BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sietse, 26 jan 2006.

  1. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ik heb nu een DWG naar PDF converter gevonden, dus PDF lukt ook, alleen moet je dan weer iets weten om hem in stukjes (tiled) te delen.... Iemand een tip?
     
  2. Planelover_CrAzY_Murdock

    Planelover_CrAzY_Murdock

    Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Alphen aan de Maas
    D8 dat je in PDF zelf een tile optie had?
    Kun je trouwens een grid erop zetten? Ik snij bijna altijd uit door op te meten hoeveel het vanaf een kant is, dan uitmeten enzo. Werkt ook nog goed ook, ik heb nooit zin om de templates uit te printen.
     
  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    uuh Rene,
    Als je al aan het bouwen ben, zal je het al wel gemerkt hebben. Tijdens het herontwerpen van de kleine BlowFish kwam ik erachter dat bij de grote de tekening niet klopt. Toch weer iets over het hoofd gezien.

    De Sleufjes voor de vleugelbevestiging aan de bovenzijde van het verticale rompdeel zitten er nog niet in. Ze zijn makkelijk erbij te maken in principe. Volgende tekening is wel goed.
    [​IMG]
     
  4. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om hem te maken, ben ook nog even aan het kijken hoe ik het beste de tekening kan uitprinten.
    Maar ik kan dit wel meteen meenemen als ik ga de tekening ga uitsnijden.

    Ik neem aan dat je het trouwens met autocad maakt, klopt dat ?

    In ieder geval erg Bedankt !!
     
  5. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    nee, Inventor 10. Is ook van Autodesk, maar dan 3D. Dus ik heb hem in 3D gebouwd en dan kan je daarna van alle onderdelen verschillende aanzichten bij elkaar op een tekening gooien. Hartstikke handig :D. Als je dan je model verandert, verandert je tekening gewoon mee.

    Ik ben ook nog aan het zoeken naar een goede manier om hem te printen. Als je een manier heb gevonden, dan hoor ik het graag natuurlijk!
    Ik heb maar ff de verbeterde tekening ook gestuurd, hoef je daar niet meer op te letten :D
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    1e versie van de Little BlowFish is klaar op de compu :D.

    Spanwijdte 55cm, lengte 57 cm
    De verhoudingen heb ik allemaal wat aangepast waardoor hij nog iets wendbaarder moet zijn. Hij heeft relatief grote roeren en is lekker compact. Ben benieuwd wat zoiets in het echt gaat doen. Die wordt dan voor een zelfbouw brushless met 2s300/2s400, 3x6 grams servootjes en GWS pico-ontvangertje.

    [​IMG]
     
  7. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Mail ontvangen ! Bedankt.
    Ik ga even koortsachtig zoeken voor een goede manier van het printen...ik word nou toch wel nieuwsgierig :D
     
  8. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    OOOOOOOOOOOooohhhhhhhhhhhhhhhh, Die Little BlowFish vliegt echt super!!!!!!!!!!!!!!!

    gister maar eens uitgeprint en in elkaar geplopt.
    - 2x 5,8 grams towerpro servo voor hoogte/richting
    - 1x 9 grams conrad servootje voor roll
    - GWS Pico 4 ontvangertje
    - 10A regelaartje van de inkoopactie
    - Zelfbouw CD-rommetje met 8x3.8gws prop bij elkaar 30 gram.
    - 2S340mah lipo

    Vliegklaar weegt ie 125 gram. Vleugeloppervlak (alleen dus de vleugels + rolroeren) is ± 14 dm², dus de vleugelbelasting is rond de 9 gram/dm².
    Met de grote Blowfish was ik al een beetje aan het proberen om stiekem te hoveren in de kleine gymzaal. Af en toe een rol ertussendoor, maar echt verder wilde het niet. Zo, nu met de Little BlowFish.... Lekkâh!!! Alles lukt in opeens. Hij kan alles (ik alleen nog niet goed :oops: ). Hoveren lukte ook, zelfs ff torquerollen! en dan snoeihard recht omhoog. echt tien keer power over 8). Rustig rondvliegen doet ie ook heel netjes. Na 5 pakjes leeg te hebben gevlogen issie nog steeds helemaal heel. Alleen is jammergenoeg mijn regelaar doorgebrand. Ik verdenk het water uit de plas waar hij in geland was er van :cry:. Moet ik weer een nieuwe regelaar gaan kopen..... (of heeft iemand er nog een 10amp regelaar die hij/zij wil ruilen tegen BV de bouwplannen van dit fantastische ontwerp?!?!?).

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ziet er zeer netjes uit !!
    Vliegt ie buiten ook nog een beetje ???(waarschijnlijk alleen als het helemaal windstil is ??)

    Ik krijg alleen nog steeds niet die tekening goed uitgeprint... :(

    Ik heb,om me frustratie te botvieren,maar even een 6 mm "normale" dubbeldekker inelkaar gezet om toch even te kunnen vliegen....260gr. vliegklaar.
    Vanavond voor het eerst gevlogen en ging eigen best lekker met wat wind.
     
  10. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb vanmiddag nog 2 pakjes buiten op gevlogen. Hij vliegt uitzonderlijk stabiel. Wind was ± 3 tot 4 bf, (8-10 knopen).
    Als je wilt kan ik eventueel wel de bouwplannen opsturen. misschien dat ik binnekort eens bij de copyshop ga kijken. Misschien kunnen zij hem mooi uitprinten.
     
  11. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Je hebt het hier over de kleine uitvoering ? Dat ie buiten zo stabiel vliegt dan....niet slecht.
    Als je een keertje zou willen kijken in de copyshop...heel graag.
    Ben zeer benieuwd naar de vliegeigenschappen.
    Hoe lang kan je ongeveer vliegen op die 340 accu ? (en wat weegt die accu ?)
     
  12. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    heb het idd over de kleine versie van 125 gram vliegklaar :D.
    Hoe lang vliegen? uuuh, niet heel lang, gok rond de tot 10 minuten, niet getimed, zal wel weer eens kijken.
     
  13. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Nou ja...10 minuten is helemaal niet verkeerd.
    Ik denk dat ik met die van mij ,2S 800 en 260 gram , 15 a 20 minuten kan vliegen (maximaal)
     
  14. Planelover_CrAzY_Murdock

    Planelover_CrAzY_Murdock

    Lid geworden:
    6 mrt 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Alphen aan de Maas
    Jij lekker vliegen binnen in de gymzaal met een boel spul vliegend, ik zit hier gefrustreerd van de harde wind met een berg huiswerk en zeurende ouders aan mn kop te vernikkelen :cry:
    Ach, huiswerk kan de pot op vanavond, ik ga lekker bouwe :evil:
     
  15. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Ken het... Heb volgende week Toetsweek. moet dus leren.
    Zondag en maandag de lekker in de gymzaal en buiten gevlogen (geen huiswerk gemaakt dus). Belt dinsdagochtend een vriend of ik mee ga soaren op de duinen :D, nou ja, s'ochtends nog wat geleerd, rest van de middag lekker rondgevlogen! Kijken of oz de wind ietsje gaat zakken, kan ik nog een paar uur :D
    srry fons :oops:
     
  16. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Uuuh, tekeningen kan ik voorlopig zelf thuis op a4tjes uitprinten en opsturen indien gewenst.

    Ben er nog niet toe gekomen om langs een copysjop te gaan.....
     
  17. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Heb wel een filmpje gemaakt nu!!!
    Was weer leuk vliegen. Zondagmiddag nog gevlogen met iets teveel wind. Toch voog hij toen nog best stabiel. Maar vooral in een hover merk je dat hij dan alle kanten op geschopt word!
    S'avonds was het wat rustiger en toen heeft mijn pa ff een filmpje gemaakt.

    Mijn camera heeft alleen wat moeite met licht/donker, en mijn pa heeft wat moeite met het volgen van de BlowFish :D.

    Hoveren kan ik trouwens op minder dan half gas.
    Volgas horizontaal issie amper te houden, dan gaat ie zooo hard!

    http://www.putfile.com/sietse >>> "Little BlowFish"

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. wieland

    wieland Guest

    Heey leuk :D

    Ik had je draadje al gelezen van die kapotte regelaar.Dat is balen maar wat voor regelaar heb je nu ?

    :offtopic: Is dat een rotonde :lol: ? :eek:ntopic:
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nee een vierkant:p
     
  20. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    yups een rond pleintje. meer dan groot zat :D

    Hier kan je zien dat ik nu weer 2 nieuwe regelaartjes heb :D (totaal 30 euro incl. verz.). Die werken toch wel heerlijk nog steeds hoor! Vooral ook dat je in een hover gewoon blijft hangen, alleen hoor je de motor pulseren. Hop, gelijk maar rustig landen.
    Ik heb ook een hacker regelaar en die gooit gewoon de motor uit. Lekker als je hem nog 1 keer in hover wil gooien :(
     

Deel Deze Pagina