BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

jah, ma ik ga ervan uit dat het eigelijk nog wel meevalt, omdat jah, het 3 in 1 boardje, het is ontvanger en regelaar samen dus kwa gewicht zal dat nog wel meevallen hoop ik. desnoods haal ik de behuizing eraf en trek ik er krimpkous over.
Heeft er iemand een idee welke lipo ik zou nodig hebben (2s) en wat dit zou mogen kosten?

mvg,

Jan

Zo mijne zit ook in elkaar... elektronica is onderweg, dit wordt:

2s 350mah lipo
10A regelaar
3x5grams servo
ÇDrom motor of 1150kv outrunner

ben benieuwd wat er allemaal aan blowfishes rondvliegt binnenkort :D.

(Leon en Dennis (pagina 4), hebben jullie hem al vliegend?)

THNX :),
en ik vind het weer leuk om te zien dat anderen er lol van hebben :D

Toch zit ik er ook nog aan te denken om die dubbele romp netjes te tekenen.....

Fototje! :yes:

ff een beginnervraagje, heb al even gezocht maar niet gevonden. hoe bevestig je het landinggestel? 2 carbonstaven maar hoe dan die wielen eraan? heb ff zitten denken hoe ik dat zou kunnen doen maar kan ff niks bedenken... heb je sterk ijzerdraad voor nodig ofzo? :?

De mijne staat klaar om de electro te installeren (die ik ook al heb), maar ik zit voor het moment in de blok en begin nu dinsdag met mijn examens. Normaal ga ik hem vliegend hebben in de eerste week van juli.

De setup zal zijn : 3x5g towerpro servo's
1260kv outrunner (perba)
15A regelaar
2s lipo 350mah
ontvanger van +- 8g

Het gewicht is nu 32g

Mvg,

Dennis

De setups klinken goed!

Het landingsgestel kan je maken van carbon staafjes. Op het punt waar de wieltjes moeten komen, kan je met een soldeerbout of turbo-aansteker op 1 punt verwarmen, dan lost de "lijm" op en houd je daar enkel losse vezels over. Dan in een hoek zetten en een drukje sec. lijm erop.
Ik denk niet dat dat sterk genoeg is, dus misschien een klein stukje paperclip ofzo eraan maken door garen er heel vaak omheen te wikkelen en dan weer een drupje sec.lijm.

Ik heb het versterk met stukjes carbon roofing, maar ik denk niet dat dat iets voor de meeste mensen is.

Bedankt!

Ik heb nu een motortje binnen gekregen van ebay die je zelf kan wikkelen enzo... ga dat eerst ff proberen blijkt dat niks te zijn koop ik een 1150kv outrunner... heb er zin in! :D

sietse: hij vloog goed hoor.
was iets te overmoedig op zijn kop volgas 20 cm boven de grond.rondjes draaien...
en dan..wat was ook al weer up..
onee das down..
precies 1 vlucht mee gevlogen.
humor. kon er wel om lachen.

maar hij vliegt goed als dubbele romp.
wel een zwak punt is net na de vleugel daar wil hij snel scheuren.

hahaha, goed om te horen dat je wel lol ervan gehad heb :D.

mmh, er is natuurlijk altijd een zwak punt. Bij mij is dat meestal de voorkant (neus), en waar de romp aan de ondervleugel vast zit.

mmmm net mijn zelfbouw motor getest... ging niet als gehoopt...
2 van de drie "fase" gingen roken :schrik: en dan degene die ik had aangesloten op de regelaar en niet waar ik de verbinding had gemaakt zodat ze in ster stonden.

hoe kan dit komen?

2 van de drie "fase" gingen roken en dan degene die ik had aangesloten op de regelaar en niet waar ik de verbinding had gemaakt zodat ze in ster stonden.

Uuuuh, heb je wel goed geschakeld? bij de ster schakeling moet je alle 3 de eindjes aan elkaar knopen en solderen. de 3 beginpunten soldeer je aan je regelaar. Bij de eerste test is het ook aan te raden om een voeding te gebruiken (liefst 1 met zekering) die kunnen dan bv niet meer dan 1 amp leveren. Mocht er dan toevallig kortsluiting ontstaan, dan knalt de zekering eruit. Als je gelijk een accu gebruikt, dan lopen er heel even heeeeeeeeeeelee hoge stromen (100amp ofzo), ook bij een bijna lege accu, en dan kan je je regelaar weggooien. (alle tips van Ron en powerditto.de gelezen?).

maak eens een fotootje :D, rokende wikkelingen duiden vaak op kortsluiting. denk dat het het beste is om alles eraf te halen en opnieuw te wikkelen. Hoeveel wikkelingen op watvoor stator heb je gebruikt?

Goed geschakeld zeker heb schema's gebruikt van powerditto...
En ja ik wist dat ik een voeding moest gebruiken maarja was ongeduldig en wilde graag zien of hij werkte en ik heb voorlopig alleen beschikking over 1 regelaar en ja die voeding heb ik wel maar ff niet aan gedacht...
ach van dit soort dingen leer je weer... maar de regelaar werkt nog wel heb hem net getest.

wikkelingen zijn er al weer af en ga het v/d week opnieuw proberen.
het ging om dit motortje http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7416432112&rd=1&sspagename=STRK:MEWN:IT&rd=1 alleen met dunner wikkeldraad omdat het orginele telkens brak :? helaas was het wikkeldraad wat mijn vader voor me had meegenomen wel maar 0.3mm2 dus kan er niet zo'n hoge stroom doorheen gooien, maargoed om een btje te testen vind ik het prima.

dat solderen is lastig met wikkeldraad, je kan wel de "bescherming" ervan af branden maar dan lukt het nog niet echt lekker... tips?

oh en ik had er maar 22 wikkelingen om gedaan ik dacht dat het allemaal strak en netjes tegen elkaar moest maar als ik zo voorbeelden bekijk van die site valt dat wel mee..

zoals eerder gezegd ik ga wel weer een btje klooien v/d week... heb nog een haspeltje wikkeldraad :)

als je netjes en strak wikkeld kan je in principe de meeste wikkelingen erop krijgen. vandaar. Verder boeit het geen moer. als je plek heb kan je zo slordig wikkelen als je wilt (heb ik geprobeert :D, vlieg nog steeds mee :D).

Die motortjes zijn trouwens prima volgens mij. Is precies wat je in de meeste cd-rom-spelers kan vinden. er zat 0.5mm draad bij toch? Daar heb ik laatst een flinke rol van gekocht en die van mij breekt echt niet, supersterk! daarvoor had ik alleen maar 0.4mm. Op mijn little blowfish had ik dacht ik 31 wikkelingen en dan driehoek geschakeld.
hier kan je ster/driehoek omrekenen:
http://www.powerditto.de/sterndreieckrechner.html

Hier is trouwens de echte site van die motortjesverkoper:
http://www.cnc-modellsport.de/

Back