Boeing stearman Ziroli

Nog een beetje aan de tuimelaars gefreesd

Afbldng246.jpg


Afbldng248.jpg


Afbldng250.jpg


Afbldng252.jpg


Afbldng253.jpg
 
bruut materiaal opgespannen voor de krukas

Afbldng256.jpg


gevlakt en centergat geboord

Afbldng257.jpg


centerpunt ertegen

Afbldng258.jpg


Afbldng259.jpg


afgedraaid, veel spaantjes gemaakt

Afbldng260.jpg


schroefdraad en circlipsgroef voorzien

Afbldng262.jpg


huidige stand krukas

Afbldng263.jpg
 
Metaal bewerking is gewoon nul bij mij.
Zweet breekt al los als ik een gaatje moet boren in metaal.

Han.
 
2de opspanning krukas

Afbldng264.jpg


gevlakt en gat geboord (gewicht besparing)

Afbldng265.jpg


Hulpmiddeltje gemaakt met exentrisch gat

Afbldng268-1.jpg


Afbldng269-1.jpg


Krukas gemonteerd in hulpstuk

Afbldng270-1.jpg


2 gaten diameter 2mm geboord

Afbldng271-1.jpg


centergat geboord

Afbldng272-1.jpg


centerpunt ertegen

Afbldng273.jpg


Afbldng274-1.jpg


na wat draaiwerk bleef er dit over

Afbldng275-1.jpg


Afbldng276-1.jpg


dan nog even wat frezen

Afbldng277-1.jpg


Afbldng278-1.jpg


en dan blijft er dit over

Afbldng279-1.jpg


Afbldng280-1.jpg


even opspannen in freesbank voor kalgroef

Afbldng283.jpg


en klaar is die

Afbldng286.jpg


even zien of de al klaar gemaakte stukken passen,en ja hoor!! :-)

Afbldng292.jpg


Afbldng291.jpg


opspanning voor nokkenschijf te frezen,en gefreesd (1 kant momenteel)

Afbldng288.jpg


Afbldng289.jpg


Afbldng290.jpg



Normaal vrijdag weer wat doen
 
Opspanmal gedraaid voor de nokkenschijf verder te frezen

Afbldng294.jpg


Nokkenschijf erop gezet

Afbldng295.jpg


En frezen maar

Afbldng296.jpg


En klaar voor de harderij

Afbldng297.jpg


Afbldng298.jpg


Tuimelaars terug in freesbank opgespannen

Afbldng304.jpg


Gat voor M4 geboord en getapt

Afbldng305.jpg


Afbldng306.jpg


En nog een paar foto's van de cilinderkoppen,waren al af maar er stonden nog niet zoveel foto's van op toen die volledig klaar was,dus bij deze

Afbldng299.jpg


Afbldng300.jpg


Afbldng301.jpg


Afbldng302.jpg


Afbldng303.jpg



Komende woensdag zal ik weer een gaatje hebben om wat te doen :-)
 
Even voor de goede orde: maak je een Stearman of een Super Stearman?

Ik zou (gezien wat er voor motor op komt) voor de Stearman gaan! . . . ;)


jan.
 
Een stearman,maar ben nog niet uit over een kleurschema.Maar alle voorstellen kunnen in overweging genomen worden
 
Rondsels gemaakt voor de veren van de kleppen tegen te houden.Het is echt super klein en moeilijk foto's te trekken van elke stap,dus hierbij de rondsels met tekening. ;-)

Afbldng310.jpg


Afbldng311.jpg
 
Begonnen met de klepjes,gevlakt en centergat geboord

Afbldng314.jpg


Centerpunt ertegen

Afbldng315.jpg


Afbldng316.jpg


Afgedraaid en groefje gestoken

Afbldng317.jpg


Afbldng318.jpg


Een hele hoop bijéén

Afbldng319.jpg


Opspanning voor centergat weg te draaien

Afbldng320.jpg


En weggedraaid

Afbldng322.jpg


Zo is die dan

Afbldng323.jpg


En eens passen natuurlijk

Afbldng325.jpg


Afbldng327.jpg


Afbldng329.jpg
 
Hi scalefan,

Vakwerk hoor, ben al reuze benieuwd naar het eindresultaat, maar dat zal nog wel even duren.
Welke materialen gebruik je zoal, ik kan me voorstellen dat de kleppen niet van het eerste de beste metaal gemaakt kunnen worden. Moeten ze ook gehard worden?

Succes met de voortgang,

Bert
 
Heb nu een weekje vakantie,kan het juiste materiaal even niet zeggen,maar ze moet niet gehard worden.Denk trouwens dat je ze gaat harden dat ze krom gaan trekken.
Ik hoop de motor tegen november klaar te hebben,zodat ik in de winter goed verder kan met de bouw van de Stearman,maar ik verwacht men eerste kind in november,dus het kan wel uitlopen
 
Eindelijk is men hobbykamer zogoed als klaar,nog wat kleine dingen maar de Strearman kan de tafel weer op

Afbldng337.jpg


Afbldng336-1.jpg


Afbldng338.jpg


Afbldng339.jpg
 
Back
Top