Hopelijk ontvang ik van de week m'n tailrotorblades en kan ik van 't weekend opnieuw maidenen.......na bijna twee jaar voelt het toch zo

.
Voor de geïnteresseerden som ik hieronder even m'n configuratie op :
De trainer heeft nog maar een kleine tiental vluchten gedaan en is eigenlijk nog niet echt ingelopen, ik heb hem dadelijk voorzien van een Vario 4-bladskop omdat het de bedoeling is hem in te bouwen in een schaalromp in wording, vandaar ook die helicommand erop.
Op de swash zitten 4 analoge futaba S9206 servo's, op de tail een Sävox SC12920MG. Voeding kwam via twee 4600mAh NiMh maar deze zijn beide stuk en zullen vervangen worden door een lipo met BEC. Gyro zoals reeds vermeld HC3-SX.
Zender en ontvanger zijn van Futaba, de SG14 zender met een FS6014 ontvanger.
Brandstof meng ik niet, zoals in m'n eerste mailtje met Castrol TTS maar met Belray H1R. Mengverhouding is wel 1:40.
Zover de theorie

, en nu effe een eerste vraagje :
Mijn elektro schaalheli's vlieg ik tegenwoordig met een lineare throttlecurve. Dus optoeren op de grond en dan met constant toerental de hele vliegcyclus uitvoeren. (stijgen-vliegen-landen). Ik ben nu van plan om dit met m'n trainer ook te gaan doen, is dit aan te raden of denken jullie daar anders over ? Momenteel staat idle up 2 op 1250 omw/min. en hiermee wou ik gaan proberen.
hoor wel hoe jullie hierover denken,
grts,
Ronny