Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb sinds enkele dagen ook de Blade mcpx alleen heb ik een probleem wat hetzelfde is als op dit filmpje.
Blade mCP X Swash plate problem! - YouTube
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Heb opnieuw gebonden..
Alvast bedankt
Hallo en welkom op dit forum @Jori:
jij laat de heli op de grond staan en optouren,
het fbl systeem krijgt nu alle vibraties duppel als input
en reageert vervolgens helemaal verkeerd
Laat hem de lucht in, en hij zal vliegen, denk ik,
zo moeilijk is die mCPX niet
suc6 wenst
Heli-Uwe
@Jori,
Heb je hem op de juiste manier gebonden aan je zender?
Als je een dx6i, dx7, etc. heb is het binden anders dan wanneer
je de standaard RTF zender gebruikt.
Vlgs. Mij ooit eens zo'n probleem gelezen waarbij dit een rol speelde.
Grtz.
Olaf
Zet je de heli na het aansluiten van de battery meteen stil op een vlakke ondergrond,
zodat de gyro's kunnen calibreren ?
Als je hem niet stil heb of vlak kan de gyro's dit zien als vlak...
en dus iets willen corigeren wat er eigenlijk niets is ?
Grtz.
Olaf
Ik zet hem vlak op de grond en verbind de accu.
De gyro van de V2 is verbeterd + de lengte van de tailboom en diameter van de tailrotor is vergroot met als resultaat dat de staart minder snel uitslaat.
ik veronderstel dat je die mCpx 2de hands hebt gekocht want hij wordt geleverd met een brushed motor.
Het uitslaan van de staart heeft als oorzaak dat de hoofdmotor teveel Ampères vraagt en de esc niet genoeg kan doorsturen naar de staart, bij een brushless conversion is er een aparte esc die de hoofdmotor voedt en kan er dus genoeg vermogen naar de staart doorgestuurd worden via de ingebouwde esc in de printpraat en is een brushless staartmotor overbodig. Verder zijn er nog een aantal mods die je kan doen om de performance te verbeteren, hiervoor heb ik een draadje opgestart met alle belangrijke mods + uitleg. (zie hieronder)
mcpx-tips-trucks