Zoals jullie eerder al hebben kunnen zie, heb ik dit printje ( 80x54mm) ontworpen en opgebouwd.
Standaard ( goed betaalbare ) ´plug-in'printjes ( voor bv 3-rinters ) kunnen er op.
Mijn print heeft de mogelijk om hele kleine stappenmotertjes aan te sturen. Mbv de blauwe meerslagen ( 64 slags ) kan ik zeer nauwkeurig een heel laag stroompje
instellen , wat standaard gewoon iet gaat met de potmetertjes.Voor in de 'rijdende' modelbouw is deze pcb te lomp!
Bedoelig is nu een printje voor ALLEEN keine stappenmotertjes! Van half 80x54 formaat dus 80x 26mm, er kunnen zo'n 8 tot 10 drivertjes op!
Als stepper-driver gebruik ik dan de DRV8824 ( niet de plug-in pintjes maar alleen de chip, het iets lichtere broertje vd DRV8825 ).
Verder goed betaalbaar en verkrijgbaar. Verder wil ik van 1.25mm picth conectore naar 1mm pitcth conenctoren. Al gevonden engetekend/laout.
Beetje aan het pcb-layoutent geslagen met in achterhoofd nog van ja d'r moet nog een meerslagen potmeter op ( ook int schema), maar die teken/layout ik er zo wel op.
Ding heeft alleen maar een plus, een min en een 'lijntje'naar de chip.
Oeps, wat een reus is die blauwe 'box' ineens!
Nat wat zoeken, prijzenvergelijken etc etc wordt het deze:
Alle 'hoge' componenten ( elco, connector, pottie ) aan 1 zijde vd print kunen plaatsen
Een smd meerslagen ( 16 slags ) potmeter.
Het blokje recht is de smd multi turn potmeter.
Let op, we hebben het over een blokje van LxBxH 4.8x3.9x5.1mm !
Verder ga i met dit printje voor het eerst naar chips met een pitch van 0.65mm.
Voorheen was het kleinste 1.27mm.