerp is al zo vaak aangesneden dat ik het bijna kan knippen en plakken, en allemaal recent!
Verder is het niet zo netjes een Beginner Guide te gebruiken voor aankoopadvies. Begin een eigen topic, krijg je al je info (En flames ;)) in je eigen draadje, hoef je niet zo te zoeken...

@Skidz
Ik weet echt wel waar de zoek functie zit, alleen probeer ik uit te zoeken welk eigenschappen (en dus welk model - type) en heli nodig heeft om leuk mee buiten ( bij niet al te veel wind) te kunnen vliegen.
Het draadje "Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet... " leek mij de meest geschikte om deze vraag te stellen, omdat wat wel of niet word behandeld.
De reply,s van jvdl en EricW brengen mij meer op de goede weg.

Laatst bewerkt:
Hallo dames / heren.

Ik wil beginnen met heli vliegen.

Net 2 dagen zon picooz challenger set met zn 2en op elkaar knallen :P slaat eigenlijk nergens op dus wou ik een stuk professioneler gaan.

Er zit een vliegclub om de hoek ik ga daar binnenkort eens informeren maar mn vraag was of het voor een picooz gevorderde mogelijk is om met zoiets verder te gaan.

Met waarschijnlijk dus assistentie van de vliegclub.

Het gaat om dit mooie beestje :)

E-Sky Belt-CP "Ready to Fly" electrische helicopter. Snaar aangedreven staart voor optimale controle en performance.
Dit 3D helikopter onderscheiden door haar zeer hoge
kwaliteit en de fabricage van de uitstaande vlucht
kenmerken. De BELT CP heeft een zeer evenwichtig vlucht
gedrag en vermogen voor elke 3D - figuren.

Het is wel meteen de hoogste moeilijkheidsgraad maar met de hulp van de club hoop ik hier meteen mee te kunnen beginnen, voordeel van deze is dat hij al is uitgerust met een brushless motor wat mij echt mega lijkt te schelen.

Ook hoorde ik veel over trillingen dat die enorm lastig zijn met vliegen.

Deze heli word aangedreven door v-riem dus dat scheelt weer trillingen.

Uiteindelijk dus.

Zou deze heli mogelijk zijn om mee te beginnen, eventueel met simulator en hulp van een vliegclub.

Bedankt vast :D

Heli kopen

Hallo iedereen,

Heb een Esky Belt-CP besteld en heb hem volgende week binnen. Mijn vraag is: Iemand ervaring met deze helikopter? Wil namelijk weten waar ik allemaal rekening moet houden tijdens het afstellen van deze helikopter :p

Hoor het wel,
groeten Danny.

www.rc-shoptwente.nl

Hallo,

Iemand enig idee waar deze shop naar toe is??? Gister kon ik nog op de site komen en emailen naar deze shop. Maar vandaag lijkt het wel of hij volledig in rook is opgegaan. Weet iemand wat er gaande is? Is de site tijdelijk offline, ofzo?

Hoor het wel,
Danny

Laat deze maar zitten. Ben er al achter :P Site kreeg een nieuwe server, dus ze waren aan het verhuizen. :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Mensen,

Ben hier nieuw.. en heb even de mening nodig van de expert. Ik heb de Walkera DF HM4#1 helicopter. Nu wil ik wat verder gaan met helivliegen, en een wat beter model aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Esky King II.. Mijn vraag, is dit een goede opvolger voor de DF?

Bedankt!

Paul

Hallo Mensen,

Ben hier nieuw.. en heb even de mening nodig van de expert. Ik heb de Walkera DF HM4#1 helicopter. Nu wil ik wat verder gaan met helivliegen, en een wat beter model aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Esky King II.. Mijn vraag, is dit een goede opvolger voor de DF?

Bedankt!

Paul

Ja dat is het zeker. Ik vlieg nu een Honey Bee FP en wil over een half jaar ook overstappen op de king 2

Hallo iedereen,

Ik heb vorige jaar in de zomer mijn eerste Helikopter gekocht, namelijk deze:
"DragonFly Express Large 2CH R/C Helicopter"

Nu heeft deze niet echt heel lang geleefd, vond het heel fijn speelgoed maar was toch soms moeilijk te besturen.

Ik zou nu graag voor deze zomer een nieuwe en betere willen kopen, geen 2 channel meer. Nu zou ik graag jullie tips willen hebben. Het is gewoon om te vliegen voor de fun, ik ben aan het twijfelen tussen 2 helikopters.

Namelijk:
- E-SKY LAMA V4 4CH Helicopter

- E-SKY Belt CP 6CH RC Helicopter

Welke raden jullie mij aan? 2de is wel duurder maar als je met deze makkelijker kan vliegen wil ik er gerust eens wat geld in steken voor een goeie. De onderdelen zelf zijn niet al te duur moest er iets stuk gaan.

Graag wil ik jullie goede raad.

Met vriendelijke groeten,
Steven

Hallo iedereen,

Ik heb vorige jaar in de zomer mijn eerste Helikopter gekocht, namelijk deze:
"DragonFly Express Large 2CH R/C Helicopter"

Nu heeft deze niet echt heel lang geleefd, vond het heel fijn speelgoed maar was toch soms moeilijk te besturen.

Ik zou nu graag voor deze zomer een nieuwe en betere willen kopen, geen 2 channel meer. Nu zou ik graag jullie tips willen hebben. Het is gewoon om te vliegen voor de fun, ik ben aan het twijfelen tussen 2 helikopters.

Namelijk:
- E-SKY LAMA V4 4CH Helicopter

- E-SKY Belt CP 6CH RC Helicopter

Welke raden jullie mij aan? 2de is wel duurder maar als je met deze makkelijker kan vliegen wil ik er gerust eens wat geld in steken voor een goeie. De onderdelen zelf zijn niet al te duur moest er iets stuk gaan.

Graag wil ik jullie goede raad.

Met vriendelijke groeten,
Steven

Hey een van deze soort helicopters is goed als je begint
PROTECH® - Heli Division
Met 2 rotorbladen die afzonderlijk van elkaar bewegen waardoor je niet een staart rotor nodig hebt

Back