Boot kopen

hey
voor 90 euro ga je geen lipo en lader enz kopen.
ik zou voor de 2x14 cellen gaan mits goed onderhouden natuurlijk.
en dan met de nieuwe cellen kijken wat er dan voor snelheid uit je bootje komt.
mocht dat niet het geval zijn dan scheeld er wat anders aan je bootje.

as loopt te zwaar,regelaar niet goed ingesteld,borstels versleten,ander propie eronder.
zo ben ik 3 jaar terug ook begonnen,zonder bakken met geld uit te geven.
je leert er ook nog eens een hoop van.
suc6
groet

hallo

pataz heeft gelijk
als je met lipo begint daar heb ik geen probleem mee maar dan wel begeleid door iemand die er reeds veel vanaf weet
het verschil tussen deze boot en de heli die je hebt is dat er van deze lipo's meer gevraagd gaat worden dan je voor mogelijk houd
en dan is het laden van dat pak ook niet zo eenvoudig als je 7.2 pak wat je nu hebt
voor je heli
als je wedstrijd wil gaan varen dan kan je nog altijd over stappen naar lipo
koop je eerst een lader die lipo /lifepo kan laden met de nodige balancer er bij en dan kan je daarna de lipo's kopen
zo spreid je de onkosten
als je met deze boot redelijk kan varen (hem daar krijgen waar je wil )dan kan het zijn dat deze romp zijn beste tijd gehad heeft
het rond varen op een water zoals in het filmpje is niet zo moeilijk
gewoon van de kant af blijven en het gaat goed
maar rond een paar boeien dan wordt het reeds andere koek en als er dan nog wat meer boten mee varen dan begin je als beginner toch al een beetje te zweten en dan is het plots niet meer ontspannen maar dan begint het op werken te trekken
krijg je van die signalen door van "links midden "
tijdens een wedstrijd kijk je eigenlijk alleen maar naar je eigen boot en weet je niet wat er 20 meter voor of achter je gebeurt want het gaat werkelijk heel snel
verleden jaar bij ons een flipover door de slipstream van de voorganger en de rest die er 10 meter achter hing alle kanten uit want waar komt hij neer ???????
maar niet temin het blijft spannend en best wel leuk

groetjes raf

Hey,

Oké dankuwel, dan weet ik dat ik voor cellen ga gaan. :p
Dat een boot meer trekt dan een heli is op zich wel logisch.
Wedstrijden varen zie ik nu nog niet zitten, maar ik wil wel een samen varen met andere 'piloten'. Misschien zijn er nog rond Brugge of Gent?

Zo kan ik rustig verder sparen voor Lifepo of lipo want daar zit wat meer potentieel in.

MVG

In Gent is een electro bootjesclub idd , nl deze : RCCG. Radio Control Club Gent gelegen op de Rivierstraat te Beervelde ( surfclub )

En nog beter te Antwerpen : Boattroubles Linker Oever ( naast strand van Sint-Anneke ) op de Thonetlaan aan de jachthaven. Neittemin ik van Gent ben ga ik ook daar.
boattroubles.myfreeforum.org :: Index

Opbeide locaties zijn op Zondag meestal mensen aanwezig met de nodige kennis en goede raad.

Hey,

Ik wist niet dat er een club bij Gent was, ik zal volgende week eens gaan kijken.
Donderdag ga ik naar Antwerpen, eens varen met Ivo. Hij zal me wel alles kunnen vertellen.

Hey,

Indd ik ben gisteren naar hem geweest en we hebben wat gevaren. Zeer toffe club met aardige mensen. Normaal gezien loopt de boot nu zoals hij moet lopen, en ik vind het echt geestig :p

Ik heb nu juist zitten varen, de eerste 3 minuten ging hij echt vlot maar dan zakte de spanning vlug weg. Ik vond het raar en toen ik hem open deed zag ik dat de - (negatieve) kant van de batterij tegen de as zat. (de verbinding negatieve pool met de regelaar zat tegen de as) Kan dat de oorzaak zijn van het vlug leeglopen?

MVG

Hey,

heb je inmiddels nieuwe accu's? zo ja, welke? (merk+aantal cellen+capaciteit+leeftijd) zo nee, wat heb je nu?(merk+aantal cellen+capaciteit)
Waren je accu's warm van de lader?
heb je continu volgas gevaren?

er is meer informatie om te kunnen zeggen waarom zo snel leeg zijn. dat je minpool tegen de as aan komt is in ieder geval niet de oorzaak dat je accu zo snel leeg is, het enige wat dat kan hebben gedaan is minder storing veroorzaken. mijn as is namelijk expres verbonden met de min-pool van mijn accu omdat hij door het trillen storing veroorzaakte, door hem dan te aarden verhelp je dit.

het kan ook gewoon zijn dat ze leeg waren. ik heb zelf 3300mah accu's van vappextech, bij grote belasting is dat 3000mah en dit trek in 4 a 5 minuten leeg, en dan vaar ik niet de hele tijd volgas(in de bochten heb ik halfgas meestal).

Groetjes,

Jelmer

Ik heb nu nieuwe accu's het zijn GP 3700 cellen. Ik vaar met een pack van 12 cellen.

En ik heb bijna de hele tijd volgas gevaren. De batterijen waren niet warm van de lader.

MVG

je zou ongeveer 6 minuten moeten kunnen varen als je warme accu's hebt die direct van de lader komen. weet je zeker dat het 3 minuten waren, de tijd gaat erg snel als je aan het varen bent, ik heb ook altijd het idee dat het maar twee minuten waren maar als je dan een keer de tijd opneemt dan is het veel langer.

en nog een keer: NI-MH EN NI-CD ACCU'S DIENEN WARM VAN DE LADER GEBRUIKT TE WORDEN, ANDERS GAAN ZE VERROT.

wat ook nog mee kan spelen is dat de accu's nog niet vol volle sterkte zijn. als je een nieuwe accu hebt moeten die altijd op sterkte komen, dit gebeurt door hem te laden en te ontladen met je boot. dit is de eerste paar keer, daarna gaat een accu het alleen maar slechter doen tot ze dood zijn en je weer nieuwe koopt.

Groetjes,

Jelmer

Ik kom juist terug van het varen. De accu's waren nu wel warm voor ik begon. Ik heb de tijd gemeten en het kwam op ongv 3 minuten vol gas.

Nu heb ik de cellen eens van dichterbij bekeken en er is een soort oxidatie op het pack van 8:

Photo-0091.jpg

Op het pack van 4 cellen heb ik dat niet.
De lader geeft ook aan dat de spanning bij het pack van 8 niet genoeg is. Dus het zal wssn daar aan liggen. Ik vind het wel vreemd want ik heb er donderdag een pak langer mee gevaren.

als de spanning niet hoog genoeg is dan zit daar je probleem. het lijkt op de foto alsof er water tussen de krimpkous zit, lijkt dat nu maar zo of is dat echt zo? als de cellen echt splinternieuw zijn zou ik gewoon terug gaan met de cellen en zeggen at ze niet genoeg spanning geven en dat de vaartijd veel te kort is. maar er moet dan natuurlijk geen water of andere zooi tussen hebben gezeten.

Het zijn in feite geen gloednieuwe batterijen. Ik heb ze gekregen van iemand. Dus ik weet niet wat er heeft tussen gezeten :p

Maar ik heb donderdag nog met datzelfde pack gevaren en dan kon ik gemakkelijk 6 minuten varen.
De spanning is nog altijd in orde. Want in het begin gaat hij echt goed. Na het varen is de spanning nog altijd in orde.

mvg

Met de voltmeter krijg ik een spanning van 10.6V en na het varen is dat amper gezakt. Maar de lader geeft wel een waarschuwing.

Nu ben ik het pack van 8 eens traag aan het laden (0.1 - 0.3 Ah) In het begin gaf hij ook een waarschuwing, maar na 1 minuut was het waarschuwingslampje al uit.

hallo

spanning en hoe meten de heren deze ?????
metertje over de polen zetten en dan dat is het wat hij aan geeft

nie goe bezig

die spanning moet je altijd onder belasting meten
het makkelijkste is een auto lamp van 21 watt over de aansluitingen zetten en dan meten
een accu die je onbelast meet is altijd op spanning

het kan zijn dat er 1 celle gaar is
het water tussen de folie is makkelijk op te lossen
als het een nieuw pak is dan neem je een warme soldeerbout en je prikt in de folio waar de accus een dal hebben een gaatje en dat doe je tussen alle cellen aan twee kanten
zo is er circulatie in het pack en het ingevangen water kan er zo uit verdampen

een nieuw pack moet eerst langzam een paar keren opgeladen/ontladen worden (matchen)
zodat de cellen een beetje gelijk worden
want 1 slechte cel maakt een heel pak slecht

groetjes raf

Hey,

Ja indd, ik meet de belasting altijd onbelast. Hmmm dan was ik indd grandioos verkeerd.

Zodra ik kan, meet ik de spanning onder belasting.
Allezinds bedankt! ;)

Foto's van vandaag:

DSC_1462.jpg

DSC_1463.jpg

DSC_1467.jpg

DSC_1469.jpg

Helaas kwam er een stekker los in de boot waardoor hij in het midden van de plas tot stilstand kwam. Resultaat: ik mocht al peddelend mijn bootje ophalen :p

Back