Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

De hardop denk sessies achter de schermen met jouw hebben ook geholpen hoor :)

Je hebt het zeker aan jezelf te danken met al het werk dat je hebt gedaan. Je kan in iedergeval niet meer terug, je hebt de heli besteld.
Is ook maar goed anders blijf je misschien weer twijfelen of krijg je advies wat jou weer aan denken doet zetten.;)

Ik ben blij dat de knoop is doorgehakt. Zoveel mensen en zoveel meningen. Je wordt er soms een beetje gek van.. Maar natuurlijk hebben alle adviezen via dit forum maar ook erbuiten enorm geholpen bij de keuze. En je zet dan alle adviezen op een rij.. En dan geef je er vervolgens je eigen draai aan en maakt een keuze. Ik sta achter deze keuze en dat is het belangrijkste.

Ik ben blij dat de knoop is doorgehakt. Zoveel mensen en zoveel meningen. Je wordt er soms een beetje gek van.. Maar natuurlijk hebben alle adviezen via dit forum maar ook erbuiten enorm geholpen bij de keuze. En je zet dan alle adviezen op een rij.. En dan geef je er vervolgens je eigen draai aan en maakt een keuze. Ik sta achter deze keuze en dat is het belangrijkste.

Heb je de heli via een webwinkel besteld?
Hoe lang kun je nu vliegen op 1 lipo?
Zijn deze lipo's ook te bestellen bij Hobby King, zijn ze gewoon goedkoop.

Ik heb deze besteld via de webwinkel die ik ook heb gebeld.. Tís flybarless en de lipo is daardoor goed voor 7-9 minuten vliegen. Standaard zitten er 600 Mah lipo's bij. Ik heb er nu 3 bij gekocht van 500 Mah wat 1 minuutje de vliegtijd verkort maar ze waren maar 4 euro per stuk. Ik ga nog uitzoeken of het zinvol is om bij HK te bestellen..

Ik heb deze besteld via de webwinkel die ik ook heb gebeld.. Tís flybarless en de lipo is daardoor goed voor 7-9 minuten vliegen. Standaard zitten er 600 Mah lipo's bij. Ik heb er nu 3 bij gekocht van 500 Mah wat 1 minuutje de vliegtijd verkort maar ze waren maar 4 euro per stuk. Ik ga nog uitzoeken of het zinvol is om bij HK te bestellen..

Je kan er in iedergeval even mee vooruit. Ik denk dat de eerste 10 minuten vliegen met je nieuwe heli ook al genoeg concentratie levert dat je toch wel even toe bent aan rust.

Ik ben volledig niet op zoek naar een andere heli want de Walkera is nog niet eens binnen. Maar gisterenavond op bed nog even op de iphone wat zitten bladeren op diverse websites om te kijken wat Walkera verder nog heeft aan CP modellen die in een koffer passen. Maatje 40 cm maximaal dacht ik aan (250 klasse??).. Kon eigenlijk niks vinden. Of het is 29 cm of gelijk 50 cm. Nu ga ik nog wel wat verder door hun productengamma struinen maar ik stuitte ook op de Honeybee CP3 voor het schandalig lage bedrag van 139 euro RTF en koffer. Dat kan toch nooit wat zijn??

Laatst bewerkt:
Haha, probleem is dat er gewoon teveel te krijgen is! ;)

Tís wel leuk hoor om te zoeken.. Ik vond net wel een mooie Walkera van 42 cm. De HM 4F200. Maar dat is dan ook de enige van dat formaat volgens mij en niet echt een beginners CP vrees ik met flybarless tri-blade.

Wat een leuk winterproject kan zijn is een T-Rex 250 kit en dan zelf knutselen. Maar dan heb je weer een aparte zender nodig..

Anyways, eerst maar eens kijken of ik die V100D01 een beetje redelijk in de lucht kan houden. Ik zag een Youtube clipje van een 45 graden flybar vlieger en die was nog flink aan het worstelen met dat ding :)

En dan hebben we het nog niet eens over ander leuk spul, als bijv. vliegtuigen. :D

Hou op hoor :) Als ik daar aan ga beginnen dan verlies ik me volledig.. Tís vreselijk. Heb net verlekkerd naar de Hiko 400 zitten kijken.. Wat een prachtding is dat. Maar helaas te groot. Maar goed. Met het tempo waarin Walkera modellen uitbrengt kan er zomaar een Hiko Mini van wel 40 cm uitkomen.. En anders leven met een kast vol zenders en elders rondkijken. KDS heeft geen 250 modellen toch?? Kan ze in ieder geval niet vinden. Alleen 450 die volgens mij erg populair is..

Hou op hoor :) En anders leven met een kast vol zenders en elders rondkijken.

Als je naar dit soort sized modellen gaat kijken, zit er vaak een losse ontvanger in. Deze kan je dan vervangen door een exemplaar geschikt voor je zender. De kosten die je bespaart met BnF dekken de kosten van een losse ontvanger.

Ik had trouwens ook al stiekem naar de Parkzone vliegtuigjes gekeken. Met name die Night Vapor leek me wel lachen, maar die led-jes staan me tegen. Maar goed, eerst maar eens 'helicopteren' ;)

Als je naar dit soort sized modellen gaat kijken, zit er vaak een losse ontvanger in. Deze kan je dan vervangen door een exemplaar geschikt voor je zender. De kosten die je bespaart met BnF dekken de kosten van een losse ontvanger.

Ik had trouwens ook al stiekem naar de Parkzone vliegtuigjes gekeken. Met name die Night Vapor leek me wel lachen, maar die led-jes staan me tegen. Maar goed, eerst maar eens 'helicopteren' ;)

Dus je zou een T-Rex kit kunnen kopen en er een Walkera ontvanger in kunnen stoppen? En zijn er ook T-Rex 250 klonen die je langzaam kunt upgraden met kwaliteitsspullen? Het lijkt me namelijk best een leuk project om zelf stapje voor stapje een 250 te bouwen. Goed, dan kan ie niet mee naar Suriname deze zomer maar dan maar even niet.. Zelfbouw is leerzaam lijkt me.

**Edit**

Voor 800 euro koop je een T-Rex 250 RTF, volledig afgesteld en ingevlogen. Maar daar is volgens mij niet zoveel lol aan. En je hebt geen idee hoe dat ding in elkaar zit..

Laatst bewerkt:

Neem de Hobbyzone Champ, kun je ook binden aan je Spektrum zender, en vliegt heerlijk. Erg gemoedelijk als je net begint, als je gas dicht doet, maakt ie gewoon een redelijk nette landing (als er geen wind is) maar je kan er ook flink mee stunten, snellere motor erin (van de Nine Eagles Solo Pro of Bravo SX) en gaan!

Dus je zou een T-Rex kit kunnen kopen en er een Walkera ontvanger in kunnen stoppen? En zijn er ook T-Rex 250 klonen die je langzaam kunt upgraden met kwaliteitsspullen? Het lijkt me namelijk best een leuk project om zelf stapje voor stapje een 250 te bouwen. Goed, dan kan ie niet mee naar Suriname deze zomer maar dan maar even niet.. Zelfbouw is leerzaam lijkt me.

**Edit**

Voor 800 euro koop je een T-Rex 250 RTF, volledig afgesteld en ingevlogen. Maar daar is volgens mij niet zoveel lol aan. En je hebt geen idee hoe dat ding in elkaar zit..

Zo dan €800 is wel erg veel. Bij RC-Addict bouwen ze je helicopter voor €55.

Maar inderdaad, ik kan nu bijvoorbeeld een 250-kit kopen en zet daar een Spektrum 6 kanaals ontvanger in. Zelfde geld voor andere merken die losse ontvangers leveren. Ook een Walkera met een losse ontvanger zal ik kunnen vervangen door een Spektrum ontvanger, of E-Sky etc...

Neem de Hobbyzone Champ, kun je ook binden aan je Spektrum zender, en vliegt heerlijk. Erg gemoedelijk als je net begint, als je gas dicht doet, maakt ie gewoon een redelijk nette landing (als er geen wind is) maar je kan er ook flink mee stunten, snellere motor erin (van de Nine Eagles Solo Pro of Bravo SX) en gaan!

Haha, maak me even gek zeg. Laat ik nu net een motor van de Solo Pro over hebben ;) Ik ga zeker ernaar :google: 'n.

Zo dan €800 is wel erg veel. Bij RC-Addict bouwen ze je helicopter voor €55.

Hoho, die 800 is wel dus de hele helicopter inclusief zender. Verder volledig afgesteld en ingevlogen. En je krijgt er instructie bij.. Dan is het nog een boel geld natuurlijk maar staat denk ik wel in verhouding. Er zit ook een stukje arbeidsloon in dat bedrag. Waar het mij om ging is dat je dan beter zelf kunt bouwen zodat je dan precies weet hoe de helicopter werkt. Of je dan goedkoper uit bent weet ik niet. Goeie onderdelen kosten ook geld..

Ik voel me net een klein kind. Waar blijft de email dat de heli is verzonden :) Kan ik hem morgen in de prak vliegen of pas na het weekend :D

Back