Black Pearl in RC uitvoering

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Marc w, 24 jul 2017.

  1. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.399
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Hoe verzin je het?
    Ik ben behoorlijk onder indruk, durf ik te bekennen!
     
  2. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Dat doet zijn broer toch :rofl::D:rofl:
     
    Marc w vindt dit leuk.
  3. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.445
    Locatie:
    vosselaar
    ja zoek er niets achter mannen marc is mijn broer het was gewoon een grapje .
    de meeste weten dat hier wel maar voor degene die het nog niet wisten :yes:
    ik kan zelf niet solderen laat staan iets van electrik in elkaar te steken dat dan nog werkt . ik sta zelf altijd met grote ogen te kijken wat hij allemaal voor elkaar krijgt :worship:
    als iemand van ons 2 ergens mee vast zit dan proberen we elkaar gewoon te helpen zoals iedereen zou doen, maar hier zou ik gewoon in de weg lopen want ken er absoluut niets van .
     
  4. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Ieder zijn talent hee dirk.

    Ik vermoed dat marc staat te kijken hoe jij uit een stuk hout ,in 1/4 van zijn tijd , er een boot kan uit maken.
     
    Jaques vindt dit leuk.
  5. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Netjes en inventief!
     
  6. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Klopt Luc, voor houtbewerking sta ik minstens maandelijks met vragen klaar , het is toch altijd leuker om bij elkaar op de werf gaan helpen en vragen stellen.
     
    TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  7. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    allen natuurlijk van harte bedankt voor de belangstelling en lovende woordjes.
    Ach ja, eu... voor zij die het nog niet wisten, kanonnen gaan dus niet echt schieten omdat ik daar geen 500€ voor over heb om een vergunning te krijgen.
    Maar dat is een ei dat nog niet uitgekomen is en nog verder uitgebroeid dient te worden in een volgend project........
    Terug naar de stand van zaken want eerst gaat deze toch helemaal af moeten zijn voor ik aan wat anders begin.
    Luiken en geschut zijn afgesteld en het begin is gemaakt van de koorden om de luiken open te trekken ( ja, ja) gaat later wel duidelijk worden maar ik wacht op besteld materiaal dat langer op zich laat wachten dan anders.
    Dan maar van start gegaan met nog eens wat houtbewerking en aan de fortuining begonnen. Eerst natuurlijk de boegspriet even vastgezet.
    Tijdens het drogen van de lijm naar de anderekant van het het schip gelopen en daar vismans al eens wat beter gaan passen op de luchtige wulf, en natuurlijk aanpassen. komt schot in....
    tot later, Marc
     
    Hoosterw, Pingu57, Hans Groenenberg en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.569
    Locatie:
    noord-holland
  9. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    En medevaarders vinden het niet altijd even leuk als je hun schepen naar de diepte schiet....
     
    ISOLA2 en Marc w vinden dit leuk.
  10. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Maar wij wel :yes::yes:
     
  11. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.175
    Locatie:
    Leeuwarden
    dit ziet er weer goed uit Marc, mooie lampen ben je daar aan het maken:):)
     
  12. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    bedankt allemaal , Peter de lampen zijn op pagina 12 al gemaakt net voor kerst. Ik dacht toen nog om alles wat sneller te kunnen klaar hebben maar het mag niet zijn, planning wat moeten bijstellen ondertussen.
     
  13. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.175
    Locatie:
    Leeuwarden
    Oeps, dat was mij even ontschoten:(
     
  14. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Ik realiseer me dat ik niet de bouwer ben die alles netjes op een logische volgorde brengt en bouwt maar ik spring graag wat heen en weer.
    Heeft vooral te maken met vanaf plan en foto's bouwen, vaak moet je dingen die je later nodig hebt eerst maken om een beter beeld te krijgen hoe je het huidige moet bouwen :confused::p lekker duidelijk dus:beer:
    Dit geraaskalkt te hebben een up-date van de bouw werken.
    We waren dus gestart met de fortuining ( eindelijk nog eens hout ) enkele balken heb ik gezaagd uit een breder stuk hout , en sommige heb ik met enkele samengestelde fineer stroken gevormd.
    61 (4).jpg 61 (5).jpg
    zodra de samengestelde balken gedroogd waren en gelijmd konden deze op maat gebracht worden en gemonteerd. 61 (2).jpg
    hieraan gekoppeld meteen ook de kraanbalk voor het anker er aangeknutseld, deze loopt door op het bakdek, maar vermits dit afneembaar is moest ook de kraanbalk in 2 gezaagd en los van elkaar gemonteerd worden.
    61 (3).jpg
    en uiteindelijk natuurlijk ook nog de andere zijde.
    Hierna het hout zwarten en na behandelen met porienvuller zodat alles bij elkaar past betreft kleurstelling.
    voor de eind foto nog even het boegbeeld gemonteerd en we zijn weer een stukje verder.
    61 (1).jpg
    tot slot opnieuw een kleine vordering op de luchtige wulf, of stapje terug ???????
    armen van de torso ook moeten verwijderen en deze vervangen door een messing draadje. De originele armen waren niet in de juiste positie te plooien. nu moet ik straks wel kleine spierballetjes kneden uit klei om het beeld terug iets of wat uitstraling te geven.
    61 (6).jpg
    zo, dat was het weer voorlopig, we knutselen weer verder vanaf morgen.
    tot later, Marc

    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 61 (2).jpg
      61 (2).jpg
      Bestandsgrootte:
      204,1 KB
      Weergaven:
      169
    Laatst bewerkt: 22 apr 2020
  15. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.445
    Locatie:
    vosselaar
    het galjoen ziet er prachtig uit nu alles er op staat.
    en je doorluchtige wulf gaat zeker ook in orde komen :koud:
     
  16. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Helena Geertje
    Prachtig!!! dit word echt een plaatje!:wave
     
  17. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Zeer mooi Marc, alleen die lantaarns zijn toch zo groot ,vind ik.

    Er waren vroeger lantaarns waarin inderdaad 1 persoon kon staan en bewegen, maar deze lijken nog groter. Buiten proportie. Ofwel is er te hard ingezoomd op de lantaarns
     
  18. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Helena Geertje
    Maar in de lantaarn van de souvereign of the seas konden toch 10 mensen staan?
     
  19. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Lantaarns zijn volgens plan dat ik heb.
    Lijkt wel te kloppen hoor want de figuren zijn maar zo groot als de voet van de lantaarns.
     
  20. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Hillegom
    Goed idee om de regelingen van het galjoen uit dunne latjes samen te stellen. Ga ik onthouden.
     

Deel Deze Pagina