Edelweiss oder Edelheiss ?
Zo, na een week skieen in Oostenrijk wieder zuruck zum heimat. Ik ben verliefd op Oostenrijk ! In de vakantie stiekem toch om me heen gekeken of de Edelweiss daar meer popularität geniet dan hier. Nou, sicher ! Al is het niet als oude zwever ;-)
Een korte impressie :
Pakpapier (in alle kleuren)
Niet 1 maar wel 4 restaurants of gasthauses in de buurt met een edelweiss
Meisjes und der Edelweiss ? Natürlich !!
Bergrettungsdienst ? Was denkst du?
En zelfs in ons eigen gasthaus in Mallnitz op een bordje aan de muur
En last but not least, ik vond een echte vintage Edelweiss !! (bijna 30 jaar oud) Ik zeg "past goed bij dit draadje" ! Dit bloempje zat in een bloemstukje wat ik onder het stof vond in de schuur van ons gasthaus. (ik was m'n Skibrille weer eens kwijt ;-) ) Tekst op het stukje was "Karl 1987 Mallnitz".
Minder leuk is dat ik naast het stukje, en achter de houtgestookte cv ketel een stoffig kruis vond met het opschrift "Karl 1958 - 2006"... Ik heb het verhaal van Karl inmiddels van onze gastgeberin/zus toegelicht gekregen, en ik begreep dat Karl als begeistert klimmer (hij was lid van de bergrettungsdienst...dat is iedereen daar zo'n beetje...er hingen talloze foto's van zn beklimmingen op de bovenste etage van onze gasthaus) dit bloempje zelf nog heeft geplukt hoog op de de bergen in Mallnitz.
Leuk niet ?
Ik denk dat we dit bloempje een plekje geven in de neue Robbe Edelweiss, und wir fliegen in richtung Karl. Das Edelweiss wird auf den Himmel fliegen! Himmlisch !!!!!
Last but not least, de echte :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edelweiss
Huey had ook nog een plaatje van een Edelweiss, maar die zit nu in der Zug zum heimat, dus dat komt nog