Bouw en vliegverslag Robbe Edelweiss XL....vintage

Nog even terugkomen op de kleppen. Plak ze echt even dicht bij de maiden als je nog geen veer geplaatst hebt! Bij ons is er gisteren bijna een kist verongelukt door een dergelijk probleem.

Zie de derde kist in mijn filmpje! (4:20)

Laatst bewerkt door een moderator:
Argh !!! net gemist, maar toch goed he !!?? als hij in de buurt is en er zijn vliegers op het veld dan maakt hij bijna altijd wel een soort van low pass over het veld en ff met de wings waggelen...groet.......

1;1 meets modelbouw :-)

oeps die schrok wel effe ! :rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
Een oud lid van het clubbie, was dat met de 1:1:)

Komt altijd wel een keer over het veld jagen....een aantal jaren geleden altijd van hem genoten, als die over kwam denderen!!!

Groet,
Harry

Laatst bewerkt:
soooow, deze is mooier gelukt. Morgen verder !

IMG_1839.jpg

Vanmiddag de servo's ingebouwd. Waterdicht gemaakt ivm een eventuele slootlanding. Het programmeren van mn DX6i was eigenlijk zo gepiept...wel weer ff puzzelen welke kanaal/stekker je nu moet omdraaien om de uitslagen goed te krijgen :-) :-)

IMG_1856.jpg

Stuurstangen van carbon, 1,5mm.... gewoon via een inku-ping :-) door het folie. Hier zie je ook goed dat de stuurstangen precies in het verlengde liggen van het zwarte streepje op de romp. Mooi bedacht niet ? :-)

IMG_1857.jpg

Laatst bewerkt:
Hmmm ziet er weer gelikt uit !

Overigens hoef je voor de sloot niet bang te zijn met goed werkende remklepkes........daarnaast blijft de romp waarsch. boven water met deze spanweidte ! Vleugeltips beiden in een verse vlaai aan weerskanten van de sloot, maar de rest blijft droog ! :D

Komend weekeinde geen maiden wat mij betreft ivm de kou, maar het komt snel dichterbij nu !

Sja, nou ja, ik prakte de PT20 van Mees ook in de sloot eergister....foutje :-)

Worst kaas kunnen we van de vleugel altijd nog een loopplank maken :-)

Laatst bewerkt:
:-)

Zo alle electronica zit in de romp.Helemaal klaar weegt de romp 820 gram, de vleugel weegt 840 gram (er moet nog wat verf op) Niet uitgebalanceerd komen we dus op bijna 1700 gram, maar dan moet er ook nog iets van 300 gram gewicht in de neus om het zwaartepunt goed te krijgen.. 2kg. auw. hmm...we'll see.

Rolroertjes vastgezet, dikke paperclip en dingetje van kroonsteentje (tis maar 4cm) El cheapo, maar ik gebruik dit systeem al jaren, en werkt prima (bij lichte belastingen) Berekende belasting van de servo = 400 gram bij 125km/h, 1 kg wordt bereikt bij 200 km/h...en zo snel gaat deze zwever echt niet vliegen :-)

IMG_1858.jpg

En cockpitkapje voorzien van pennetje voor, en magneetje achter.."klik" = vast. Love it.

IMG_1859.jpg

Als franck zo doorgaat dan hoop ik echt dat het weer dit weekend bagger wordt, want met een beetje geluk is het ding gewoon helemaal klaar...naja, we gaan niet haasten toch ?

ik denk dat meneer Franck het niet zo leuk vindt bij 3 graden celcius en 3Bft. wind, daarom gaat meneer Franck hopelijk geduldig wachten tot minimaal een weekje later zodat er een maiden genoot ook klaar is........

patience is the key word I believe..........LOL

Rolroertjes vastgezet, dikke paperclip en dingetje van kroonsteentje (tis maar 4cm) El cheapo, maar ik gebruik dit systeem al jaren, en werkt prima (bij lichte belastingen)

[zeurmodus] nou heb je zo je best gedaan om de vleugel sterker te maken enzo. En dan gebruik je voor de aansturing van de roeren een paperclip.
Het zal best goedkoop zijn maar een meter verenstaal van 2mm kost 85 cent, 2 kwiklinks 80 cent, twee soldeerbusjes M2 60 cent.
Als je dat echt niet kunt betalen stuur ik je alles gratis op, zodat je een betrouwbare aansturing hebt. Zonde om daarmee je toestel op het spel te zetten......[/zeurmodus]

Back