Benelux Cup

Wel de wil, niet de toestemming van de directie :rolleyes:

Sommige verplichtingen kom je (ik in ieder geval) niet onder uit...

Bob

Na een grijs begin heerlijk gevlogen. Adrie was er pas rond vijven maar die heeft ook nog wat startjes gemaakt :)
Samen met Jürgen Reinecke van de DMFV hebben we al het veld klaar gemaakt (een startlijn en doelen e.d.), dus alles is klaar voor morgen !

was een heerlijke dag :yes:

soms hard moeten werken voor de punten, maar uiteindelijk hebben de Belgen (2x) en NL de prijzen voor de neuzen van onze gemeenschappelijke oosterburen afgesnoept :p

tja... Dan had je er maar bij moeten zijn :-)

Adrie heeft de eer hoog moeten houden voor NL (!.. verrassing) Ik kwam niet verder kwam als een 14e plek en Frans had de hele familie Murphy op bezoek :(

Arno heeft er voor NL een 6e plek uitgepeuterd.. De Belgen waren te sterk met Patrick met 4000! punten als winnaar!

Foto-7GGE4N7B-1.jpg

Meer morgen of overmorgen op de DMFV site

Verslag

Nadat ik eigenlijk in 2007 tegen mezelf gezegd had dat de wedstrijdsport voor mij nu passé was (1972-2007 in F1A, F1B, F3J, F1A en F3K) gisteren toch maar weer eens inschrijfgeld betaald :rolleyes:

De condities waren super , een gazonnetje van 100 x 100 meter, een clubgebouwtje met alle faciliteiten, het geheel omringd door akkers, wind die varieerde van 0 tot max 3 m/sec en thermiek was ook voldoende voorhanden (wanneer je op de juiste plek was ;) ) Met de thermiek was het zo dat in de “opwarmperiode” tot circa 13.00 uur, de stijgende lucht vaak over grotere gebieden aanwezig was. Na die tijd werden de bellen wat duidelijker begrenst en sterker.

Jürgen Reinecke, die namens de DMFV, de Benelux Cup runde maakte er een strak geheel van en toch was er altijd voldoende tijd om je rustig op je vlgd. vlucht voor te bereiden. Echt prima gerund.

Door nieuwigheid ging ik echter de eerste ronde al meteen de boot in. Ook voor mijn helper (Roos, mijn vrouw)was dit gebeuren nieuw en zo hadden we niet de juiste tijd op onze klokken staan. Mijn klim was een tikkie tè hoog met 192 meter, maar ik had goede lucht en toen ik me voorbereide op de landing had ik plotsklaps wat weinig tijd over. Ik lag weliswaar op de grond toen de toeter ging maar had te veel vaart en schoof een metertje of 8-9 door over dat nog natte gazonnetje :confused:. En omdat de rest ook hoog scoorde leverde me dat meteen een sub 900 score op. Wel meteen de laagste score die dag. Verder was mijn tweede ronde niet vol maar niemand had die ronde vol en ik scoorde iets van rond de 950 meende ik. Wel mijn spinner beschadigd want die zat over de spijker waarmee het doel gemarkeerd was. 8) Alle andere ronden verliepen voor mij netjes en werden vol gevlogen.

Doordat er na 5 ronden vliegen in F5J een schrapronde is wijzigde de stand behoorlijk (voor mij zeker want ik stond op 2, na ronde 4). Doordat de kondities relatief makkelijk waren, waren de scores ook hoog en vonden er nog flinke verschuivingen in de top plaats. Kijk maar naar het resultaat van Adrie bijvoorbeeld die 0,3 pnt. tekort kwam voor de tweede plek. 0,3 punt !!

Ook Frans en Bob hebben beide bijzonder netjes gevlogen hoewel Frans ook de prijs voor pechvogel van de dag verdiend heeft. In ronde één startte hij aan de verkeerde kant van een markeringslijn en de Duitse Gründlichkeit bezorgde hem een nul voor die ronde. Maar Frans, let op: vlgs het FAI reglement moet je starten binnen een straal van 4 meter van je startplek. Een protest tegen die nul was op zijn plaats geweest. Verder had Frans noch de pech dat tijdens de start (ronde 3 meen ik) een hevel afbrak waarmee het stabilo aangestuurd wordt. Gelukkig geen grote schade aan de kist. Bob heeft het met de Kappa netjes gedaan. Daar was weinig op aan te merken:). Nog flink wat oefenen en praktijkervaring opdoen maar dat zit wel snor!

Al met al was het dus een bijzonder mooie en leerzame vliegdag en ik hoop dat deze Benelux Cup een vervolg krijgt al was het maar, omdat lekker dicht bij huis kunnen vliegen ook wel wat heeft :D:D:D

Laatst bewerkt:
In ronde één startte hij aan de verkeerde kant van een markeringslijn en de Duitse Gründlichkeit bezorgde hem een nul voor die ronde. Maar Frans, let op: vlgs het FAI reglement moet je starten binnen een straal van 4 meter van je startplek. Een protest tegen die nul was op zijn plaats geweest.

De vraag is natuurlijk wat de "startplek" is. Blijkbaar heeft men dat zo uitgelegd dat je dus in de "corridor" moest blijven tijdens de start(local rule?). Ik heb dat echter niet gehoord. Adrie was aanwezig bij de "opleiding" van de tijdnemers en weet misschien meer?

Wat was de starthoogte voor een 1000? Met dat goede weer schat ik niet hoger dan 70m of vergis ik me ? of is de volledige uitslag ergens te vinden?

De tweede link van Arno, daar kun je alle ronde-uitslagen zien.
Ik zie slechts 5 starts onder de 100 meter.

Ik zie trouwens ook 2x stan "penalty 30". Waar zijn die voor dan? Weet iemand dat?

Arno, en...was het leuk?

Mooi dat jullie je vermaakt hebben!

De tweede link van Arno, daar kun je alle ronde-uitslagen zien.
Ik zie slechts 5 starts onder de 100 meter.

Ik zie trouwens ook 2x stan "penalty 30". Waar zijn die voor dan? Weet iemand dat?

Arno, en...was het leuk?

Mooi dat jullie je vermaakt hebben!

Een van die penalty's was voor de pechvogel van de dag, Frans, omdat hij na de landing 20 meter doorschoof de startcorridor binnen. En die was kennelijk ook "veiligheidszone". (niet verteld tijdens de briefing overigens)
En ik heb een keer gezien dat een deelnemer tijdens of net na de landing tegen iemand aanbotste.

En voor de rest was het zeker leuk; blijkt toch wel uit mijn verslagje dacht ik zo :)
Alleen was het voor mij, zonder schrapronde noch vele malen leuker geweest ;)

Waar doel jij op ?

Als eerste is er geen flyoff gevlogen in hun local rules staat niks over het niet vliegen ervan. Het ontbreken van de derde Jury en dan de Panalty's. Als je met het model tegen iemand aan vliegt of het nou de piloot betreft of een helper dan is het diskwalificatie (volgens mij art. 5.5.22 ). Ben ook benieuwd naar de reden van de 30 panalty want die bestaat niet.

Los hiervan ben ik ook wel benieuwd waarom er in team verband gevlogen is want dit is competitie vervalsing want nu is het geval dat de team genoten niet tegen elkaar vliegen.

Als eerste is er geen flyoff gevlogen in hun local rules staat niks over het niet vliegen ervan. Het ontbreken van de derde Jury en dan de Panalty's. Als je met het model tegen iemand aan vliegt of het nou de piloot betreft of een helper dan is het diskwalificatie (volgens mij art. 5.5.22 ). Ben ook benieuwd naar de reden van de 30 panalty want die bestaat niet.

Los hiervan ben ik ook wel benieuwd waarom er in team verband gevlogen is want dit is competitie vervalsing want nu is het geval dat de team genoten niet tegen elkaar vliegen.

Dat er geen F.O. gevlogen zou worden is voor de wedstrijd zo afgesproken. Omdat het een ééndaagse wedstrijd is was er de keuze tussen 4 ronden en dan een FO of iedereen aanwezig zo veel mogelijk laten vliegen. Met algemene stemmen werd tijdens de briefing voor het laatste gekozen.

Eveneens tijdens de briefing zijn 3 juryleden benoemd. Ben ff hun namen kwijt maar voor Nederland was Adrie, één van hun.

De 30 punten penalty's waren een fout en zijn jammer genoeg blijven staan. Die andere Penalty's zijn vlgs de regels. (SC_Vol_F5_Electric_14Rev1)

Vreemd alles, je hebt gelijk. Wat het aanvliegen tijdens de landing betreft lees ik in de FAI regels dat dan alleen de landingspunten vervallen trouwens.
(5.5.11.12.J)

Er zijn Team's benoemd omdat mensen graag met vaste helpers vliegen. Mischien niet officieel maar aangezien Jürgen Reinecke uit de F3J hoek komt en daar leeft dat sterker, dat vliegen in teamverband ...... Maar tijdens de wedstrijd heb ik daar geen klachten over gehoord (en dat is ook wel belangrijk :) )

Back