Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Moeten de antenne kabeltjes van je Fasst ontvanger niet 90Gr haaks op elkaar staan?? staat ook op de manual van de ontvanger deze mogen niet parallel lopen anders kans op storing!
Dus 1 antenne naar voor de andere naar achter of in een V stelling 90gr maken
eigentlijk zou het een 90 graden zijn,
een antenna naar voren en een naar achteren heb ik nog nooit gehad.
Dus die 90 graden:
maar die gaan ook niet helemaal, omdat dat canopy voren smaller woord.
Maar ook: ik heb dit systeem getest met de heli verstoppen achter een container en met de zender 1 km verder in de auto en zo voort, en met vliegen, ja da woord het moeilijk, met lopende motor 200 m weg wel geprobeert, gaat alles goed,
maar bij het volgende project beter kijken waar de zender is
kijk, bij de Rexen lopen die naar achteren langs de bracen in 90 graden ..
Alles goed,als ze maar niet langs elkaar paralel lopen
of 1 naar voor en de andere links/rechts buigen
Ik heb zelf een plastic houdertje gemaakt en daar 2 antenne rietjes in 90 gr op geplakt met epoxy en de antenne's in de rietjes geschoven (laatste cm van de ongeisoleerde kabel vrij!!) en zo staan ze mooi omhoog in 90gr
of bij jou benzine trainer
de linkse antenne links vertikaal naar beneden buiten het frame(achter of voor je voltage metertje) in een rietje begeleiden,de andere antenne rechts horizontaal buiten het frame naar achter begeleiden
Die ruimte heb je ook zoals je op de foto kan zien
S6 is maar een tip en futaba adviseert het ook
(je kan ook de ontvanger op zijn zijkant plaatsen wat ze adviseren om koeler te blijven maar al mijn ontvangers liggen gewoon plat.)
Ik heb antenneverlengers op de ontvanger gemonteerd en deze van voren naar achteren geleidt met behulp van de bijgeleverde antennebuis dit zowel links als rechts op gelijke wijze.
Ps. Afgelopen zondag gevlogen op aspen 2 (1:40), loopt echt erg mooi en veel schoner zo, ik moet wel nog wat afstellen aan mijn gascurves heb ik gemerkt. Dus heb daar voorlopig genoeg aan te doen.
Hoi Tom, . met antennenverlengers werken zou wel het beste zijn, moet ja da klein klein solderen?? of gaat dat makkie ? . .. mijn accu heb ik in schuimrubber /-plastik ingepakt, komt toch geen vocht hen, allen als je bij het tanken niet oplet. . .. en die roden benzine-slangetje heb ik hier verwijderd, zij worden bij mij heel snel hard, die gelen blijven zachter . bedankt voor foto . groetjes Uwe
De antenne verlengers kun je los kopen origineel van futaba, ontvanger openen, korte antennes verwijderen en lange plaatsen, werkt met een soort van drukknoop verbinding, komt geen soldeerbout aan te pas.
Slangen moet ik inderdaad vervangen.
Ps. Kap is erg mooi gedaan, zelf heb ik hem groen met waterdruppels..
Hoi Tom,
op het kleine foto was dat niet zo goed te zien,
leuk, en wat anders als uni wit.
Trouwens verlenging van antenna zou ik kopen
en probeeren, een misschien zelfs naar buiten te krijgen,
groetjes Uwe
edit: kost trouwens 15,50 die 2 kabels, belachelijk
en ik ben er blij om, dat ik het verandert heb,
test met heli in de woonkamer, en buiten lopen tot
250m geen probleem, als ik dan de huisen om gaa,
flikkert de ontvanger, maar zo vlieg je ook niet,
dus met heli in zicht zou 500 m geen probleem zijn.
Uwe, ik heb ze gewoon onder de kap zitten en heb geen problemen met beide BT's. Op het Vario forum hem ik de nodige foto's staan, maar zal er hier ook 2 neerzetten.
Vario forum vind ik wel goed, ..je hebt een heel andere info, en niet zo een breed publiek als hier..
maar als je fulltime werkt, en ook nog een beetje tijd voor vliegen over zou blijven, vind ik een forum genoeg, ben wel geregistreerd bij Vario, maar doe niet echt veel mee.
bedankt voor de foto’s, zo is het een mooi draadje om nu of later wat terug te vinden,
.>. Eindelijk.<.
. weer met de BT buiten geweest, 30 minuten in 3 kleine etappes gevlogen zonder problemen, dan waren die vingers toch te koud, . ik heb nu de RPM heel laag en de motor loopt heel goed, mooi met Aspen en Aspen olie, alles schoon, . alleen de gyro lat het heck wat wiebelen bij achteruitvliegen tegen de wind, gain staat bij 65 (express gedaan, belast de motor minder), eens bij 0 wind en goede temperaturen iets strakker stellen (misschien) . het was genieten, en ondanks spoedig vliegen Geen enkele seconde in de problemen gekomen. . Mooie vluchten verder . Heli-Uwe
je hebt een mooie heli uwe ))
wat ik me afvraag is , is het een benzinetrainer of een acrobatic ?
of zijn dat slechts vario aanduidingen en zijndie twee op het bouwjaar na identiek ?
mvg ferry