Zo, de Blizzard is ingevlogen hoor!

Heeft nog wel voor wat spannende momenten gezorgd, maar dat houdt het adrenalinepeil een beetje op niveau.
Het gooien verliep zonder problemen, en het toestel vloog mooi weg en hoeft niet met een harde speerworp weggegooid te worden.. Moest echter wel iets up houden, maar op aileron hoefde er niks gecorrigeerd te worden. Toen ik op aardige hoogte zat en up los liet, toen zocht hij aardig rap een baan richting aarde. Gauw gecorrigeerd maar het toestel viel weg tegen de donkere luchten die inmiddels richting veld gekomen waren. Of er hier een storingstik plaats vond of het model gewoon hard down ging weet ik niet. Maar goed, 10 klikjes uptrim gegeven en hij vloog als het spreekwoordelijke scheermes. Lekker rap, iets sneller vergeleken met de Serval denk ik. Althans, zo doet dit kleine model aan. Gezien de dreigende bui inclusief onweer in de verte het toestel maar op de kop gerold en een eind rechtuit gevlogen. Dit duurde echter wat langer dan verwacht, waardoor ik al een aardig eind van het veld verwijderd was geraakt. Wederom viel het toestel weg tegen de lucht, en m'n zonnebril hielp ook niet echt contrastverhogend. Gauw gevraagd m'n zonnebril af te zetten terwijl ik met handen en voeten het toestel weer in gecontroleerde vliegrichting probeerde te brengen. Na deze verprutste final was natuurlijk de snelheid bij binnenkomst veel te hoog.

Dus na het hele veld over te zijn gevlogen op 50cm hoogte maar gekozen voor het hoge gras. Volgende keer een ietwat lagere approach kiezen, dan kan ik hem wat beter uitmelken. Het hoge gras heeft geen schade veroorzaakt. Kon daar wel aardig de snelheid eruit krijgen alsvorens hem in het gras te parkeren. Snel alles opgeruimd en in de auto gelegd aangezien de eerste druppels al begonnen te vallen.
Al met al een spannende maar geslaagde eerste vlucht! Volgende keer alleen op betere condities wachten.
Had de halve dag nog even snel zitten knutselen om de servo's in te bouwen, alle stuurstangen te maken en de schakelaar en ontvanger een plekje te geven. Nog wat lood toegevoegd in de cowl onder de motor om het zwaartepunt netjes op 55mm te krijgen. Daarmee is het toestel op 950 gram gekomen exclusief brandstof.
De getunede MVVS .15 GFR. Loopt als een beest met de 6,5x6,5 APC prop.