bling bling V3

wauw, super dat je dat wilt doen :D

Ik zal eerdaags wat BB V3 (bouw)tips posten, want op de MVN Holiday weekend meeting sprak ik al iemand die z'n zwaartepunt niet goed kreeg. Je moet nl bij deze kist alle componenten (uitgaande van licht spul en 12 grams motor icm carbon prop, dus servo's, ontvanger, regelaar, accu en uiteraard motor) op een kluitje ruim voor de voorlijst en dan accu bovenop vlak achter motor positioneren anders haal je je CG niet...
Ook qua carbon keuze / diktes etc zal ik wat posten.

Zelfs met zwaar spul -24gr motor e.d.- haal ik het nét niet, die van mij is ietwat staartlastig, maar er is goed mee te vliegen. Misschien omdat die van mij gespoten is, dat de staart toch wat zwaarder is geworden...

Grt.

Yippie!

Wellicht een goed idee om de 78 span ('103%') versie ook beschikbaar te houden, hiermee is met wat zwaardere componenten, zoals een 24 grams motor ook nog een goede vleugelbelasting te bereiken.

Hiermee kom je vliegklaar op 135 gram namelijk ongeveer hetzelfde uit als het 76cm span origineel op 125 gram...

He prop-er,

Ik heb de nieuwe versie gedownload ( ik wil de "orginele 76cm versie) maar als ik deze print krijg nog steeds de 78 cm versie ( dit staat ook op de tekening).

Wat doe ik fout???

Je hebt soms van de dingen...onbegrijpelijk. Maar waar. Mijn fout. Ik denk dat het iets te maken heeft met het stomme gegeven dat wanneer ik een bestaande pdf wil overschrijven tijdens het plotten naar de PDF writer, het oude bestand juist niet overschreven wordt. Geen melding, dus geen signalering dat het mis gaat...Kwestie van het bestand tijdens het saven even een andere naam geven. (en altijd even rustig de tijd nemen om de resultaten even goed te controleren...)

Ik heb de fullsize tekeningen ververst. Sorry voor de overlast, en scherp opgemerkt!

Ik ben weer wat verder met me BB, motor en reg zitten erop en de rest is bijna klaar om erop te komen, wat een gepriegel dat soldeerwerk, maar het gaat nog goed. Hij is vandaag nog op de weegschaal geweest en ik ben best tevreden.
Hier een paar foto's: http://www.armc.nl/Album/Nando/Bling_bling_v3_mk1/

Bling_02.jpg

Volgens mijn 3D pakket zit er 1015823 mm³ depron in. Depron is 40 gr/dm³. Totaalgewicht (enkel depron) is dus zo rond de 40 gram.

De 760mm versie: 964843mm³ = 38,6 gram

Robinio en alexzzz ik zei het gewicht niet omdat hij nog niet af is :wink: maar ik wil het best zeggen, 117gram maar daar komt nog wat bij.

En die frituurpan in de achtergrond is kapot.

jeroens zei:
Kan iemand mij vertellen wat het gewicht is van alleen de depron delen?

Mijn 78 span BB V3 in aanbouw (alle depron + verf (met edding stiften) + kruis vleugelversteviging + alle roeren al vastgeplakt met tesa tape + achterzijde vleugel 0,3 X 3mm carbon) weegt nu 48 gram...

Accu, motor, motormount, prop, 3 servo's, regelaar, ontvanger = 64 gram.

Opgeteld 112 gram, maar komen stuurstangen en landingsgestel nog bij, zal wel ergens rond 125 gram vliegklaar worden... :D

ZO dat ding vliegt GOED! Vandaag in VEEL wind er mee gevlogen en dat is erg appart en een paar figuuren waren voor mij niet te doen maar wel KE loops en dergelijke tijdens vlucht 1 :D.
Ik heb met knuffels ultimates en yaks een tensor gevlogen en niks is zo strak als dit (hoewel een yak ook niet onaardig is :wink:)
Ik kan echt niet wachten tot ik hem indoor kan uitproberen.

4 Accu's leeggevlogen (hyperion 300 kokam 350 (gloedje nieuw) en 2 etec 450 (1-2seizoenen oud) en die hyperion 300 doet het echt het beste!
Ik kan 10 minuuten vliegen en heb meer power dan je indoor ooit zult gebruiken 8).
Dus gelijk 2 3s pakketten van een clubgenoot overgenomen wat weer 3 2s pakketten worden.

BB V3 78cm spanwijdte = af :D

Setup:

Flyware Microrex 220-3 3200 10 pole motor (11 gram)
GWS 7 X 3,5 prop
MZK Penta Profi 5 kanaals ontvanger (4,5 gram)
Castle Creations Phoenix 10 regelaar
Futaba S 3110 servo op rol (7,7 gram)
Dymond D47 servo's op richting en hoogte (4,7 gram)
Hyperion 2S300 20-30C Lipo (300mAh, 6A continu, 9A piek, 18 gram)

Met volle accu hangt ie 1/2 gas aan prop.
Vliegklaar 126 gram.

Dank aan Pjotrrr voor perfect gesneden kitje! :D

Tip: alle hardware flink voorin om CG te halen & rolroerservo in het midden...

IMG_2085%20%28Medium%29.JPG

IMG_2083%20%28Medium%29.JPG

IMG_2084%20%28Medium%29.JPG

IMG_2082%20%28Medium%29.JPG

IMG_2086%20%28Medium%29.JPG

IMG_2087%20%28Medium%29.JPG

IMG_2088%20%28Medium%29.JPG

IMG_2089%20%28Medium%29.JPG

IMG_2090.JPG

IMG_2091.JPG

IMG_2092.JPG

Back