Bouw binnenvaartschip Stelsa

ja ,klopt dat schip is 135 bij 14,20 maar toen ik uw schip zag vond ik het ruim iets te kort( persoonlijke mening) en heb hem getekend op 2 meter is iets mooier maar ik zie wel schein kan soms bedriegen

Groetjes David de Waardt
van de MS Amazone

Nou ergens heb je wel gelijk. Maar 2 meter is 15 cm langer als die van mij.

Probleem, dit waren de maximale afmetingen die ik kwijt kon om hem te vervoeren. Voor het mooie had er best nog 30 cm tussen gekund. Maar nu is ie iets praktischer.

Ik heb nu dus een 86 x 11,45. Die verhouding klopt het beste.
Thuis op de plank (want hij kan niet goed aan boord staan) is hij wel lang. En geladen in het water ook, leeg inderdaad niet zo, maar als lijkt kleiner in het water. Je zou hem een keer echt moeten zien.

Dat gaat helaas niet, dan werk ik vrijwel zeker op de Havendagen in Rotterdam. Ik zou het wel leuk vinden. Sowiezo weer eens ermee varen, dat is ook al lang geleden.

Ja , als je met ruimte zit is het lastiger ... dan is 86-11,45 iets makkelijker te vervoeren.
Ja , dat is het beste eigenlijk om hem in het echt te zien want op foto's is het moeilijker in te schatten kwa lengte .. want ik heb de kop en de kont van het schip op 20 cm geschat bij u , maar op een foto is dat lastig te beoordelen.

Groetjes David de Waardt
Van de MS Amazone

Hallo,

Je ipv u is ook goed hoor, ben zelf nog jong :)
Dat is dus het probleem met foto's inderdaad. De kont tot het schot is 45 cm lang. De kop is wel iets minder lang, ik meen iets van 25 / 30 cm maar dat moet ik nameten. Maar ik ben nu weer aan boord.

Heb het weekend trouwens de motoren die Melvin mij aanraadde ingebouwd. Ze lopen een stuk rustiger als de voormalige speed 500E die erin zaten.

@ stephan
stephan waar heb je de container vandaan die op je schip staan op picasa?
die met s le sage shiping en transport hoe en waar maak je die?
mvg dominique

ok deels was mijn fout,

De containers staan beschreven in het topic containers maken in de algemene bouw. "containers maken"

Maar goed alsnog.

lxbxh

14,7 x 6 x 6

En van de 40 voet 29,4 zolang.

maar wat de bolders betreft zeggen de foto's ook een hoop.

De maten van het vlak komen morgen

Dominique, Lezen is moeilijk als je 14 jaar ben, geef niet hoor ik had er vroeger ook moeite mee!

containers

ik heb gekeken maar kan tog niet vinden hoe je een eigen ontwerp er op maakt?
de rest kan ik wel vinden.

mvg dominique

Ik heb op school geleerd voor Grafisch vormgeven. Zodoende heb ik dus ook grafische ontwerpprogramma's. Hiermee heb ik deze containers zelf gemaakt/ontworpen.

Maar hier is moeilijk een foto van te maken ;)

Volgende week weer eens een update van dit bouwverslag, ben bezig met de deuren in de stuurhut, het word weer kouder en mijn schipper wilde zijn hut ook kunnen afsluiten haha. Daar over meer...

Klein detail

Van de week heb ik nog een detail afgemaakt.

De ventilatie roosters aan de achterkant van mijn woning heb ik ook een rvs tint gegeven. Deze zijn nu zoals ik ze wil hebben.

IMG_3215.JPG

Vaar foto's van mijn schip

Van de zomer is het varen mij een beetje ontschoten, maar de dagen dat ik ben gaan varen heb ik wel foto's gemaakt.

Hieronder 2 van toen we met het schip in de haven van maasbracht lagen

IMG_3168.JPG

IMG_3171.JPG

Dit zijn foto's die ik gemaakt heb in de tuin van een vriend van me. eigen kanaal en sluis, echt heel leuk varen.

IMG_3048.JPG

Het kanaal is nog in aanbouw, maar het was warm het water stond erin, een perfecte mogelijkheid om een te varen en "grote jongens spelen" met de kraan.

IMG_3066.JPG

Laatst bewerkt:
Back