BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sietse, 26 jan 2006.

  1. spaan14

    spaan14 Guest

    hoi,

    zoals afgesproken hier de eerste foto's van mijn blowfish.
    full fuse en voor een fietsbel. span 76 cm.

    alleen nog electronica erin en vliegen maar..misschien morgen nog ff afmaken.
    dit was 2 uur werk.dus valt mee.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Cool, In wit! Ik heb tot nu toe alleen zwart gevonden...

    en die full fuse, hoe heb je die precies gedaan? Ziet eruit als of je gewoon 2x het verticale rompdeel hebt uitgesneden :D klopt dat?

    Mijn volgende Blowfish wil ik gaan spuiten. Maar deze banner op de vleugel is ook al lache.
     
  3. Planelover_CrAzY_Murdock

    Planelover_CrAzY_Murdock

    Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Alphen aan de Maas
    LOL, ziet er goed uit, wel LOL gewoon die banners van papier op de vleugel :lol: , heb je er ook tape overheen gedaan?
    Zo had ik een keer Snoopy in een shocky gezet :lol:

    Full fuse zal waarschijnlijk 2x 3mm zijn. Heb je ook een 6mm ligger in het midden van de romp gedaan, en de boven en onderkant bekleed met 3mm?

    Spuiten is idd ook lache, airbrushen al helemaal. Wij hebben vorig jaar op de Intermodellbau een conrad airbrush setje van 15€ gekocht :)
     
  4. spaan14

    spaan14 Guest

    het is inderdaad erg simpel..gewoon 2 zijkanten gemaakt van 3mm en een strook van 4cm ertussen, ook van 3mm..
    voorop doe ik meestal een stukje schuim voor de stevigheid waar ook de motor in steekt met een stokje.

    heel simpel en oogt nog leuk ook.
    die banners dat zijn stickers.
    geprint op een kleurenlaser printer.

    als je een echt logo hebt voor je fish..dan zal ik die wel printen :)..zo houden we hem "orgineel".
    dus kan een spatje hebben. :)
     
  5. spaan14

    spaan14 Guest

    nog even een vraagje?
    waar heb je je zwaartepunt liggen?
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Bij die grote heb ik hem nu op zo'n 7 cm vanaf de voorrand van de bovenste vleugel.
    Maar hij mag nog wel wat naar achter volgens mij. Op de Little BlowFish heb ik heb nu beter. Die is ook echt in staat om hele korte loopings te maken. De grote had nog wat meer moeite ermee (toch lukte het in de gymzaal), maar met het zwaartepunt iets naar achter moet het beter gaan denk ik.

    Die grote heb ik trouwens in de gymzaal zó in puin gevlogen :D, dat ik denk ik ook maar eens zo'n rompje als jij hebt, probeer. Het is namelijk alleen het rompje dat kapot gaat.
     
  7. Airo

    Airo

    Lid geworden:
    18 jan 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Ook zoals afgesproken : enkele foto's van mijn Mini Blowfish.


    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    De electro moet wel nog worden geïnstalleerd.

    Mvg,

    Dennis
     
  8. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Cool Dennis,
    enige opmerking die ik nu ff heb is dat het horizontale rompdeel bedoelt was om paralel met de vleugels te zitten. Hierdoor wordt de neus dus symetrischer. De motor zit dan zegmaar in het midden van het verticale rompdeel.

    Heb je hier expres voor gekozen om de motor bijvoorbeeld hoger te krijgen?

    Een mooi logo ofzo heb ik nog niet bedacht.... Dus als jullie creatief zijn :D. Alles mag hoor, tis verder jouw vliegtuig!

    Net weer ff 2 pakjes leeggevlogen. Heerlijk.
     
  9. Planelover_CrAzY_Murdock

    Planelover_CrAzY_Murdock

    Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Alphen aan de Maas
    Ik ben eindelijk ook op de goeie weg :D , net ook ff pakje (bijna) leeggevlogen, propje ging op t laatst stuk, van m'n Spike.
    ben ook bezig met een projectje, dat binnenkort moet vliegen. Gaat dus weer de goeie kant op :) , en ook het seizoen komt er weer aan natuurlijk!

    M'n Re f u c k tion die ik als kit gekocht heb sucks... Keep On Building It Urself!
    Kga dr zelf een keer een bouwen (als ik met m'n huidige projectjes klaar ben) en daar zet ik dan de elektronica van m'n Reflection in, moet ook een 3D kist worden, maar die ga ik dan wel zelf ontwerpen :wink: , blijf ik toch leuker vinden...

    Rompje komt idd meeste stress op te staan, ik ben met m'n Tuturo regelmatig tegen een boom op gevlogen (en een keer keihard op een dakje van een schuurtje geknald :lol: ), en de romp ligt in puin maar de vleugels zien er nog goed uit :lol:
     
  10. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Het gekke is nu trouwens dat de grote blowfish echt al 10 keer geplakt is en nu vol met lijm en plakband zit (alleen op de romp dus), maar de kleine blowfish heeft nog geen deukje :D. Laat staan dat er een scheur in zou zitten. Helemaal heel! En hij heeft al wel wat "harde landingen" gemaakt, maar hij blijft heel. Waarschijnlijk ook weer omdat ie zó licht is dat hij gewoon geen massa heeft dat hem kan vernietigen :eek: . Ideaal. Net weer die 2 pakjes leeggevlogen.

    Ik heb nu trouwens de hele avond gevlogen. 2x extra300+fietsbel, 4x Little BlowFish, 1x heli en nog voor dat alles zo'n half uur volgas met de Pimpflyer (vleugeltje) op het strand 8)
     
  11. Airo

    Airo

    Lid geworden:
    18 jan 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet volledig bewust heb gedaan. Kheb wat gesukkeld om de juiste positie te vinden en heb dan maar een loodlijn getrokken vanuit de positie van het hoogteroer. Khad wel de indruk dat ik te hoog uit kwam, maar kzal wel zien hoe hij vliegt. Zou het enige invloed uitoefenen op het vlieggedrag?

    Khad ook nog een vraagje. Zijn bij jou alle rolroeren beweegbaar en hoe heb je deze aangesloten? Op je plan staat immers dat je maar 3 servo's gebruikt, maar ik weet nie hoe ik 4 rolroeren kan besturen met 1 servo.

    Zelf dacht ik aan 1 voor de bovenvleugel en 1 voor de ondervleugel.

    Mvg,

    Dennis
     
  12. anthony

    anthony Guest

  13. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    @anthony
    Moet wel lekker vliegen lijkt me, die setup heb ik op een extra300. Vliegt heerlijk. En die van jou ziet er ook nog eens mooi uit :D, moet lukken!

    @Dennis,
    Ik gebruik 1 servo om de onderste rolroeren aan te sturen net zoals bij een "normale" shockflyer. Daarna zet ik carbon verbindingsstangetjes tussen de roeren, Superlicht en werkt perfect.
    Die stangetjes bestaan zegmaar uit 3 delen. 1 is precies de hoogte tussen de rolroeren, en dan 2 korte stukjes van 1,5cm aan de uiteindes. Die verbind je met krimpkous als scharnieren en dan prik je de kleine deeltjes in de rolroeren. Beetje lijm erin en vast!
    [​IMG]
    Hier zie je de aansturing van de onderste rolroeren.

    Op die van anthony zie je die tussenstangetjes zitten:
    [​IMG]
     
  14. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Voor verdere tips en spiekwerk heb ik nog ff wat fotootjes van de Little Blowfish gemaakt. Zo is te zien hoe ik bepaalde "probleempjes rond de aansturing heb opgelost. Het kan natuurlijk nooit kwaad om er zelf nog eens over na te denken. DE beste oplossing is het nooit natuurlijk :!:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. spaan14

    spaan14 Guest

    heej ik zie dat jij ook die conrad servo's gebruikt..
    wat zijn jouw ervaringen daar nu mee?

    ik heb er nu een stuk of 20 in gebruik en er is er nog maar 1tje door crash overleden.
    en dat voor die 6 euro.
     
  16. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Yups, turbodingetjes :D.

    Op deze heb ik voor de rolroeren een 9grams conradservootje van 4,95!! gezet. Op de staart zitten 2 towerpro servootjes van 6 gram die ik uit hongkong heb laten komen voor minder dan 6 euro incl verz. :D.

    Die van conrad heb ik nu op mijn microhelietjes en op verschillende ragvleugeltjes. Die worden echt tot het uiterste afgeragd, maar doen het nog perfect! Ben er zeer tevreden over.
    Als je iets meer kracht wil kan je die van 7,95 (dacht ik) kopen, die zijn 14 gram, maar veeeeeel sterker. Laatste keer ook maar zo'n standaardservo van 4,95 gekocht. Zit nu in mijn zeilboot, werkt perfect!
     
  17. spaan14

    spaan14 Guest

    in dit geval dus....goedkoop goede koop..whaha..

    wil eigenlijk maiden doen maar heb ff geen veldje bij de hand.
     
  18. Planelover_CrAzY_Murdock

    Planelover_CrAzY_Murdock

    Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Alphen aan de Maas
    Zie ik dat goed? is dat allemaal 6mm? 8O

    Dr zit een GWS ontvanger in 8O . Ik heb dr geen goeie ervaringen mee, wist pas wat glitches waren tot ik een GWS ontvanger kocht, maar zijn waarschijnlijk toch leuk voor indoor ragvleugeltjes of waarmee je niet zo ver weg vliegt, ding heeft de reikwijdte van een pannekoek :roll:

    Maarre die verbindingen met krimpkous zijn idd handig, koop gewoon 1,5mm carbon (of 1mm) en 2mm (of 1,5mm) krimpkous en gebruik een fohn om 't te laten krimpen, werkt perfect. Let er wel op dat je bij het krimpen van de krimkous t carbon strak tegen je servoheveltje houdt, anders komt er speling in die je er later niet meer uit kunt krijgen.
    Makkelijk voor verbindingen die wat steviger moeten zijn is een stukkie koperdraad in de krimpkous doen, is een stuk steviger.

    Conrad servotjes zijn waar voor je geld ja, zijn alleen niet zo geweldig snel of sterk. En als je ECHT sterke servo's wilt, pak niet die conrad servotjes van 7,95 en 14g, maar pak de PARK HPX servo's van ACW, 18g, 4,2kg/cm en 0,10sec/60graden op 4,8v 8)
     
  19. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    UUUH, fons, Ik weet niet hoe jij kijkt, maar waarschijnlijk is het gezichtsbedrog doordat het de Little BlowFish is :D, Alles is namelijk 3mm depron bij mij hoor!

    En dan dat GWS ontvangertje... Ik weet niet wat jij tegen dat ding heb, deze weegt geen drol en ik heb tot nu toe nog geen glitch gehad. Heb hem vanmiddag ook ff hoog geragd, maar na enkele secondes was ie al zo hoog dat je nouwelijks nog een vliegtuig erin herkend. No problemo met me ontvangertje hoor :!: (en dat voor maar US$16.80 8O 8O 8O ).
    Ik ga er nog 1 kopen :D
    trouwens... panne(n)koeken kunnen nog best ver hoor :wink:
     
  20. Planelover_CrAzY_Murdock

    Planelover_CrAzY_Murdock

    Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Alphen aan de Maas
    Tis een rotding :? , bij mijn 6 kanaals GWS glitcht ie als een pannekoek :lol:
    Ja hij is cheap ja, da's waar. Maar hoe ver weg ga je ermee dan? Die little blowfish is zo klein dat je 'm bij 40m al niet meer ziet :lol:
    Omdat ie zo klein is dacht ik waarschijnlijk ook dat t 6mm is :roll: , t ziet r een stuk dikker uit dan het is dan...

    Kzal kijken of ik een keer opnamen van glitches kan maken ofzo...

    Hoe heb jij je landingsgestel trouwens gemaakt? Die 2 carbon stokkies snap ik wel, maar hoe heb je de verbinding tussen stokkies en asje gemaakt? Op Intermodellbau had iemand een koper buisje gebogen :D , kei handig! En waar heb je die wieltjes gekocht? Bij ACW? Heb ik ook nog een keer nodig...
     

Deel Deze Pagina