BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sietse, 26 jan 2006.

  1. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Mooi gespoten Corne. Dat wordt een mooie kist.

    Heb je bewust voor een enkele (profiel) romp gekozen ? Sietse vertelde dat een doosconstructie wel iets zwaarder, maar een stuk sterker was.
     
  2. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Het gewicht is inderdaad waarom ik dit niet heb gedaan....ik probeer het zo licht mogelijk te houden(en toch low cost in dit geval..)

    Heb al eens een ultimate die een holle romp had zelf omgebouwd naar dit systeem, en was zeer te spreken over de gewichtsafname......

    Ik hoop uit te komen ergens tussen de 130 en 145 gram

    Grtzz
     
  3. fireforx309

    fireforx309 Guest

    hey, ik ben ook een blowfish aant maken, maar ik heb de romp wat aangepast, en ben er een echte romp van aan het maken... ik heb wel wat probleempjes gehad om de vleugelsteuntjes allemaal perfect te krijgen. (de helft opnieuw moeten snijden)

    door de 3dimentionale romp heb ik vanachter een 6mm rudder genomen(ook 1cm langer gemaakt), zo is de overgang mooier van romp naar rudder.
    vanvoor in de romp heb ik een 6mm spantje gelijmd, en daarachter zit mijn motorspantje van 1,5mm triplex.
    zo kan ik de motor mooi aantrekken tegen het depron spantje.

    verder heb ik de vleugels ook 1.5cm breder uitgesneden, om nog wat meer draagvlak te krijgen.


    het toestel is volledig gelijmd, met alle toestanden. motor zit er op met regelaartje aan.
    alleen ontvanger en lipo accu ontbreken nog , samen met de 3 of 4 servos.
    hij weegt nu 105gram.
    ik hoop in het totaal uit te gaan komen op een 130-140gram.

    waar moet het CG liggen? ik dacht te starten op 1/3 van de onderste vleugel?

    grtz DJ
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2011

Deel Deze Pagina