Goed............ik ben nu ook een trotse bezitter en tevens piloot van een Blade 180CFX.

Weliswaar een stock versie, maar dat mag de pret niet drukken.
Toestel vliegt geweldig en zo strak als een snaar.
Vlieg haar zelfs met mijn 3S 850Mah Lipo packjes waar ik de Blade 230S ook mee vlieg.
De Blade 180CFX vliegt er super mee en zelfs het CG heeft geen negatief effect op de 3S 850Mah Lipo.
Toestel hangt in hover strak horizontaal zonder weg te driften met de handen los van de sticks.
Vliegtijd is 6 minuten met flink rondraggen en dat is zeer prettig kan ik beamen.
Met de stock 3S 450Mah Lipo houdt het rond de 3 a 4 minuten wel op, en dat is behoorlijk krap an vind ik.
Ik ben nu dus erg blij dat ook de 3S 850Mah Lipo packjes dienst kunnen doen en ook onder de Canopy passen.
Ik heb een flat trotlle curve van 75% ingesteld en Expo van 45%
Het is een behoorlijk vinnig dametje en zal de Expo in de loop der tijd wel wat terug kunnen schroeven, maar voorlopig eerst maar even wennen aan deze machine.
Power ten over op 3S en voelt qua kracht aan als de mcpX BL die ook eigenlijk overpowered is.
Neen, geen klaagzang van mij hoor betreffende het teveel aan power want vind het wel lekker zo.
Ik ben een heuse sportvlieger puur sang en dan is het lekker genoeg hebben van power zeer prettig.
Beter teveel als te weinig zeg ik altijd maar.
Morgen mag ze weer airborn en heb er nu alweer zin aan.
Fijne weekend allen.
Vr Gr Erwin