Schitterend resultaat, staat erg goed dat 'oud geel'!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Idd, ook ik gebruik muurverf en een roller in kombinatie met zijde/linnen bespanning.
Hiervoor gebruik ik Histor Perfect Finish...Hoogglans. Ik kan niet zien welke verf Aurectar gebruikt heeft.
Ik ga nu mijn VGG zwevertje Medicine Man op deze manier afwerken.
Idd, ook ik gebruik muurverf en een roller in kombinatie met zijde/linnen bespanning.
Hiervoor gebruik ik Histor Perfect Finish...Hoogglans. Ik kan niet zien welke verf Aurectar gebruikt heeft.
Ik ga nu mijn VGG zwevertje Medicine Man op deze manier afwerken.
De mogelijkheid voor het rollen van verf wordt inderdaad nog al eens vergeten. Zelf maak ik graag gebruik van deze methode.
Je kan er een uitstekend resultaat mee behalen wat zeker niet onder hoeft te doen voor het resultaat welke met een spuitbus kan worden gehaald.
Dit is hier een mooi voorbeeld van. Het schiet in ieder geval aardig op zo.
Hoe ga je de canopy uitvoeren?
Dit scratch-built project verdient trouwens alle lof. Vroeger was het:"hoe heb je dat gemaakt", nu is het vaak "wat heb je ervoor betaald"? Door tijdgebrek maak ik mij ook wel eens aan het laatste schuldig maar dat doet niets af aan mijn waardering voor het bouwen vanaf tekening wat uiteindelijk toch de meeste voldoening geeft.
Chapeau!!
Groeten, Maarten
Ik geef Arjan helemaal gelijk.
Voorbeeld: neem een pak suiker of zout van een kilo. Til die op, houdt lekker dicht bij je schouder. Niet moeilijk. Toch? Nu je arm strekken en horizontaal houden. Dat is al een heel stuk moeilijker. Met een kilo of 5 houdt het voor veel mensen al op, terwijl een tas van het dubbele gewicht nog geen echt probleem is. Maar no-way om dan je arm gestrekt horizontaal te houden.
Dit is het probleem met buigkrachten. Naarmate de hefboom groter wordt, worden de buigkrachten evenveel groter.
Ik schat in dat die 2x 5mm het bij een elastiekstart al begeven. 15 kg trek je zo aan zo'n elastiek in de beginfase. Mochten ze die fase toch overleven dan is het wachten op de eerste windvlaag die het verpest.
Ik snap het als je niet blij wordt van onze berichtjes. Maar van een bergje aanmaak-balsa wordt je nog veel minder blij ....
Groeten,
Dirk.
Inderdaad. En de feiten zijn dat we het hadden over een elastiekstart. LETTERLIJK te zien in mijn citaat dat jij aanhaalt.Je hebt de theorie en de feiten.
...
Ze hebben hem opgetrokken en de Berfalke heeft een feilloze vlucht gemaakt.
...
De groeten,
Aurectar
Inderdaad. En de feiten zijn dat we het hadden over een elastiekstart. LETTERLIJK te zien in mijn citaat dat jij aanhaalt.
Tijdens een sleepstart treedt in theorie 1 G op (het eigen gewicht) in de praktijk komt daar nog wat bij vanwege onrustige lucht, stuuracties, etc. Laten we stellen max. 1,5 G, een 3 à 3,5 kg dus.
Bij een elastiekstart is de kracht aan het begin van de start minimaal 15 kg, en waarschijnlijk meer. Ik heb geen unster in mijn armen zitten, maar vaak had ik het gevoel flink meer dat 15 kg te staan sjorren ..
Dus mijn advies blijft: ben erg voorzichting met deze kist als je hem aan een elastiek hangt. Ik schat in dat de kans dat hij boven zijn hoofd in zijn handjes klapt, aanzienlijk is.
Maar goed. Zand erover. Het is een mooie kist die meteen goed vloog. Bovendien is het weer eens iets anders als die eeuwige "witte orchideën". Zowel qua kleur als vorm/model.
Gefeliciteerd!
Gr. Dirk.
Aurectar, van harte gefeliciteerd. Hebt u ook een filmpje? ik ben erg nieuwsgierig hoe het er in de lucht uitziet.
En niet om mijn gelijk te halen maar volgens mij hadden we het in de door u geciteerde tekst over een elastiekstart, geen sleepstart.