Benzine Trainer

Andre heeft een governor geprobeert op zijn aerobatic en was er ook niet tevreden over .
Je hebt ook een aparte sensor nodig om dat werkend te krijgen .
Ik denk niet dat t nodig is op een benzineapparaat .
 
E.e.a. hangt ook een beetje af van je set-up (servo etc) maar mijn ervaring is dat een governor op een benzinemotor vanwege de nogal "niet-lineaire" gas-respons van de Zenoah, lastig goed te krijgen is over de gehele throttle range.

Ik had zelf erg veel last van dat zodra je een wat scherpere afdaling inzette (waarbij het gas dus behoorlijk ver dicht moet) de boel opeens begon te "hunten" tot het punt waar de staart heftig heen en weer begint te slaan, en daardoor de gyro (en dus de hekrotor) heftig moet corrigeren.

Ik ben er mee opgehouden, met governors i.c.m. benzinemotoren, al zijn er ook mensen die er geen of weinig problemen mee hebben.

Ik kon WEL gewoon de bij mijn GV-1 geleverde sensor rechtsstreeks gebruiken op de Zenoah, moest hem een beetje dicht bij de vliegwielbehuizing plaatsen maar het ging probleemloos....

Groet, Bert
 
Mooie dag voor de Benzine-Trainer,
4 vluchten met in totaal 35 minuten gedaan,

en zelfs nog voorzichtig Auto's geoefend met
throttle hold op een verhoogde idle ,
ziet spectaculair uit.

Groet
Uwe
 
Verhoogde idle is niet handig! Je koppeling kan dan nog grijpen, dan heb je alleen maar meer weerstand.
 
Correct....

Je kunt tijdens een AR gerust met verhoogde idle draaien.

Voorbeeld: Motor loopt stationair 3000 RPM, koppeling grijpt bij 5000 RPM en in normale vlucht motor draait 11.000 RPM, dan is er geen enkel verschil of je motor 3000, 5000 of 7000 RPM draait, de hoofdrotor draait toch sneller dan de aandrijflijn en koppelt automatisch uit via de vrijloop. op EEN ding na:
Bij de gewone BT gaat de hekrotor niet stilstaan als de motor te hard draait, en wel als de motor "onder de koppeling" draait.

Afhankelijk van je instellingen, zou dat heel mogelijk vervelende reacties op de start kunnen geven bij afvangen.

Maar bij afbreken van de AR, is je motor heel wat sneller bij de tijd als hij lekker hoog draait.

Met gloeiplugmotoren moet je wel een beetje oppassen, hoge onbelaste toerentallen zijn niet heel erg goed voor het big-end....

Groet, Bert
 
de constructie van mijn Benzine Trainer is,
dat de heck-rotor altijd mee draait,
ook als de vrijloop-koppeling los is !!

dus je kan hem ook nog sturen !

Groet
Uwe
 
Oh????

Weet je dat wel zeker? jij hebt toch een standard BT? Die hebben het vrijlooplager in het hoofdtandwiel.

Heb je dat omgebouwd naar een vrijloop in de grote riempoelie? Wist niet eens dat Vario die sets leverde....

Groet, Bert
 
... he he,
..vergeet het maar,

(mijn foutje)

de vrijloop laat het maingear niet mee lopen
en vervolgens loopt de tweede as ook niet,

de tweede as en de heckrotor lopen alleen zachtjes mee van de slijpende koppeling van de motor,

dat is het,
naja, de heli heeft in dit moment ook geen koppel,
pas als je gas geeft, moet de heckrotor weer werken,
en die is direct aangedreven vanuit de motorkoppeling.

zo is het,
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop ook, dat het morgen droog blijft, tenminste tot middag !!
... zo zie ik je morgen Andre !

met BT en 600er NITRO
 
En idd droomweer gisteren en de hele dag kunnen vliegen met de BenzineTrainer,
mee waren ook de T Rex 700 en de T Rex 250 met nieuwe heck-servo.

Bij weinig wind en veel zon leuk gevlogen met o.a. André.
(het gaat steeds beter met jou Acrobaat, André, verder gaan !!!!)

Groet
Uwe
 
het is geweldig, Sven
de staart houd een lijn zonder wiebelen of ergens iets,
nu is de heli bij wind in het geheel toch wat onrustig (hij is ook klein),
maar dat zijn dan de cyclic servo's, die nog beter kunnen,
hier MKS verbouwen maakt de boel dan wel perfect,
maar ergens is maar een prijslimiet voor de 250er

maar de staart-servo is 100 keer zijn geld waard !
 
.. in de "heli-beslommering" al geschreven:
leuk en relaxed mijn rondjes gedraaid met de BT,
geweldige vogel !

groetjes, Uwe
 
Back
Top